Gå til innhold

Vista fungerer ikke med iPod

stigga

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd både en iPod Photo og en Nano 3. gen. Ingen av dem vil la seg instalere i Vista. Har søkt på apple sine nettsider, og forsøkt alt som står der.

Spillerne fungerer fint med XP-maskinen min, men Vista ser ut til å ha problemer med iPod.

Noen som har en løsning??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det staar faktisk med liten skrift at Ipod/Iphone ikke fungere i Vista. Per naa saa tror jeg ikke det finnes noen uoffisiell fiks men foer eller siden dukker det nok opp.

Proev aa soek litt i traader under "Mobil og PDA"

Hmm,bruker iPod Nano (ny modell) mot Vista jeg,uten problemer. Last ned siste iTunes-versjon,så skal det fungere håper jeg.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva du mener med "installere iPod i Vista" - det er vel iTunes som skal installeres, og deretter kan du tilkoble iPod'ene?

Får du iTunes til å fungere OK i Vista, da? Kan du laste ned podcasts, spille av musikk/video med iTunes når ingen iPods er koblet til?

Er problemet at ingenting skjer når du kobler iPod'ene til Vista-PC-en, eller er det noe som crasher?

Lenke til kommentar

iTunes funker bra. Når jeg kobler til iPoden, starter maskinen automatisk med å lete opp en driver. Har også cd-romen som fulgte med IPod Photo som jeg legger i. Maskinen godtar imidlertid ikke driveren som finnes på cd-romen. Den finner heller ingen driver på nettet. Får til slutt beskjed om at iPod ikke er instalert på maskinen, noe som jeg finner igjen når jeg går inn i enhetsbehandling. Der står iPoden oppført med et utropstegn (driver ikke instalert).

:-(

Lenke til kommentar

Hmm ... du skal ikke trenge noen driver når du kobler en iPod til en Vista-maskin. (Eller XP-maskin for den del.)

Kan det være at iPod'en er Mac-formattert eller noe sånt og at PC-en ikke kjenner igjen disk-formatet på det den ser som en ukjent type ekstern disk? Det høres ikke sannsynlig ut, ettersom det har fungert fint på XP.

Kanskje det var en eller annen "interface-SW" som ikke ble skikkelig installert da du installerte iTunes? Har du prøvd å laste ned nyeste versjon og installere den? (Du bør vel først avinstallere den gamle og så logge deg på som Administrator og installere den nye.)

Jeg har ennå ikke begynt å bruke min Vista-maskin for alvor (- det er en XP-maskin jeg bruker til alt mulig -), og jeg har ennå ikke prøvd iTunes/iPod på Vista ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...