tacomodo Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Mitt P5B kort har tatt kvelden og må erstattes og jeg lurer i den forbindelse på om noen kan foreslå noen bra hovedkort. Hadde kanskje vært moro med noe ekstra snacks på det nye hovedkortet som f.eks selvlysende slots, vifteløs, kanskje tilogmed nvidia chipset så jeg kan bruke nvidia programvaren og stille frekvenser og sånt? Alle forslag er velkomne. Prisrange er ca. 1000-1500 Viktig at det er onboard lydkort. Trenger ikke SLI eller raid egentlig. Endret 17. desember 2007 av tacomodo Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Du kan ta en titt på hovedkort basert på Intel P35. Er arvtageren til P965-chipsettet. Abit IP35 Pro har fått bra omtaler. Kr 1200,- i prisguiden. Ellers kan du vurdere et X38-basert HK. Er veldig fornøyd med mitt HK, Asus P5E. Men bikker akkurat ditt budsjett med en 50-lapp. Har blått lys på lydkortet da *grøss* Raid er det vel på alle HK nå nesten. SLI får du kun på nVidia-kort, men hvis du ikke skal ha SLI er det nada poeng å gå for nVidia-basert kort. Chipsettene deres er ikke like gode og stabile som Intels. Edit: Lite poeng å quote i første svar... Endret 18. desember 2007 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Så hva er forskjellen mellom P35 og X38? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Mens P35 avløste P965, var X38 ment å avløse 975X. Det er m.a.o. det beste chipsettet fra Intel på markedet idag og X38-kortene har blant annet PCI-E 2.0 tilkobling for skjermkort, samt at en del av hovedkortprodusentene lar sine X38-kort støtte 1600mHz FSB offisielt. Så lenge man kjører DDR2-ram er det ikke den helt store ytelsesforskjellen på P35 og X38 fordet, ettersom X38 er laget for å fungere best med DDR3-ram (såvidt jeg husker). P35 er nok det mest fornuftige valget så lenge du ikke går for de aller billigste modellene. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå