Gå til innhold

Israel, annerledes enn andre?


Anbefalte innlegg

Hamas tjener sympatipoeng fra sånne som deg Kubin når store dødstall begår på dems side. Klart at dem vil utnytte det til det fulle når strategien virker så bra.

 

Jeg ser poenget ditt. Ingen tvil om at du har et godt poeng her.

 

Men når Vaio skriver :

 

Samme dritt ble servert i Lebanonkrigen...

(...)

 

det er jævlig kynisk av terroristene å klage på "sivile liv tapt." Når det er "DE", med vilje, som forårsaker slike tap.

 

blir det helt feil.

 

For i tilfellet Libanon var det "en hel verden" som klaget på tapet av sivile liv. Og naturlig nok, de sivile i Libanon også, med regjeringen i spissen.

 

Her ser du på reaksjonen fra hele verden at det gikk over grensen. Og Israel tapte goodwill over hele verden med den krigen.

 

Og Israel har ikke råd til å tape goodwill over hele verden :

 

"American Jews are assimilating as never before, with two out of three refraining from identifying themselves in terms of being Jewish and more than one-third living in non-Jewish households, according to the Council of Jewish Federations.

 

More than half of all American Jews are marrying outside the faith and the American Jewish birthrate is lower than that of non-Jews, which means the Jewish population in the US is shrinking and ageing. Moreover, a recent headline in Ha'aretz reads, "Study: Young US Jews more comfortable when surrounded by non-Jews."

 

You get the picture. It's clear that if this trend continues over the next decades, American Jewish support for the lobby and for the Jewish state could dwindle to the extent organisations such as AIPAC could eventually be shunned as representatives of a foreign nation attempting to influence US foreign policy."

 

http://onlinejournal.com/artman/publish/article_2681.shtml

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tema, flyttet over fra en annen Israel-tråd :

Du er ikke like frekk når du fullstendig ignorerer det folk skriver om dette, og heller flytter det over i en annen tråd!

 

Her ser du på reaksjonen fra hele verden at det gikk over grensen. Og Israel tapte goodwill over hele verden med den krigen.

Nettopp! Her ser vi altså at PR-krigen vinnes, men prisen er grusom: De ofrer sine egne barn! Dette må være tidenes største PR-horer.

 

 

Ja, Israel har jo fly og helikoptere som uten problemer kan fly over den muren og fyre av sine raketter. Hurra?

De svarer bare på angrep. Hvis palestinerne slutter å angripe så slipper Israel å forsvare seg.

Lenke til kommentar
blir det helt feil.

Feil hva?

At Israel forsvare seg mot uprovosert angrep? At Israel forsvare seg mot katysha rakettene? At Israel forsvare seg mot angrep på sine "sivile"? Hva er feil? Hva?

http://www.nytimes.com/2006/12/05/world/mi...amp;oref=slogin

 

For i tilfellet Libanon var det "en hel verden" som klaget på tapet av sivile liv. Og naturlig nok, de sivile i Libanon også, med regjeringen i spissen.

Ikke et eneste land, unntatt allah-nasjoner, beskylte ISRAEL for aggresjon (for å har startet krigen)

 

Her ser du på reaksjonen fra hele verden at det gikk over grensen. Og Israel tapte goodwill over hele verden med den krigen.

 

Og Israel har ikke råd til å tape goodwill over hele verden :

Skriver du møkk? Eller har noe konkret til å back det up?

Jeg ser ikke at den Israelske økonomien lider? Heller ikke innflytelsen...

Det har har Israel tapt er soldater og sivile liv.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Du er ikke like frekk når du fullstendig ignorerer det folk skriver om dette, og heller flytter det over i en annen tråd!

 

Folk gir deg opp Pricks. Når du tviholder på dine latterlig enkle svar, så gir folk opp.

 

 

Nettopp! Her ser vi altså at PR-krigen vinnes, men prisen er grusom: De ofrer sine egne barn! Dette må være tidenes største PR-horer.

 

Det var ikke Hizbollah sine barn som ble drept.

Lenke til kommentar
Ikke et eneste land, unntatt allah-nasjoner, beskylte ISRAEL for aggresjon (for å har startet krigen)

 

Det er ikke det jeg snakker om. Jeg snakker ikke om hva *nasjonene* ( regjeringene ) mente om saken. Jeg snakker om hvordan *folk* oppfattet krigen. Og jeg snakker ikke om hva de mener om hvem som startet. Jeg snakker om helhetsinntrykket de fikk.

 

 

Jeg ser ikke at den Israelske økonomien lider? Heller ikke innflytelsen...

 

Du ser ikke langsiktig nok.

Lenke til kommentar
Du er ikke like frekk når du fullstendig ignorerer det folk skriver om dette, og heller flytter det over i en annen tråd!

Folk gir deg opp Pricks. Når du tviholder på dine latterlig enkle svar, så gir folk opp.

Enkle svar? De var tydeligvis ikke så enkle når de ikke falt deg inn. Du vet godt at det jeg skriver stemmer. At palestinerne sender barna sine ut i skuddlinjen. At Hizbollah andrep Israel fra sivile områder. Dette er grunnen til de store sivile tapene - at araberne angriper Israel fra blant sine egne.

 

Tydeligvis har du ikke noe godt svar på dette "latterlig enkle svar", så du prøver å ro deg unna ved å avspore diskusjonen med personkarakteristikker.

 

Nettopp! Her ser vi altså at PR-krigen vinnes, men prisen er grusom: De ofrer sine egne barn! Dette må være tidenes største PR-horer.

Det var ikke Hizbollah sine barn som ble drept.

"Sine egne", som i "sine egne folk".

 

Hva sier du om denne artikkelen?

 

http://www.nytimes.com/2006/12/05/world/mi...amp;oref=slogin

Lenke til kommentar
Skriver du møkk? Eller har noe konkret til å back det up?

Jeg ser ikke at den Israelske økonomien lider? Heller ikke innflytelsen...

Det har har Israel tapt er soldater og sivile liv.

 

 

Selvfølgelig lider ikke Israel økonomisk! Kanskje det har noe med milliardstøtten fra USA å gjøre?

Lenke til kommentar
Tydeligvis har du ikke noe godt svar på dette "latterlig enkle svar", så du prøver å ro deg unna ved å avspore diskusjonen med personkarakteristikker.

 

Hvis det er veldig viktig for deg, så sier vi det.

 

"Sine egne", som i "sine egne folk".

 

Men da ser du deg blind på terroristene. Du ser ikke de sivile ( og deres barn ), du ser bare terroristene.

Og så blir spørsmålet : Hvor går grensen? Hvor mange sivile, og deres barn må dø, før du *ser* dem igjen.

 

I krigen i Libanon ble grensen trådd over til gangs, for opinionen. Det nytter ikke å nekte på det.

 

Jeg er veldig enig i disse analysene fra New York Times og L.A. Times :

 

Fra New York Times :

 

"Hard-line Israeli policies have profoundly harmed that country's long-term security by adding vulnerable settlements, radicalizing young Palestinians, empowering Hamas and Hezbollah, isolating Israel in the world and nurturing another generation of terrorists in Lebanon. The Israeli right's aggressive approach has only hurt Israeli security, just as in much the same way that Bush's invasion of Iraq ended up harming U.S. interests."

 

http://rawstory.com/news/2007/Kristof_US_s...ongue_0317.html

 

"Members of the governing bloc in the Lebanese parliament, led by Saad Hariri, "are the most pro-American Arabs in the Middle East. They have promised, 'America will protect us if we stand against Syria,' " said Joshua Landis, a Middle East expert and professor at the University of Oklahoma.

 

Now Israel is "blowing the hell out of them, and America isn't taking one step to protect them," Landis said. "The whole Arab world is going to look and see that Hariri has been sacrificed on the altar of Israeli power. For the Arabs, this just rips the face of democracy right off." "

 

http://www.latimes.com/news/nationworld/wo...l=la-home-world

Lenke til kommentar
Ikke et eneste land, unntatt allah-nasjoner, beskylte ISRAEL for aggresjon (for å har startet krigen)

 

Det er ikke det jeg snakker om. Jeg snakker ikke om hva *nasjonene* ( regjeringene ) mente om saken. Jeg snakker om hvordan *folk* oppfattet krigen. Og jeg snakker ikke om hva de mener om hvem som startet. Jeg snakker om helhetsinntrykket de fikk.

Helhetsinntrykk fra sosialistene og Mullah krekar? :thumbs:

Jeg ser ikke at den Israelske økonomien lider? Heller ikke innflytelsen...

 

Du ser ikke langsiktig nok.

jepp... Jeg bør sikte litt lengre, rundt 10 000år. Ok! du har rett.

 

Skriver du møkk? Eller har noe konkret til å back det up?

Jeg ser ikke at den Israelske økonomien lider? Heller ikke innflytelsen...

Det har har Israel tapt er soldater og sivile liv.

 

 

Selvfølgelig lider ikke Israel økonomisk! Kanskje det har noe med milliardstøtten fra USA å gjøre?

Svar meg: 2006 Donert Norge og EU 650 millioner USD til HAMAS.

Likevel er det mat, olje og utstyrs mangel i GAZA.

 

Riktig nok kan du klage over at ISRAEL har stengt grensene sine, men, men men...

 

Hvorfor har de ikke mangel på raketter, selvmordsbomber, terrorister og AK47?

Kan du svare meg på dette spørsmålet? Hvor har 650millioner USD gått til?

 

La meg gi deg en liten oversikt:

En Ak47 koster rundt 800USD retail.

Ak47 "7,62" ammo, koster rundt 1,5USD per stykk

 

Kokeolje: 30kr i REMA

Mel: 1kg rundt 10/20kr

Bensin (norske priser) 1liter :ca 13kr

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Helhetsinntrykk fra sosialistene og Mullah krekar? :thumbs:

 

Nei, helhetsinntrykket for folk flest. I farten finner jeg bare noen tall fra England, men de gir en pekepinn :

 

"And voters are strongly critical of the scale of Israel's military operations in Lebanon, with 61% believing the country has overreacted to the threats it faces."

 

http://politics.guardian.co.uk/foreignaffa...1828225,00.html

 

jepp... Jeg bør sikte litt lengre, rundt 10 000år. Ok! du har rett.

 

Nei, jeg snakker om tiår framover.

 

Effekten av Libanonkrigen i Israel :

 

"Since the second Lebanon War, there has been a malaise in Israel. There is a sadness and lack of faith in its leadership, at almost every level; in its political leadership but also in its military leadership. For those of you who are old enough to remember all of the years of Israel's existence, we cannot remember a period of such low national morale. This is something new in the Middle East. This isn't just something we feel, rather it is also projected to the outside, which others are aware of."

 

http://meria.idc.ac.il/journal/2007/issue1/jv11no1a7.html

Lenke til kommentar
Skriver du møkk? Eller har noe konkret til å back det up?

Jeg ser ikke at den Israelske økonomien lider? Heller ikke innflytelsen...

Det har har Israel tapt er soldater og sivile liv.

 

Selvfølgelig lider ikke Israel økonomisk! Kanskje det har noe med milliardstøtten fra USA å gjøre?

Hvor har 650millioner USD gått til?

 

Nuvel. For det første; ble ikke Hamas-ledelsen boikottert? Det var nok heller Abbas-ledelsen som fikk pengene som ble sendt. Og en annen viktig detalj: Alle slike penger går om Israel, som selv tar toll. De holder også igjen store pengesummer. Så nja, jeg tror egentlig ikke Gaza har fått sjansen til å bruke pengene engang.

 

[quote name='B_G' post='10166859' date='22/12-2007

Kokeolje: 30kr i REMA

Mel: 1kg rundt 10/20kr

Bensin (norske priser) 1liter :ca 13kr

 

Vet du hva som skjer når det er mangel på en vare? Prisene stiger. Og hva skjer da? Da koster det ikke lenger 30 kr for kokeolje.

Endret av B_G
Lenke til kommentar
Helhetsinntrykk fra sosialistene og Mullah krekar? :thumbs:

 

Nei, helhetsinntrykket for folk flest. I farten finner jeg bare noen tall fra England, men de gir en pekepinn :

 

"And voters are strongly critical of the scale of Israel's military operations in Lebanon, with 61% believing the country has overreacted to the threats it faces."

 

http://politics.guardian.co.uk/foreignaffa...1828225,00.html

Vi må også huske at "den muslimske" populasjonen i UK, er ganske stor.

De prøvde blandt annet å "påvirke" parlamentet til å fjerne holokaust undervisningen.

Men, får med deg at ingen er uenig i "HVEM" som har rett til å forsvare seg.

jepp... Jeg bør sikte litt lengre, rundt 10 000år. Ok! du har rett.

 

Nei, jeg snakker om tiår framover.

 

Effekten av Libanonkrigen i Israel :

 

"Since the second Lebanon War, there has been a malaise in Israel. There is a sadness and lack of faith in its leadership, at almost every level; in its political leadership but also in its military leadership. For those of you who are old enough to remember all of the years of Israel's existence, we cannot remember a period of such low national morale. This is something new in the Middle East. This isn't just something we feel, rather it is also projected to the outside, which others are aware of."

 

http://meria.idc.ac.il/journal/2007/issue1/jv11no1a7.html

Det finnes jo folk som Tor Erling Staff som mener prostitusjon er bra for kvinner og samfunnet...

Det finnes folk, tulling sosialistene, som mener at NORGE okkupere/driver krig "med" Afganistan. (ikke "i")

 

Men hva med å sette "en" fot ned til virkeligheten?

 

 

Greit?

 

 

I følge denne artikkelen: http://www.ft.com/cms/s/0/ed8b5714-8b2a-11...00779fd2ac.html

Har du bare gitt oss en "spekulasjon".. igjen.. (bombe)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Det finnes jo folk som Tor Erling Staff som mener prostitusjon er bra for kvinner og samfunnet...

Det finnes folk, tulling sosialistene, som mener at NORGE okkupere/driver krig "med" (ikke "i") Afganistan.

 

Åja, du mener det ikke foregår krig mellom natostyrkene og taliban? Natostyrkene oppholder seg bare på fiendlig territorium og blir beskutt på fra alle kanter, krig? Næææ

Lenke til kommentar
Det finnes jo folk som Tor Erling Staff som mener prostitusjon er bra for kvinner og samfunnet...

 

Men hva med å sette "en" fot ned til virkeligheten?

Greit?

 

Har du bare gitt oss en "spekulasjon".. igjen.. (bombe)

 

Denne artikkelen viser at inntrykket til mannen jeg siterte slett ikke er som Tor Erling Staff som mener prostitusjon er bra :

 

"A series of recent interviews with current and former Israeli government officials revealed a level of pessimism across the Israeli government that is unprecedented in recent decades. Several senior officials acknowledged unequivocally that Israel lost the war against Hezbollah, and confirmed that this is a widely held view inside the Israeli government -- despite many public pronouncements to the contrary by Israeli leaders."

 

http://www.salon.com/news/feature/2007/02/...r/index_np.html

Lenke til kommentar
Det finnes jo folk som Tor Erling Staff som mener prostitusjon er bra for kvinner og samfunnet...

Det finnes folk, tulling sosialistene, som mener at NORGE okkupere/driver krig "med" (ikke "i") Afganistan.

 

Åja, du mener det ikke foregår krig mellom natostyrkene og taliban? Natostyrkene oppholder seg bare på fiendlig territorium og blir beskutt på fra alle kanter, krig? Næææ

Her er det beste beviset at folk er litt.. rar..

Så Taliban er Synonym med Afganistan? Okkupere Norge Afganistan? Really?

 

Det finnes jo folk som Tor Erling Staff som mener prostitusjon er bra for kvinner og samfunnet...

 

Men hva med å sette "en" fot ned til virkeligheten?

Greit?

 

Har du bare gitt oss en "spekulasjon".. igjen.. (bombe)

 

Denne artikkelen viser at inntrykket til mannen jeg siterte slett ikke er som Tor Erling Staff som mener prostitusjon er bra :

 

"A series of recent interviews with current and former Israeli government officials revealed a level of pessimism across the Israeli government that is unprecedented in recent decades. Several senior officials acknowledged unequivocally that Israel lost the war against Hezbollah, and confirmed that this is a widely held view inside the Israeli government -- despite many public pronouncements to the contrary by Israeli leaders."

 

<a href="http://www.salon.com/news/feature/2007/02/...r/index_np.html" target="_blank">http://www.salon.com/news/feature/2007/02/...r/index_np.html</a>

Du og (Staff wannabe), ga meg et inntrykk av rent SVADA...

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Vi må også huske at "den muslimske" populasjonen i UK, er ganske stor.

 

Men det er den også i Frankrike, Nederland, Tyskland, og så videre. Og den blir bare større og større.

Spol ett par tiår framover...

 

"WASHINGTON - A majority of people from around the world hold predominantly negative views of Israel, Iran, and the United States, according to a survey of more than 28,000 respondents in 27 countries.

 

The survey, which was sponsored by the BBC World Service and designed by Globescan and the Washington-based Program for International Policy Attitudes (PIPA), found that 56 percent and 54 percent of all respondents said they had mainly negative views of Israel and Iran, respectively."

 

http://www.commondreams.org/headlines07/0307-04.htm

 

Med andre ord : Flere hadde et negativt syn på Israel, enn på Iran. Det sier en del.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Skriver du møkk? Eller har noe konkret til å back det up?

Jeg ser ikke at den Israelske økonomien lider? Heller ikke innflytelsen...

Det har har Israel tapt er soldater og sivile liv.

 

Selvfølgelig lider ikke Israel økonomisk! Kanskje det har noe med milliardstøtten fra USA å gjøre?

Hvor har 650millioner USD gått til?

 

Nuvel. For det første; ble ikke Hamas-ledelsen boikottert? Det var nok heller Abbas-ledelsen som fikk pengene som ble sendt. Og en annen viktig detalj: Alle slike penger går om Israel, som selv tar toll. De holder også igjen store pengesummer. Så nja, jeg tror egentlig ikke Gaza har fått sjansen til å bruke pengene engang.

Da må du utrede: Hvorfor det finnes plenty av kuler, ak47 og materialer for rakettmekking?

Eller kommer de, gratis? :hmm:

[quote name='B_G' post='10166859' date='22/12-2007

Kokeolje: 30kr i REMA

Mel: 1kg rundt 10/20kr

Bensin (norske priser) 1liter :ca 13kr

 

Vet du hva som skjer når det er mangel på en vare? Prisene stiger. Og hva skjer da? Da koster det ikke lenger 30 kr for kokeolje.

De har iallfall ikke mangel på ak47? Fordi ak47 er garantert ikke smugler varer! :lol:

 

 

En ting til:

Mangel på matvare finner vi kun i Afrika. Der du ser at barn lider av "kwarchirkor" og "marasmus". (Typisk tegn for mangel av enæring)

 

Dette er et normal eksempel av kwarchirkor (acites pga næringsmangel, spesielt proteiner):

 

 

 

Vi finner ikke slik i Gaza.

Vi finner bare småfeite kjerringer og halvfeite menn... og meget aktive barn.

 

Ville du har vært "fysisk aktivt" nå du er sulten?

 

 

 

MAO: løgnpropaganda

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Da må du utrede: Hvorfor det finnes plenty av kuler, ak47 og materialer for rakettmekking?

Eller kommer de, gratis? :hmm:

Du sa jo det selv, smuglervarer...Millitæreaktivister smugler inn våpen ol.

 

De har iallfall ikke mangel på ak47? Fordi ak47 er garantert ikke smugler varer! lol2.gif

Se over.

 

En ting til:

Mangel på matvare finner vi kun i Afrika. Der du ser at barn lider av "kwarchirkor" og "marasmus". (Typisk tegn for mangel av enæring)

Ai Ai Ai, og du snakker om propaganda! "Ingen sulter i Gaza" Det er på tide at du våkner opp.

Lenke til kommentar
Her er det beste beviset at folk er litt.. rar..

Så Taliban er Synonym med Afganistan? Okkupere Norge Afganistan? Really?

 

De fleste er enige om at det foregår krig i Afghanistan, ja de kriger mot taliban. Men dette fører fortsatt hele landet i krig.

Endret av B_G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...