Gå til innhold

tele2 eller telenor


Anbefalte innlegg

Skal flytte og området ligger langt fra sentral. Derfor har ikke min tidligere leverandør NGT noe skikkelig løsning å tilby.

Telenor bruker pppoe, hva bruker tele2?

 

Jeg bruker selv både MAC, PC(windows) og xbox360.

 

Hvilke rutere bruker de? fordeler/ulemper? konfiguering NAT?

 

Takker for alle innspill mot det tekniske, gidder ikke diskutere kundeservice her.

Endret av djorb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal flytte og området ligger langt fra sentral. Derfor har ikke min tidligere leverandør NGT noe skikkelig løsning å tilby.

Telenor bruker pppoe, hva bruker tele2?

 

Jeg bruker selv både MAC, PC(windows) og xbox360.

 

Hvilke rutere bruker de? fordeler/ulemper? konfiguering NAT?

 

Takker for alle innspill mot det tekniske, gidder ikke diskutere kundeservice her.

Både tele2 og telenor har multimodem. Dvs at du har adslmodem/router/ip-tlf i ett.

 

Jeg har ifra Telenor i og med at jeg får det gratis ink i leia. Fikk huseier til p bytte til et multimodem nylig. Og er ganske fornøyd, du kan sette opp alt. Forwarde porter, slå på og av firewall osv.. Pluss at Telenor oppgir praktiske hastigheter og ikke teoretiske hastigheter. Du får med andre otd det du betaler for ;) Pluss at det er gratis å ringe kundeservice(se signatur).

 

gå inn på siden her og søk, hvilke hastigeheter du kan få maks der du bor;

https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/

 

Du har vel ikke kabeltv der du bor?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Tele2 bruker direkte oppkobling til sine kunder (DHCP), med andre ord du slipper brukernavn og passord.

 

Tele2 oppgir også praktiske hastigheter, så du skal vanligvis få det som de lover.

 

Jeg vil anbefale at du går for egen router hos Tele2, f.eks. en D-Link DIR-655 eller en Linksys WRT54GL, så har du full kontroll over egen router. Om det oppstår feil på routeren hos ISP, må de ha denne tilbake og får å sende deg en ny.. Dette kan ta mange dager.

Lenke til kommentar

Hei Glenn!

 

Tele2 er jo billigere enn telenor, vil jeg få stabilt nett dersom jeg bruker D-link/Linksys istedet for tele2 sin router?

Tele2 hjelper vel ikke til med slikt oppsett?

Kan jeg bruke apple airport extreme også?

 

Er vant med DHCP fra før av så må si det frister.

Endret av djorb
Lenke til kommentar
Selve din adsl linje vil være like stabilt/ustabilt uvesentlig av hva som er koblet bak modemet. Men du vil jo oppleve at ditt nett er ustabilt om routeren din er ustabil. Det er i tilfelle ditt problem.

Har du router fra din isp så er det ispen sitt problem

 

Bare lurte på om noen hadde erfaringer i forhold til stabilitet ved bruk av egen ruter kontra å bruke ruter fra telenor/tele2. Hvem sitt problem det er om det er ustabilt er likegyldig. Jeg ville sett det som mitt problem uansett.. ISP ligger neppe våken om natta hvis nettet mitt er ustabilt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...