Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som kan hjelpe meg. Har et problem med kopiering av filer fra en filserver som også er domain controller i et Win 2003 R2 domene.

Har søkt og søkt på nettet, funnet mulig løsninger. Men har fortsatt store problemer.

Oppsett:

2 sites i 2 byer.

Hovedkontor i by T. DC er også filserver og alle i by T har ingen problem med å åpne dokumenter, installere apps fra denne serveren.

I by S er det ikke mulighet for å kopiere, installere apps fra serveren i by T. Kopieringen/ installasjoner starter men etter en tid, 1-3 min så får jeg en feilmelding at stasjonen ikke finnes, og kopieringen stopper opp.

Det lar seg gjøre å åpne dokumenter fra serveren i by T når vi sitter i by S. men hvis vi lagrer får vi stort sett feil. Det kommer litt ann på hvor stor filen er. Filer mindre en 1MB går vanligvis bra.

Jeg har rotet rundt på Internet for å finne løsning. Kom frem til at det kunne være noe med digital signatur. Rettet opp i gpo for domain controllers, for å deaktivere bruk av digital signatur. Hjalp ingen ting.

Nå ser det ut som filkopiering fra en member server går ok, så problemet må nok ligge på noen sikkerhets instillinger.

Har også forsøkt å deaktivere i registry

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanworkstation\parameters]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters]

requiresecuritysignature til 0

Ingen forbedirng.

Nå vil vel dere si. Bruk aldri en DC til Filserver, og jeg er så enig så enig. Men jeg har altså kun denne maskinen og får nok ikke noe ny.

Men er det noen som kan hjelpe.

Tore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For meg høres det kanskje ut som nettverksproblemer av et eller annet slag. Finner du noe i loggene på server i S. som indikerer noe helt feil, eks feile DNS oppslag eller ukjente hoster?

Nei. det er ingen hw problemer. 99% sikker på det. Skiftet nettkort i serverne (DC) forsøkt flere switcher. Ingen problem i samme site. Har snakket med min ISP. mener feilen ligger lengere opp i OSI.

Har forsøkt med en member server, og her går kopiering ok.

Har kjørt dcgpofix for å resette domain og contoller policy, men ingen forskjell.

Kiipt problem

Tore

Lenke til kommentar

hm.. var på kurs nylig der noe sånt ble nevt, men husker jeg det, neppe! Men sjekk at securitygroups i AD er riktig. Hvis du skal nå ressurser mellom flere domener må du i alle fall bruke global security groups har jeg for meg. Men mener det ikke skal ha noe å si når du bruker sites.

Fungerer gpupdate mellom sitene?

Sjekk også at du har satt opp DNS forwarders i dns serveren din (forward mot din ISP f.eks). Dette er veldig viktig.

Lenke til kommentar
Ser ingen problemer med å la en DC være filserver, spesielt i mindre miljø. Som de andre er inne på: du har kun DC som DNS-server på klientene? Ikke legg inn andre DNS-servere i tillegg...

Det kommer jo an på. Kan hende han må ha forwarders i DNS serveren sin.

Lenke til kommentar

Godt nytt år.

Så er vi tilbake. Jeg skal sjekke DNS min en gang til. Mener denne er i orden.

Problemet oppstår ikke med en gang jeg starter filkopieringen. Og det gjelder ikke små filer. Filer på 2-4 MB stopper når de nesten er kopiert over, Filer på 100MB 20% til 50% av filen før jeg får feilmelding at nettversstasjonen ikke finnes lengere.

Kopierer jeg samme fil til en vanlig server (ikke DC) er det ingen problem.

Mistenker noe security setting, men jeg har resatt Domain controller policy og domain policy (securety)

Tore

Lenke til kommentar

MTU problem. tja og ok.

Men jeg har ingen problem med og kopiere store filer hvis de ligger på en server i domenet. Gjelder kun til og fra DC'en

Jeg satt opp DC som en ftp server i dag, og ingen problem med og laste ned en Office sp2 update 88MB. Brukte IE 7 som ftp klient.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 6 måneder senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

Har du en reversed lookupzone (til det interne nettet) på din dns på domenekontrolleren?

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...