Gå til innhold

Flimmer på skjermen pga nvidia-driverne. Noen flere?


Erlendz

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Av og til begynner skjermen min å flimre. Det kommer svarte "flimmerstreker" nedover den. Dette skjer tilsynelatende helt tilfeldig og foregår en liten stund når det først begynner å skje. Er det noen som har opplevd dette? Surfet litt rundt og fant ut at dette var et problem med de nyeste nvidia driverne. Problemet har sammenheng med automatisk klokking/nedklokking av skjermkortet. Det forekommer derfor ekstra ofte hos de som bruker compiz ettersom det bruker skjermkortet endel. Fant denne midlertidige løsningen som ser ut til å fungere både hos meg og andre:

 

"Anyway, so in ubuntu you'd have to add this:

Code:

 

options nvidia_new NVreg_Mobile=1 NVreg_RegistryDwords="PerfLevelSrc=0x2222"

 

in /etc/modprobe.d/nvidia-kernel-nkc"

 

Dette gjør slik jeg har forstått det at skjermkortet kjører på max hele tiden. Noe som fører til mer støy, varmere pc og kortere batteritid på bærbare.

 

Har også sett noen snakke om at dette problemet også kan knyttes opp mot det at enkelte opplever at pcen låser seg helt av og til. Noe jeg selv har opplevd endel, men vet ikke helt om dette har løst akkurat det problemet enda.

 

Er det noen som har opplevd denne flimringen selv? Noen som vet om noen alternative løsninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...