Gjest Anyonym Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hei! Jeg tror kanskje jeg er avhengig av World of Warcraft. Jeg vil bare spørre dere om dere synes jeg er avhengig. Jeg spiller wow ca. 5-6 timer hver dag når jeg kommer hjem fra skolen. Det eneste som står i hodet på meg er wow når jeg er på vei hjem fra bussen og når jeg våkner på morgenen. Det tar også en del tid i helgene… Samtidig drar jeg alltid på treninger, bursdager og party med venner når det blir arrangert. Jeg trener ca. 4 ganger i uken, men jeg spiller før og etter trening. Jeg vil ikke si at wow spillingen går utover karakterene mine, da jeg ligger godt over 5 på karakterkortet. Så hva tror dere? For å oppsummere vil jeg ikke si at spillingen går utover venner, skole og trening. Jeg kunne kanskje klart et høyere snitt på skolen, men bør være ganske fornøyd med det jeg har iogmed at jeg går i 1.klasse. Samtidig synes jeg at jeg bruker FOR mye tid på spillingen (5-6 timer hver dag) selv om jeg rekker det viktigste. Jeg synes også jeg burde vært mer med familien min. ER JEG SPILLEAVHENGIG? *Holder meg anynom da folk kan kjenne meg igjen på dette forumet. wow venner * Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Heh, virker jo som at du klarer deg meget bra! Det som kan være farlig er hvis spillingen faktisk begynner å gå utover noe av det du nevner. Hvis du mener at du spiller for mye... tjah... Spill mindre da vel? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 For det første, du kan ikke bli avhengig av spill, så nei du er ikke avhengig av WoW. Du burde heller finne ut hva som holder deg opptatt i spillet, er det pvp, skaffe gear, grinding? Finn deg noe annet å gjøre istedenfor å spille WoW, ofte ender folk opp med et annet spill, ikke det at det er noe bedre. Du har bare ikke noe å gjøre den tiden du spiller WoW, så bytt det ut med noe annet som ikke innebærer spill. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hvis vi skal begynne å regne 5 timer som spilleavhengig er det mange i norge som sliter altså Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_* Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Tja, syntes jeg spiller for mye ja. Blir ofte sånn at jeg sitter med wow samtidig som jeg gjør lekser. Dere vet hvor dårlig den kombinasjonen er. Jeg vil bruke MINDRE tid på wow og MER tid på lekser. Any ideas? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Shut-down-computer-button? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Gjør lekse gøy(!), det er vanskelig å gjøre kjedelige ting når man egentlig vil gjøre noe gøy som å spille et spill man liker. Selvkontroll er fint å ha hvis du ikke klarer å gjøre lekse gøy. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_* Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Gjør lekse gøy(!), det er vanskelig å gjøre kjedelige ting når man egentlig vil gjøre noe gøy som å spille et spill man liker. Selvkontroll er fint å ha hvis du ikke klarer å gjøre lekse gøy. Poenget med tråden er jo nettopp at jeg sliter med selvkontrollen Jeg lurer på hvordan jeg kan bedre den. Det er ikke så enkelt som å trykke på AV-knappen, eller egentlig er det det, men egentlig ikke Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Du får se på det som at jo fortere du gjør leksene jo fortere kommer du deg tilbake til spillingen. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Frys kontoen din og la den være fryst en stund. Når du merker "abstinensene" så finn en god bok (hvis du liker å lese. hvis ikke, så kan jo dette være en start), eller gå deg en tur el.l. Bare pass på at det er noe som enten får deg unna maskinen, eller som får deg til å tenke på noe annet. Når du ikke har spilt på en uke eller to, så kan du begynne å spille litt igjen, sakte men sikkert. Sett på en alarm (på mobilen eller en vekkerklokke) slik at den ringer 1 time etter at du begynner. Når det ringer, så logger du av, og finner noe annet å gjøre en stund (igjen, en bok eller gå en tur funker fett). Fortsett slik, kanskje med litt økt spill tid etter hvert, så merker du fort at det er lettere å logga av, og gjøre andre ting. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Klarer du å få over 5 i snitt på karakterkortet er du flink, hvis du samtidig bare spiller på fritiden.. Avhengig og avhengig, du er vel heller bare opptatt, tar vel slutt når du runder spellet Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg hadde det ca. som deg. Karakterene var helt akseptable i landet 5 i snitt, hadde det greit. Var sånn passe sosial osv. Men over 120døgn ned i wow i løpet av en 2års periode. Det sier seg selv at det er syke tilstander, og de døgna må komme fra et sted. Jeg klarte meg helt fint, og det var meg selv som til slutt sa stopp, og ikke kameratene mine. Det du må gjøre er rett og slett bare å ta et oppgjør med deg selv, hvis det er det du ønsker. Finn et fint tidspunkt (selv gjorde jeg det for ganske nøyaktig et år siden), og slett wow helt. Lås accounten og gjem vekk cd-platene. Du skal glemme det spillet for en stund nå. I starten vil det være ganske tomt. Men etter noen uker merker du ikke at du savner WoW engang. Slik var det hvertfall for meg. I ettertid startet jeg WoW opp igjen og hadde et 100% avslappa forhold til det, som gjorde at jeg slutta igjen pga skolen. Det var lett å nedprioritere WoW. I første tilfelle klarte jeg ikke rive meg løs, rett og slett fordi jeg var utrolig organisert i en god guild. I andre tilfelle spilte jeg for moro skyld og på egen hånd. Mye enklere. Så til poenget etter mye blabla: Det er fullt mulig for deg å droppe WoW på dagen om du bare ønsker. Så lenge du klarer deg fint ellers er det jo ditt eget valg. Bare tenk på hva du vil mest. 5-6 timer om dagen, bare tenk på hva annet du kan utrette. Du kan ta på deg en jobb, for eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå