Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer TravelMate 2410 blir varm og slår seg av [Løst]

Anbefalte innlegg

Eg har ein laptop som er Acer TravelMate 2410 og den har laget ganske masse støy fra vifte så begynte den å bli middels/veldig varm ved vifta og begynte å slå seg av serlig da eg spiller som er veldig irriterende må eg si.

Tok og lastet ned 2 programer får å sjekke tempraturen på cpu'en og harddisken:

CPU: 90 °C

Harddisk: 45 °C (har vert oppi i 48 °C)

Kva kan løyse problemet?

Endret av Sayid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

problemet er mest sannsynlige at pc en er full av støv... dette kan løses med at dere blåser inn der viften står, men dette er ikke å anbefale (men det er det jeg gjør hver gang), det beste er om dere leverer den inn til en av leverandørene og ber dem rengjøre pc ene.

Endret av Brothers
Lenke til kommentar

de aller fleste viftene tåler å bli blåst rene.. ha maskinen av så slipper man motstand...

jeg mener det er tull og en unødvendig utgift å slenge maskinen inn får "rengjøring"

det går fint ann å bruke lungene også, eneste negative med dette er at du kan sitte igjen med støv sky rundt hode / i kjæften etter å ha gjort dette.. så litt trykk luft er mint å ha..

Lenke til kommentar
de aller fleste viftene tåler å bli blåst rene.. ha maskinen av så slipper man motstand...

jeg mener det er tull og en unødvendig utgift å slenge maskinen inn får "rengjøring"

det går fint ann å bruke lungene også, eneste negative med dette er at du kan sitte igjen med støv sky rundt hode / i kjæften etter å ha gjort dette.. så litt trykk luft er mint å ha..

Kan jo nevne at støvsuger også gjør nytten.. Slipper du alt støvet midt i fleisen...

Lenke til kommentar

har du nok helt rett i ;)

Men trykk luft og støvsuger er best da.. støvsuger klare ikke å resne like godt som trykkluft men bruker du begge sammen så blir det gode greier :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...