Sayid Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Eg har ein laptop som er Acer TravelMate 2410 og den har laget ganske masse støy fra vifte så begynte den å bli middels/veldig varm ved vifta og begynte å slå seg av serlig da eg spiller som er veldig irriterende må eg si. Tok og lastet ned 2 programer får å sjekke tempraturen på cpu'en og harddisken: CPU: 90 °C Harddisk: 45 °C (har vert oppi i 48 °C) Kva kan løyse problemet? Endret 21. desember 2007 av Sayid Lenke til kommentar
MPC Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Om CPUen er 90*C er det farlig høgt. Dei begynner vanligst å bli øydelagd rundt 80*C..(er vertfall det eg har hørt) Har du sjekka om viftene er øydelagd eller noko som feiler dei? Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 hatt samme prob.. på 8104, lå på 100 grader og på 110 slo den seg av automatisk.. men løsningen ble trykkluft å blåse rene viftene.. da sank den ned til normal temperatur på 35 grader.. prøvd dette? Lenke til kommentar
Brothers Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) problemet er mest sannsynlige at pc en er full av støv... dette kan løses med at dere blåser inn der viften står, men dette er ikke å anbefale (men det er det jeg gjør hver gang), det beste er om dere leverer den inn til en av leverandørene og ber dem rengjøre pc ene. Endret 18. desember 2007 av Brothers Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 de aller fleste viftene tåler å bli blåst rene.. ha maskinen av så slipper man motstand... jeg mener det er tull og en unødvendig utgift å slenge maskinen inn får "rengjøring" det går fint ann å bruke lungene også, eneste negative med dette er at du kan sitte igjen med støv sky rundt hode / i kjæften etter å ha gjort dette.. så litt trykk luft er mint å ha.. Lenke til kommentar
Labba Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 de aller fleste viftene tåler å bli blåst rene.. ha maskinen av så slipper man motstand...jeg mener det er tull og en unødvendig utgift å slenge maskinen inn får "rengjøring" det går fint ann å bruke lungene også, eneste negative med dette er at du kan sitte igjen med støv sky rundt hode / i kjæften etter å ha gjort dette.. så litt trykk luft er mint å ha.. Kan jo nevne at støvsuger også gjør nytten.. Slipper du alt støvet midt i fleisen... Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 de aller fleste viftene tåler å bli blåst rene.. ha maskinen av så slipper man motstand...jeg mener det er tull og en unødvendig utgift å slenge maskinen inn får "rengjøring" det går fint ann å bruke lungene også, eneste negative med dette er at du kan sitte igjen med støv sky rundt hode / i kjæften etter å ha gjort dette.. så litt trykk luft er mint å ha.. har du nok helt rett i Men trykk luft og støvsuger er best da.. støvsuger klare ikke å resne like godt som trykkluft men bruker du begge sammen så blir det gode greier Lenke til kommentar
Sayid Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Skal ta og prøve dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå