TSP Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 I dag spurte jeg moderator Skagen om han kunne rette opp en feil som oppsto med at brukernavn, lenker og avatar ikke stemte overens, Snorre som laget avstemmingen rakk ikke fikse opp i dette problemet selv. Jeg rapporterte saken og Skagen var kjappest ute med å rette avstemmingen i tråden: Kvallikens Ekstraomgang i Juleavatarkampen 2007! Jeg ville ha han til å gjøre noen flere ærend, deriblant endre noe i førsteinnlegget på denne tråden: Kvalifikasjonsavstemming for Juleavatarkampen 2007! og det er her det må ha gått galt. Skagen forteller til meg at han ved å redigere førsteinnlegget nullstilte avstemmingen, antall stemmer totalt sto der fortsatt, men i følge statistikken hadde ingen avatarer fått noen stemmer. Skagen sier selv det skjedde grunnet forhåndsvisning under redigering av førsteinnlegget: når man redigerer førsteinnlegget i en tråd som inneholder en poll, så har man et poll-panel øverst med spørsmålet, alternativene, antall stemmer de har, o.l. Om man redigerer et innlegg så ligger alle tallene i egne bokser, og når man lagrer igjen så lagrer man *alt* i pollen, inkl. resultatet. men når man redigerer ett førsteinnlegg, og velger forhåndsvisning av hva man har redigerert, så er boksene med tallene for resultatet borte vekk! Og når man da lagrer vil forumet lagre tallene som default = 0 Dette er et meget alvorlig problem, denne gangen ble vi reddet av 3 ting. 1. Avstemmingen var ferdig 2. Jeg hadde nettopp plukket ut alle de kvalifiserte og lagret deres avatarer lokalt på maskinen. 3. Jeg hadde et vindu oppe med resultatene fra før etter trådens stengning. Dermed kunne jeg trykke ctrl-s og sende html-filen til Skagen som deretter kunne legge inn de rette resultater igjen. Men det er ikke alltid en er like heldig, jeg vil at Drift jobber med å finne en løsning på problemet. Jeg VET at det er forumsystemet IPB sitt problem og at diskusjon.no ikke har "utviklet" problemet selv. Men problemet er likevel viktig å få ordnet i, ønsker hvertfall at Drift herfra er med på å sørge for at problemet blir fikset, for jeg anser det som et problem, det hemmer all forhåndsvisning som moderator om en har en avstemming i tråden. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Jeg trodde først jeg hadde ødelagt jula, hehe. Så jeg må absolutt kreditere deg TSP for å ha tatt "backup" av siden. Men jeg skulle ha sett at boksene som inneholdt resultatene manglet før jeg lagret. Jeg fikk tips om en mulig fix av Simen1 og Cun etter jeg hadde fått ordnet pollen igjen. Skjer dette igjen får jeg teste fixen. Kan jo legge ved noen skjermbilder for å illustrere denne buggen bedre: Normal redigering av førsteinnlegg /m poll: Etterfulgt av et trykk på "Forhåndsvis": Og dersom man lagrer = nullstilling. Endret 18. desember 2007 av Skagen Lenke til kommentar
TSP Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 En annen ting som gjør det verre er at om en redigerer innlegget mens noen stemmer blir det feil, det er mulig at det har skjedd her nå: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=880624 Totalt antall stemmer er 1 mer enn det en får ved å legge sammen resultatet. Stemmene som kommer inn i tidsperioden en redigerer innlegget virker med andre ord å forsvinne om en lagrer endringene. Avstemming og førsteinnlegg bør være adskilt mener jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg