Gå til innhold

Albumbilder i iPod Nano 3. gen

Anbefalte innlegg

Hei!

For første gang har jeg gått til innkjøp av et Apple produkt, nemmelig iPod Nano 3.gen 8GB, etter å ha vært Creative tilhenger lenge. Altså er jeg ikke så kjent med dette populære fenomenet.

Jeg har lagt inn masse musikk, men bildene i Cover Flow irriterer meg skikkelig når det gjelder samlealbum. Da mener jeg album der flere artisters sanger har blitt samlet i en og samme cd. Da kommer nemmelig hver eneste sang i CD-en opp en gang hver, hvis dere skjønner. Det blir sinnsykt mye å scrolle i etterhvert, da jeg har flere samlealbum på 3 cd'r.

Hva kan jeg gjøre for at sangene skal ha 1 felles bilde i Cover Flow'en?

Jeg har prøvd alt fra å ha samme "Komponist" til "Albumartist" på sangene, men det funker ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Ingen som har peiling eller som har samme problemet med sin Nano?

tag om sangene til å ha samme album art....? f.eks bruk media monkey, og så overfør sangene

Lenke til kommentar

Legge til hva manuelt?

Alle sangene står under samme album, den eneste forskjellen på dem er "Artist" (merkelig nok...). Dette gjør at alle sangene kommer opp i Cover Flow hver for seg, men de har samme albumnavn og bilde. Sikkert ingenting å få gjort noe med, med mindre man også har felles artist.

Nice. Da er stiligheten og poenget med Cover Flow borte.

Endret av Camron
Lenke til kommentar

Jeg ville anbefalt deg å organisere musikken i MediaMonkey 3. Her kan du lett organisere for eksempel det du har problem med dvs, sortere alle sanger av en artist under et album. Jeg har ikke prøvd det men jeg er nokså sikker på at du kan synce ipoden din med MediaMonkey

Hvordan du sorterer:

1. Marker alle de sangene du har av en artist

2. Når du har merkert de så høyre kliker du (eller trykk Ctrl+L) og så søker MM gjennom nettet etter det rette albumet.

3. Husk å krysse av #-tegnet slik at alle blir markert.

4. Nå er musikke organisert og er klar til sync.

Tips: Finner ikke MM albumet så prøv å søk selv.

http://itpro.no/fil/1423.html

Endret av mesha
Lenke til kommentar
Her kan du lett organisere for eksempel det du har problem med dvs, sortere alle sanger av en artist under et album.

Det er ikke det jeg er ute etter.

Det jeg vil er å sortere sanger fra forskjellige artister under samme album, uten at det kommer opp at alle artistene har et et slikt album hver. La oss ta et eksempel, la oss si jeg har en Hed Kandi cd, der albumet heter The Mix, med 4 forskjellige artister. Da kommer det opp slik:

The Mix

"Artist 1"

The Mix

"Artist 2"

The Mix

"Artist 3"

The Mix

"Artist 3"

Derimot vil jeg ha det slik:

Hed Kandi

The Mix

Endret av Camron
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Her kan du lett organisere for eksempel det du har problem med dvs, sortere alle sanger av en artist under et album.

Det er ikke det jeg er ute etter.

Det jeg vil er å sortere sanger fra forskjellige artister under samme album, uten at det kommer opp at alle artistene har et et slikt album hver. La oss ta et eksempel, la oss si jeg har en Hed Kandi cd, der albumet heter The Mix, med 4 forskjellige artister. Da kommer det opp slik:

The Mix

"Artist 1"

The Mix

"Artist 2"

The Mix

"Artist 3"

The Mix

"Artist 3"

Derimot vil jeg ha det slik:

Hed Kandi

The Mix

kall dem various artists :p

Lenke til kommentar

Det du må gjøre er å:

-Merke alle sangene som tilhører et Album

-Høyreklikke på dem

-velg info

-velg så fanen "info"....

Her må du sørge for at:

-Album-feltet har albumnanvnet (om dette ikke er tilfeller, så har du forskjellige albumnavn på sangene)

-Er dette feks plate 1 av 3, så må du fylle dette ut i feltet "plate x av x".

-Og til sist må du krysse av "del av samlealbum"...

Håper dette hjelper deg... fungerer bra for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...