Gjest GUTT15 ÅR Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg lurer på om jeg er emo eller ikke... Vennene mine kaller meg i alle fall for det pga. at jeg er en god del deppa og sitter å drikker med dritings alene. Hvorfor er jeg deppa? Jo, kjærlighetssorg, ensomhet, depresjon osv... Er jeg emo? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Nei. Du har det bare ikke så greit. I mine øyne er "emo" mer nå man fabrikkerer problemer for å prøve å få oppmerksomhet Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Enig med L4r5 her, det er ihvertfall den betydningen ordet har fått, selv om det ikke er den betydningen det opprinnelig hadde. (Det var jo egentlig betegnelsen på en subkultur) Det er klart når du sitter alene og drikker deg dritings, og ellers oppfører deg annerledes, skiller du deg ut, og det er jo alltid populært å slenge med leppa til folk som skiller seg når man er på din alder. Nå finnes det så vidt jeg vet fortsatt en helsesøster på ungdomsskolen man kan snakke med, som kan henvise deg videre til psykolog. Det kan høres t om om du hadde hatt godt av litt profesjonell rådgivning, det er ikke noe alt i det. (Men ingen trenger å få vite det heller, om du ikke vil fortelle det til noen.) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Du har rett i at det ikke er den opprinnelige betydningen NgZ. Det var nettopp derfor jeg satte det i hermetegn Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Dessverre sånn at emo er musikksjanger, gother heter det. men vil ikke si du er gother nei Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Jeg vil ihvertfall anbefale deg å slutte å drikke deg dritings alene, for siden du nevner det så har det kanskje skjedd mer enn en gang. Viss så, da er det ikke lurt å fortsette med det, du er så pass ung at det er litt vel tidlig å drive med sånne ting. Kan utvikle seg stygt. Trust me, been there, done that. Jeg endte opp på et helvetes narkokjør. Har komt meg ut av det nå men unner ingen i hele verden (kanskje utenom Bush da) den smerten. Finn deg heller noen å prate om det med. Viss du sitter og drikker og synes synd på deg selv og holder følelsene dine inni deg så vil du ikke få det noe særlig bedre med det første. Det er også veldig lett å skape veldig forsterka negative følelser ved å sitte alene med dem og kanskje prøve å dempe dem med alkohol. Delt smerte er halvvert smerte er det noe som heter Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Når man er lei seg er det bare normalt å kunne reagere med tårer. Men det man må huske på er å love seg selv at man skal løfte seg selv opp etter en nedtur, og ikke bare være liggende i gjørma og sippe for alltid. For da skjer det hvertfall ikke noe positivt. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Jeg lurer på om jeg er emo eller ikke... Vennene mine kaller meg i alle fall for det pga. at jeg er en god del deppa og sitter å drikker med dritings alene. Hvorfor er jeg deppa? Jo, kjærlighetssorg, ensomhet, depresjon osv...Er jeg emo? Jeg ville ikke bekymret meg over om jeg var emo eller ikke, var jeg deg, men heller det at jeg satt og drakk meg dritings alene...Og eventuelle problemer som har ført til det. Folk har svart at de mener dette ikke er emo, men pokker heller, om dette er sant er det om du er emo eller ikke et uvesentlig problem. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Du tenkjer som ein emo ja. Om du ser ut som ein emo veit me ikkje. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Ingen kan definere ordet "emo" - det er et overbrukt, idiotisk ord som ikke gir noen mening den dag i dag. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Går du i naglebelte, sorte tightpants, sorte klær og bruker sminke? og hører på Funeral For A Friend eller Bullet For My Valentine? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Stilen emo er en måte å utrykke seg på, du blir ikke emo ved å være deprimert, er du deprimert er du i mine øyne gother. Men bruker du "emo klær" og hører på blink 182, paramore ol. så kan du kanskje kalle deg emo. Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Stilen emo er en måte å utrykke seg på, du blir ikke emo ved å være deprimert, er du deprimert er du i mine øyne gother.Men bruker du "emo klær" og hører på blink 182, paramore ol. så kan du kanskje kalle deg emo. Blink 182, Paramore, Sum 41 o.l er mainstream punkrock .. ikke emo. Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg er ganske sikker på at de vennene hans ikke har kalt han for emo pga stilen, for det vet de sikkert ingenting om. Det de mente er : Du er emo = Du er veldig følsom. Graver deg ned i følelsene osv. Rett og slett forkortelse for emosjonell. Og det er jo forståelig siden trådstarter heller sitter og depper for seg selv og drikker seg dritings enn være med vennene sine og prøve å komme over det. De blir sikkert litt lei av alt følelsesgreiene til trådstarter og dermed kaller han emo. Hvor vidt emo-folk hører på blink 182 eller ikke har jo egentlig ingenting med saken å gjøre akkurat her ihvertfall Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Dessverre sånn at emo er musikksjanger, gother heter det. men vil ikke si du er gother nei Du har i alle fall misforstått hva en Goth er... Trådstarter: høres nesten litt emo ut, men så lenge du ikke drar frem barberbladet tror jeg du er på trygg grunn fra å bli kalt Emo. Du har kanskje store problemer ellers da... (drikking alene er ikke bra ) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Synes denne passa litt her: Lenke til kommentar
Kiwi-Kun Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Sammenlikne deg selv med noen av punktene i den filmen så finner du det fort ut. Spesiellt den der "believe i have problems" delen. Mange emoer gjør det eller gjør en stor sak ut av små problemer. De lar også små ting gå innpå dem som om de var livstruende, som f.eks. at dama slår opp. Det er klart det er trist og leit, men man skal ikke være avhengig av å ha ei dame for å leve. Lenke til kommentar
Asdt Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Det folk forbinder med emo den dag i dag er vel ungdommer som kutter seg for oppmerksomhet, svart hår, svarte klær, svart sminke etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå