Gå til innhold

Strøm til 8800gt kort?

ZitHless

Anbefalte innlegg

Hei, mitt radeon x1900gt kort tok nettop kvell og eg ska kjøp meg et 8800gt kort fra asus:P så bynt eg og tenk på at eg fanme bare har en 350w strømforsyning.. går det eller? det forrige skjermkorte brukte en 6-pins strømkontakt og..

Eller må jeg gå til inskaffning av ny strømforsyning og?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vondt å lese det du skriver, bruk litt lengre tid på innlegget å få litt ferre skriveleifer.

hva slags utstyr har du ellers? det høres ut som at 350w er litt i det minste laget, men jeg vet ikke når jeg ikke vet hva resten av oppsettet består av.

Edit: Ser på http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_8_Series#8800_GT at Power Consumption på 8800GT ligger på rundt 138/146w .. da blir det lite på resten av komponentene dine.

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
Vondt å lese det du skriver, bruk litt lengre tid på innlegget å få litt ferre skriveleifer.

hva slags utstyr har du ellers? det høres ut som at 350w er litt i det minste laget, men jeg vet ikke når jeg ikke vet hva resten av oppsettet består av.

Edit: Ser på http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_8_Series#8800_GT at Power Consumption på 8800GT ligger på rundt 138/146w .. da blir det lite på resten av komponentene dine.

Hehe, nordlending vettu, bare blir sånn :whistle:

Har ingen ekstra vifter på, 1gb ddr1 ram, Amd 4200+ x2, 1x 250gb WD og et lite CD-rom.. + en vannkjøling for cpu'en. :hmm:

Lenke til kommentar

Ikke for å være slem, men du bruker også kvoteringen feil, er du sikker på at du har lest igjennom den lille listen med forumregler? gjør livet bedre for oss alle :)

Til saken.

I vannkjølingen er det vel kun viften til radiatoren og pumpen som bruker strøm. Jeg vet ikke hvor mange W den trekker da jeg ikke vet spesifikasjonene. Videre går det an å google litt etter strømforbruk på CPU og minne da. Minne bruker vel ikke noe mye strøm, har du en eller flere brikker?

CPU: http://www.ciao.co.uk/AMD_Athlon_64_X2_420...cessor__6568784 under product information finner du Thermal Design Power: 89 W. Jeg skal ikke si at det er hva den bruker, men for meg så virker det slik, i alle fall at du se på dette som et utgangspunkt.

Du er jo godt over 200w med CPU og skjermkort da.. men 150 på resten ? harddisken bruker ikke mye strøm, men jeg vet ikke med resten.

Du har jo ikke noe å tape på å kjøpe en ny PSU da du etterhvert vil trenge det uansett hvis du skal oppgradere mer.

Lenke til kommentar

Var det vits å henge seg så mye opp i skriveleif's og kvoterings-feil da? noen som ikke har fådd tak i no kaffe eller? hehe..

Har "https://prisguiden.no/product.php?productId=44308&view=specifications".. jeg fant ikke helt ut hvor mye W den trakk.

Jeg har 2 x 512mb brikker og ja jeg kunne godt ha kjøpt meg en ny strømforsyning før jeg veit at jeg kommer til å trenge senere, men da jeg er en fattig studendt så har jeg ikke penger til det:p kjøper bare det jeg trenger, og da jeg er fri for skjermkort atm, så må jeg gå til inkjøp;)

Lenke til kommentar

Det er det at når folk følger reglene så blir livet så mye lettere på dette forumet, med så mange brukere som det er her, så blir det kaos om folk ikke følger de reglene som er satt, dette gjelder selvsagt også deg som enkelt person, men også for alle andre :)

Power consumption: 7-12W Qmax: 1020 l/hm

Er jo ikke noe å snakke om egentlig, tror du kan klare deg med PSU'en du har, men da tror jeg også at du lever på kanten. Gir deg en ca. 75% til at du klarer deg med den PSU'en du har. Men er du sikker på at PSU'en klarer å levere stabilt til alle komponentene når den yter max? Jeg frykter for at PC-en kan bli ustabil..

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
Det er det at når folk følger reglene så blir livet så mye lettere på dette forumet, med så mange brukere som det er her, så blir det kaos om folk ikke følger de reglene som er satt, dette gjelder selvsagt også deg som enkelt person, men også for alle andre :)

Power consumption: 7-12W Qmax: 1020 l/hm

Er jo ikke noe å snakke om egentlig, tror du kan klare deg med PSU'en du har, men da tror jeg også at du lever på kanten. Gir deg en ca. 75% til at du klarer deg med den PSU'en du har. Men er du sikker på at PSU'en klarer å levere stabilt til alle komponentene når den yter max? Jeg frykter for at PC-en kan bli ustabil..

Det er en rappel q-tec strømforsyning i fra nitten null førr.... har hadt den i 4 år og den har no virka fint til nå:) om den lever så stabilt de trur eg neppe... Q-tec er ikke kjenft for å ha god kvalitet akkurat

Lenke til kommentar
Q-tec 350w psu som faktisk leverer 350w..hmm.. :p Jeg vil anbefale deg å kjøpe en ny PSU samtidlig som du kjøper deg nytt skjermkort.

synd pengene ikke strekker til;< jeg får 2000kr igjen for et vannkjølingsett jeg sender in nå..

Men så lurer jeg litt på om at jeg får penger igjen for det defekte skjermkortet...

Det jeg hadde var erstatning for et annet skjermkort igjen.. får jeg NY 2-års garanti når jeg får igjen på garantien på et 1 år gammelt kort? OG jeg har fjerna originalvifta på det skjermkorte med vannkjøling + jeg får ikke festet originalvifta igjen.. får jeg allikavel garanti da?: o

Endret av ZitHless
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...