Teig Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Driver å lærer meg litt JQuery nå, men har et lite problem med en kode. Det jeg vil gjøre kan sees her (eksempel B). Her er det altså en <p> som blir gjemt, men jeg har endret det slik at det er en div som blir gjemt istedet. Problemet nå er at jeg MÅ angi div'en to ganger: <div id="middle" class="contentToChange"> <div id="middle"> </div> </div> for at det skal funke. Men da gjemmes bare den ene div'en mens den andre ligger under og vises fortsatt slik at div'en egentlig ikke blir gjemt. Knokete forklart, jeg vet, men jeg aner ikke hvorfor jeg må angi den to ganger :S Help anyone? Endret 17. desember 2007 av hakhag Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Du kan ikke bruke to elementer med samme ID. Følgende kode skal fungere fint: <div id="middle"> (...) </div> <script> $(function(){ $('#middle').slideUp(500); $('#middle').slideDown(500); }); </script> Lenke til kommentar
Teig Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Aha, takk Er det mulig å angi at hvis man trykker på en link skal dette kjøres, og at den ikke bare gjør det når siden lastes? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Aha, takk Er det mulig å angi at hvis man trykker på en link skal dette kjøres, og at den ikke bare gjør det når siden lastes? <a href="#" onclick="$('#middle').slideUp(500);return false">Klikk meg</a> Lenke til kommentar
Teig Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Takk så mye Par ting til hvis du gidder å hjelpe: 1. Scriptet kjøres fortsatt når siden lastes - mulig å gjøre slik at den ikke gjør det men bare gjør det når jeg trykker på linken? 2. Er det mulig at #middle er gjemt når siden lastes, og når man trykker på linken vises den og blir der? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Takk så mye Par ting til hvis du gidder å hjelpe: 1. Scriptet kjøres fortsatt når siden lastes - mulig å gjøre slik at den ikke gjør det men bare gjør det når jeg trykker på linken? 2. Er det mulig at #middle er gjemt når siden lastes, og når man trykker på linken vises den og blir der? Fjern script-elementet jeg ga deg i første innlegg. <div id="middle" style="display:none"> ... </div> <a href="#" onclick="$('#middle').slideDown(500);return false">Klikk meg</a> Endret 18. desember 2007 av Lokaltog Lenke til kommentar
Teig Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Se der ja! Takk så mye Lenke til kommentar
Teig Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Liten ting til: Jeg vil gjerne kollapse en div når jeg åpner en annen. Her åpnes alle bare under hverandre etterhvert som du trykker på linkene. <a href="#" onclick="$('#about').slideDown(1000);return false">about </a> </li> Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Liten ting til: Jeg vil gjerne kollapse en div når jeg åpner en annen. Her åpnes alle bare under hverandre etterhvert som du trykker på linkene. <a href="#" onclick="$('#about').slideDown(1000);return false">about </a> </li> Legg alle i en felles wrap eller gi alle en felles klasse, f.eks. "menu_item". Da kan du kjøre følgende: <a href="#" onclick="$('.menu_item').slideUp(1000);$('#about').slideDown(1000);return false" class="menu_item">ABOUT</a> ... <a href="#" onclick="$('.menu_item').slideUp(1000);$('#element2').slideDown(1000);return false" class="menu_item">Item 2</a> <a href="#" onclick="$('.menu_item').slideUp(1000);$('#element3').slideDown(1000);return false" class="menu_item">Item 3</a> Koden er utestet, men tror det skal funke. I praksis folder den sammen alle elementene i menyen (med klasse menu_item), og expander elementet du klikker på hver gang du klikker et element i menyen. jQuery er veldig enkelt å sette seg inn i, så les en del kodeeksempler, så tror jeg du vil kunne tenke deg til en løsning som dette på egenhånd ganske kvikt. Endret 18. desember 2007 av Lokaltog Lenke til kommentar
Teig Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Gjorde det litt annerledes enn det, men fikk det til å funke Har merket at Jquery er lettere å skjønne enn standard javascript, mest fordi det er "logisk", ihvertfall mer enn javascript. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå