webdoc2 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) hei! Håper at noen av dere kan hjelpe meg med dette. Jeg kjøpte en Sony playstation 3 (PS3) i USA for 1 måned siden for min søn. De har 110 volt strøm i USA med annen type stikk. Jeg kjøpte også en Onkyo DVD spiller samme sted. Samtidig kjøpte jeg 2 stykker små strømomformerer til formålet, disse omformer europeiske 220 volt til 110 volt samtidig passer stikkende. DVD spilleren fungerer utmerket fra første sekund. Jeg skulle sette opp PS3 for to dager siden i min søns bursdag. Tilslutningen er jo ingen sak, men det kommer ikke liv i min PS3. Den røde lampe lyser =stand by som i manualen. Når man trykker på start / power kontakten skal denne røde stand by lys bli om til grøn= maskinen er tent og klar til bruk. Det som skjer er, at den røde lys blir grønn bare kort tid, det kommer en klikk lyd fra venstre side av maskinen og den grønne lys blir rød med en gang, det vil sige maskinen går tilbake til stand by med en gang og kan ikke holdes i tent tilstand og derfor ikke kan brukes. Det jeg lurer på er følgende: Jeg har ikke ringt til Sony i Norge ennå, men jeg tror ikke at garantien dekker her, siden maskinen er kjøpt i USA. Jeg tror imidlertid, at det dreier sig om en liten feil i den elektriske kretsløpet. Kan noen svare mig på dette? Jeg lurer også på følgende ting. Er den Norske PS3 samme som den amerikanske modell med tanke på strøm forsyningen ? Hvordan ser ledningen på den Norske modell ut? Bare en ledning eller en ledning sammen med en strømomformer? Noen siger at jeg kan bare bruke ledningen til den Norske modell, men jeg har ikke sett hvordan den norske ledningen ser ut. Hva står under den Norske PS3 modellen med skrift, input 220V, eller 110 Volt? Jeg har prøvet at finne svar på dette på nettet, uten held. Endret 17. desember 2007 av webdoc2 Lenke til kommentar
Hjulvisp Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Under min PS3 står det 220-240V, og den er norsk. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Går det ikke å bare kjøpe en norsk strøm ledning? Lenke til kommentar
Phanteon Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Det er bare til å finne en passende kabel(er sånn som man bruker på PC-er, veldig lett å få fatt i mao) og kjøre den rett på det norske nettet. PSU'en er universal i alle PS3'er som har kommet ut. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Du trenger ikke noe stepdown converter til PS3 for å bruke den på det norske strømnettet (220). Det skal stå 110v - 230v på PS3'en en eller annen plass. Endret 18. desember 2007 av bergetun Lenke til kommentar
Stalking Hawk Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Det er bare til å finne en passende kabel(er sånn som man bruker på PC-er, veldig lett å få fatt i mao) og kjøre den rett på det norske nettet. PSU'en er universal i alle PS3'er som har kommet ut. Det stemmer. Du kjører bare en sånn en rett inn i PS3 og inn i veggen: Jeg har amerikansk PS3 selv, funker helt fint! Den "norske PS3" er mer eller mindre den samme som den amerikanske modell med tanke på strøm forsyningen, ja. Det er en innebygget strømomformer inne i PS3'en. Håper bare ikke at du har ødelagt noe med å kjøre inn en omformer på den... Lenke til kommentar
webdoc2 Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Hei! Takk for gode råd og svar. Ps3 funger nå uten omformer og med norsk 220 volt ledning rett in i veggen. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Godt å høre.. nesten irriterende at du fikset det, hadde også lyst til å hjelpe.. =p Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Ett par innlegg med off-topic er fjernet. Vennligst hold dere til tema. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå