Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Låst meg ut av bilen :(

Rikkely

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg klarte nettopp å låse meg ut av bilen. Det mest utrolige av det utrolige skjedde.

Sånn er det når jeg har alt for mye i hendene!

Bilen er av typen Opel Vectra 2.0i GL 1989.

Noen som vet hvordan jeg kan åpne den?

Har du gratis bilberging i forsikringen?

Lenke til kommentar

Det jeg gjorde da jeg låste meg ut av '84 323en min var å bende opp døra med en skrutrekker, få en kamerat til å dytte hånda nedi, og låse den opp manuelt. Etterpå bender man døra greit på plass igjen. Funket bra og var gratis :)

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Haha, mange på forumet her med en lyssky fortid?

Som det sies over, om bilberging inngår i forsikringen din skal det gå bra. Ellers kan de fleste redningstjenestene hjelpe deg, Falck låste for eks opp min fars Audi A4 med en laptop for noen år siden. Tviler forøvrig på at politiet kan ofre deg noen assistanse, ser ikke helt for meg hvordan det skulle foregå.

Lenke til kommentar

Da ble de ferdig :D

De prøvde først med en eller annen metallgreie, men det funket dårlig.

Så brukte de en luftgreie for å pumpe opp døra med, for og så stappe nedi en metallstreng.

Etter noen minutter sa det "klikk", og der var døra åpen!

Så tusen takk til dere for tips her inne. Og tusen takk til de dyktige politimennene :new_woot:

Endret av Rikkely
Lenke til kommentar
Haha, mange på forumet her med en lyssky fortid?

Som det sies over, om bilberging inngår i forsikringen din skal det gå bra. Ellers kan de fleste redningstjenestene hjelpe deg, Falck låste for eks opp min fars Audi A4 med en laptop for noen år siden. Tviler forøvrig på at politiet kan ofre deg noen assistanse, ser ikke helt for meg hvordan det skulle foregå.

Politiet fikser det enkelt og greit på noen minutter. Har vært borti det samme.

Lenke til kommentar
Hyggelig det da. Har forsåvidt, når jeg tenker meg om, hørt om folk som har fått hjelp av politiet før. Så bare for meg at de hadde viktigere ting å ta seg av, for eksempel stemple anmeldelser med "Henlagt: Grunnet bevisets tilstand".

"Henlagt grunnet beviset stilling", heter det. ;)

Dessuten er det vel ikke politibetjentene som bestemmer dette, det er vel helst jurister?

Er lov å studere oppbygningen av en yrkesgruppe før man tar for seg i kritikken.

Lenke til kommentar

Nettopp, det er irriterende. Jeg kunne skrevet et lengre innlegg om hvorfor jeg syns politiets prioriteringer er helt bak mål, men det hører hjemme en annen plass. Det er meg riv-ruskende likegyldig hvilken avdeling som tar seg av anmeldelser innenfor politiet, poenget forblir det samme.

--

Og, Erik Braseth. Om du hadde lest hele setningen, hadde du kanskje sett den skjulte tråden som lå under, "Har forsåvidt, når jeg tenker meg om, hørt om folk som har fått hjelp av politiet før.".

Så, les først, så tenk - og så kan du eventuelt skrive.

Endret av the Stig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...