Gå til innhold

Trenger hjelp til å installere RH8 for 1. gang

Anbefalte innlegg

Fant ut at der er på tide å prøve Linux. Har henta ned alle 5 RedHat8 cd'ene. Etter hva jeg har forstått skulle det bare være å putte i CDen og restarte. Men det skjer fælt lite. Prøvde å kjøre autorun fila, men maskina visst ike hva det var. Noen som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre?

Takk

Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brant som image, cd'en skal funke.

Har fått tak i noe manualer, så jeg har kommet litt lenger. Men nå er et problemer med maskina. Hovedkort (asus a7v333) piper 3 ganger raskt også stopper maskina, dette hender somregel rett etter at maskina er ferdig å lese fra bootdisken.

Har hatt dette problemet en og annen gang når jeg har starta maskina vanlig. Men når jeg prøver å installere nå så skjer det hver gang. Hk manualen inneholder ikke noe om 3 korte biip under "beep signal"-delen.

K

Lenke til kommentar

og bootdisken du refererer til her er?

er det cd'en du tenker på så er det fullt mulig det har blitt feilbrenning.. sier ikke at du har gjort noe galt, men et eller annet kan ha gått feil under brenning.. eller at RH8 ikke støtter noe i maskinen din :roll:

er det derimot hele tiden så er det ikke godt å si hva som kan være feil..

Lenke til kommentar

Lagde en bootdisk med rawrite.exe som lå på cd'en.

Jeg har prøvd å bytte rambrikker, uten at jeg ble kvitt problemene mine. Fortsatt er det 3 korte biip ganske tidlig etter jeg har begynt installasjonen, og maskina fryser. Jeg har dette problemet en sjelden gang når jeg starter windows også. Somregel etter at maskina har fått en ufrivillig reboot. Derfor tror jeg ikke feilen har noe med rh8 cd'en å gjøre.

Ble kanskje plutselig litt feilpostet dette sprøsmålet...

Knut

Edit: Takk for ITpro linken, den blir forhåpentligvis nyttig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...