Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Diverse spørsmål om overklokking

fUsiOn

Anbefalte innlegg

Jeg kjører nå min duron 800@824Mhz 103*8. Jeg har Abit KT7.. når jeg har FSB på 100 så er PCI clock 33mhz. Når jeg kjører den på FSB på 103 så er PCI clock 34Mhz. Og når jeg kjører FSB opp til 134 så blir PCI clock bare 34Mhz? er dette riktig?

Men kan ikke kjøre høyere enn 103 FSB fordi har bare PC100 ram..

Jeg kjører Systemclk => hostclk. så når jeg får PC133 og klokker FSB opp til 134 så vil rammen ha det bra? Er det bare PCI pg AGP som blir påvirket av PCI clock? eller blir resten av systemet overklokket også. som f.eks USB og sånn.. isåfall hvor mye tåler systemt tro?

Jeg har også prøvd blyant trikset, men da jeg gikk for 1000 Mhz så ville ikke PC komme til der jeg kan trykke for å få inn bios. Dette har jeg nå finnet ut av at jeg bare kan trykke insert for å komme videre. Bare lurte på hva jeg burde ha volten på ved 1000Mhz? Btw kjørte min duron 800@900@1,6 volt.

Har en GW FOP32 kjøler. Støtter 1.3 Ghz. er dette nok for å kjøle min prosessor når jeg overklokker den?

Jeg overklokker FSB nå bare for å ha det gøy. Det skal vist gi bedere utelse enn multiplier overklokking.

Og med det systemet jeg har så får jeg bare 3044 P i 3Dmark 2001.. er ikke dette lite?

har alt jeg trenger av nye drivere..

Venter på noe gode svar. Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har liksom ikke lyst å kjøre opp på 133Mhz da det vil ha en høy PCI bus.. dersom jeg velger 134Mhz så blir PCI bus lav.. PC100 trodde jeg ikke støttet mer enn 126 Mhz jeg eller noe...

men er det bare rammen som blir påvirket?

Lenke til kommentar

Det som blir påvirket er vel agp, pci og ide. USB tror jeg forblir 1,2Mbs. Om du ønsker 1GHz kan du vel kjøre sysclk=host-pci (til du får pc133) Alle busser forblir stabile, og Vcore 1,8. Sett alarm/stopp-grense på 70`c, det tåler den. (min Duron holder under 40`C når den idler på dette med Trig-ribbe)

Lenke til kommentar

hva er PowerStrip?

og når jeg kjører 3Dmark i loop så detter den ut i desktoppen.. men det kan være pga for lite volt.

fUsiOn

Abit KT7

Duron 800@927Mhz

256 PC100 RAM

Asus V7700 GF2 Ultra

Actima 50x CD-ROM

Creative brenner 12x10x32

20,4GB Seagate drit!

3044 Poeng i 3Dmark 2001

[ Denne Melding var redigert av: fUsiOn på 2002-01-07 21:13 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...