HansU Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Betyr det at FP er mer miljøvenlig fordi de sparer inn penger på innpakning dvs. bruker mindre embalasje? Lenke til kommentar
kash Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Hva har first price med helse og gjøre? Jeg bare spør.... Lenke til kommentar
kash Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Helse?? Ja, helse. Det er forumkategorien som postes under her. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Mona_* Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 First Price er merkevarebygging! Nesten alt man ser av reklame er det. Greia med billigere priser er nok fordi da kjøper folk gjerne produktene deres. Akkurat som elkjøp, prøver alltid å være litt billigere enn andre steder. Og det ser jo ut som om det funker, eller hva? Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 De mater kyrne med firstprice produkter slik at dyrene lager first price produkter ^^ Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Jeg synes First Price er ett ypperlig tilbud til de som ikke har all verdens med penger, man kan fortsatt få til ett helt greit/godt måltid til en billig penge. FP varene er mange ganger dobbelt så billig som samme varen av ett annet merke.. Men jeg holder meg unna kjøttvarene fordi jeg er veldig usikker på om det faktisk er trygt.. De hadde ett innslag på TV2 hjelper deg om hvor FP kyllingen kom fra, men det var det ingen som kunne svare på.. Ergo jeg holder meg langt unna! Noen her som vet det kanskje?Hadde vært interessant å vite om noen vet det! Til syvende og sist synes jeg FP byr på gode produkter og metter sikkert mange studentmager og folk som ikek har all verdens med penger å bla fram ved kassa.. Ps. Jeg synes colaen er kjempegod jeg da Smaker som smelta Mr.Freeze.. Endret 19. januar 2008 av Melisma Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Tråden er flyttet fra Helse til Mat og Drikke. Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Synes jeg husker at det var en som fikk tanntråd i et first-price produkt. det er også funnet salmonella i first price-salami. http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/06/03/467970.html Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Synes jeg husker at det var en som fikk tanntråd i et first-price produkt. det er også funnet salmonella i first price-salami.http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/06/03/467970.html Som forøvrig er produsert av "Grilstad", som jo er et relativt kjent merke i seg selv. Det kjente merket Gilde måtte jo også trekke 70tonn! spekpølse tilbke fra markedet i fjor pga. E.Coli smitte. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 X-tra kjøttvarer er som regel produsert av Skjeggerød, for eksempel. Det står som regel kjente produsenter bak billigmerkene. Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg liker IKKE First Price produkter. Synes kvaliteten på produktene er så lav at jeg heller kjøper de litt mer dyre priginalene. En litt lengre oppe i tråden her sa noe veldig bra. "Jeg synes cloaen smaker som smelta Mr. Freeze" , der må jeg si meg enig, men i motsetning til han så synes jeg ikke det er positivt. Helt forferdelig smak på en brus. Men for all del, Mr. Freeze er en kjempegod _is_. Nei, First Price produkter kommer jeg aldri til å kjøpe igjen. 1 Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 *hostkremt* "han" og "han" fru blom, jeg er en jente, hehe Veldig mange synes det samme som deg, dere legger mere penger i maten for å få varen så god den går an å få den, og det er jo opp til hver enkelt så klart Men jeg synes feks FP potetsalaten, syltetøy, juice, pasta og ja omtrent alt annet de lager (unntatt kjøttvarer) er så godt som de andre mere dyre tilsvarende produktene. Kan ikke skjønne at dere synes det smaker så mye verre enn det andre.. mulig smaksløkene mine ikke henger på greip, men da sparer jeg jo en del penger på det ihvertfall kunne de bare kommet med røyk og alkohol så hadde det vært toppers hehe :!: Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 He he, jeg ser mange har gått i markedsførings og merkefellen her. Det er vel ikke akkurat ukjent at større produsenter merker om produktene sine og sleger de billigere. Innen bilbransjen er jo dette velkjent, spesielt på slitedeler. Jeg så en dokumentar en gang om Heinz og deres produkter. Da så man mange personer snakke så fint om Heinz og hvor bra disse var. Billigmerkene synes de selvfølgelig ingenting om. Man fokuserte på en produktgruppe, nemlig deres bønner i tomat. Det sentrale var at Heinz lagde dette selv, i egne fabrikker. De solgte også bønner i tomatsaus til andre, og gjorde alt på Heinz fabrikken. Alle bønnene i tomatsaus ble laget etter samme oppskrift, i samme kjele og i samme fabrikk. De brukte til og med samme bokser til å oppbevare produktene i. Eneste forskjellen var merkelappen på utsiden. Ved tester i butikken så spurte man personer om de kejnte noe forskjell mellom de to merkene. De lot altså kundne prøve smake. Selvfølgelig kunne mange av kundene dette, de synes tilog med at Heinz smakte best selvfølgelig. Som representanten fra Heinz sa så hadde de også gjort det samme hvis de kunne spart penger, det vil si kjøpe inn bønner av andre fabrikker. Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Tacosausen til First Price er jo fantastisk da EDIT: Hvitløksbrødene er også ganske gode! EDIT2: Tacosaus + hvitløksbrød * billig = Kjempegod snacks! Endret 24. januar 2008 av Latterkongen Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 First price bruker ikke penger på reklame, fancy embalasje og andre ting som skal lokke kundene. Det er en grunn til at det er billigere i hvertfall! Er jo konkureter til first- price som coop, euroshop osv.. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Kan noen da forklare meg casen med "500g revet"? Fikk de ikke lov til å skrive "500g revet ost" fordi det innheolder kun 43% ost? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hahahaha :!: og GrØsS Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Kan noen da forklare meg casen med "500g revet"? Fikk de ikke lov til å skrive "500g revet ost" fordi det innheolder kun 43% ost? Om du hadde vært litt oppdatert på mat så hadde du visst at det dreier seg om såkalt "analog ost" dvs. oste-substitutt. Det inneholder ikke noe ost og kan dermed ikke kalles ost. Dette er det samme som du får servert på pizzen din når du feks. går på "Dolly Dimple"(jeg styrer derfor unna dette pizzastedet). Dette er ikke noe unikt hva First Price angår. De andre produsentene(feks. Tine/Finden/Arla etc.) har også slik "jukse-ost". Kort og godt kan du enkelt se det på prisen (og navnet selvsagt): Koster "osten" vesentlig mindre enn det som vanlig er, er sjansen stor for at det er "jukse ost". 1 Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 jaja, så lenge det smaker ost, ser ut som ost, og blir kalt for ost.. så manipulerer jeg hjernen min til å tenke at dette er ost.. og så går det ned på høykant "schvupp, nedi magan" samme med alt annet FP lager.. det går ned, og jeg trenger ikke å få små hjerteinfarkt når jeg kommer til kassa og skal betale.. Joa, jeg holder meg unna kjøttvarene og kyllingen.. da kan man jo bli havne-på-forsida-av-VG - syk! og det vil jeg jo ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå