Vice Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Hadde vært bra med en "offisiell" test av disse varene ja. At man blir syk av et bestemt merke er selvsagt bare tull. Om noen blir syke er det selvsagt noe som har gått galt og regler har ikke blitt fulgt i ett eller annet ledd. Gilde er vel feks. en av verstingene her til lands hva det gjelder å produsere mat som man blir syk av, men det vil ikke dermed si at man automatisk kan si at Gilde er et merke man blir syk av. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Men de samme som produserer for Gilde produserer samtidig for First Price ofte da Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 First price bananer f.eks er ikke like gode som bent it bananer. 2 Helt forskjellige bananer. Som å ta Kia og Porsche! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Men de samme som produserer for Gilde produserer samtidig for First Price ofte da Jepp. nettopp det jeg sier: Ofte kan det være én og samme produsent som står bak både "merkevaren" og "firstprice" varen. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Personlig så er jeg overbevist om at mange av de som hevder at FP er så mye dårligere lider av den velkjente placebo-effekten Lenke til kommentar
nettii Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Men de samme som produserer for Gilde produserer samtidig for First Price ofte da menne har du kjika på pakken å sett kor kjøttet til FP kjeme frå?? det har eg.....somalia og Zimbawe!!! dermed avgjort at de spise eg ikkje einaste first price varen eg ikkje legge merke til smaksforskjela på er: chips. alt anna merka du stor forsjel på. maten skal liksom smake den samme,men innpakkninga skal vere billigare,so dermed er varen billigere. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Personlig så er jeg overbevist om at mange av de som hevder at FP er så mye dårligere lider av den velkjente placebo-effekten Ha! Lillesøsteren min avslører det med en gang om noen har fylt first price ketchup på heinz-flasken, og da blir det bråk. Det gjør jeg og. Gjorde det i hvert fall, men nå spiser jeg ganske lite ketchup. Xp-osten til Coop smaker plastikk, og er direkte grusom. FP-ketchuoen er som nevnt ikke god, og det er visstnok ikke makrell i tomat-en deres heller. Tannbørsten er vond, og pastaen også. Man merker gjerne at noe er billig. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 kjenner du den store forksjellen på pastaen så er du faen meg god Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Firstprice kan være både godt og fælt, avhengig av hvilken vare. F.eks firstprice cola smaker skremmende! Firstprice produkter som jeg synes smaker godt pasta(penne), bærnesaus, tortilas, rækesalat, bacon, tacokryddermix, nudler og ris. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 kjenner du den store forksjellen på pastaen så er du faen meg god Kan være det var XP-pasta, men sist jeg var hjemme, fikk jeg noe billig "tagliatelle" som smuldret til grøt før den ble myk. Nammenam. 1 Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Blir faktsk småkvalm av hamburgere fra coop, siste gang jeg sparer 10 kr på en pose der.. Kommer så mye saft ut av de, føler at de er full av vann eller noe.. Det er det verste med billigmat.. Jeg kjøper billigkjøttdeig da, for da fordamper jo det ekstra vannet uansett.. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Men de samme som produserer for Gilde produserer samtidig for First Price ofte da menne har du kjika på pakken å sett kor kjøttet til FP kjeme frå?? det har eg.....somalia og Zimbawe!!! dermed avgjort at de spise eg ikkje einaste first price varen eg ikkje legge merke til smaksforskjela på er: chips. alt anna merka du stor forsjel på. maten skal liksom smake den samme,men innpakkninga skal vere billigare,so dermed er varen billigere. Da foreslår jeg du smaker en pose med rød-løk til FP.... Frank Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Men selvfølgelig er det også forskjeller fra produsent til produsent. Feks. Heinz ketchup smaker overhodet ikke det samme som Idun ketchup og i så måte vil jo også FP ketchup skille seg fra Heinz. Med Cola sier det seg selv at alt annet enn originalen smaker ikke særlig bra. Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Jeg spiser det meste, og bryr meg ikke om merket på varen. First Price har utrolig mange bra produkter til å koste så lite. Foreks: Vaskemiddler, håndsåpe, bananer, IS, Kyllingfillet, Nudler, cola (syns den smaker helt greit jeg), spagetti, spagettisaus, etc. Noe av det jeg ikke liker helt er: FP Lasagne og FP Syltetøy. Syltetøyet har for mye gele konsistens, og lasagnen var veldig blaut. Euroshopper derimot har mye dritt! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Hadde vært bra med en "offisiell" test av disse varene ja. At man blir syk av et bestemt merke er selvsagt bare tull. Om noen blir syke er det selvsagt noe som har gått galt og regler har ikke blitt fulgt i ett eller annet ledd. Gilde er vel feks. en av verstingene her til lands hva det gjelder å produsere mat som man blir syk av, men det vil ikke dermed si at man automatisk kan si at Gilde er et merke man blir syk av. Er ikke tull JEG ble det. Vær så snill og ikke si det er tull siden det er ikke du som har opplevd det og har ikke noe å still med i den situasjonen. Folk er forskjellige og har forskjellige opplevelser, jeg delte bare min. Dessuten er det store grunner til at "billig" merker er billige. De bruker billige maskiner/lager/pakking/arbeids kraft/hygene/kontroll og testing (det viktigste) osv osv. Greit nok at noen av produktene kommer fra samme produsent av et stor leverandør, men det betyr ikke at ALT fra de gjør dette.... 1 Lenke til kommentar
persistent Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 For å oppsummere litt. Private Brands er noe som alle kjedene ( i Norge har vi 4 store) har, og mange av disse varene produseres hos bedrifter som allerede produserer "originalvaren". I de fleste tilfellene er det kjeden som retter forespørsel til sine leveandører om å få produsert en bestemt vare (som de selvfølgelig vet selger bra). Men, cluet her er at kjeden setter en utpris i utgangspunktet som da produsenten må forholde seg til. Ved ikke-bearbeidede produkter er dette forholdsvis enkelt. Da oppnås lavere pris ved store innkjøpsavtaler (mengderabatt) og lave pakke / emaballasjekostnader. Ved bearbeidede varer, eks. hamburger, salami osv. er det litt mere komplisert. Desto mer bearbeidet varen er desto høyere arbeidskostnad vil være involvert, dermed må produsenten allerede fra planleggingsstadiet "gå på akkord" med kvaliteten. Her må da arbeidskostnadene (som vil være det samme stort sett som for "originalvaren") dekkes inn gjennom f.eks. lavere råvarekostnad. Det vil si at det må brukes billigere råstoff, alernativt annet råstoff, selv om det her også kan hentes inn litt på billigere emballasje. Ofte blir det da brukt tilsetningsstoffer for å kamuflere dette, noen ganger fungerer det og noen ganger ikke. Det vil nok alltid være slik at ettersom vi gjennom mange år er tilvendt smak og konsistens på visse "originalvarer", så vil noen av oss alltid finne noe å utsette på billigalternativene. Noen liker mora, noen liker dattera og noen bryr seg egentlig katta. 1 Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Euroshopper derimot har mye dritt! Har du smakt kjeksen som ligner maryland cookies, bare større med mer sjokoladebiter? Den er pokker meg vilt god, og koster bare 9 kroner elns. Lenke til kommentar
Error Lars Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Prøver som regel å unngå billigvarene. First price shampoon er helt jævlig og få i øynene. Prøvde den en gang, aldri mer. Taco krydderet har mye mindre smak enn de litt dyrere merkene. Får å få like mye smak så må jeg bruke 5 poser til 800g kjøttdeig når det skal holde med 2. Euroshopper blåbær syltetøyet ser ut som gele. Veldig lite hele blåbær. Hvis du kjøper det fra Eldorado vil du finne ut at smaken er mye bedre. Det ser ikke ut som om det er gele, og det er mye mere halvknuste bær. 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Hadde vært bra med en "offisiell" test av disse varene ja. At man blir syk av et bestemt merke er selvsagt bare tull. Om noen blir syke er det selvsagt noe som har gått galt og regler har ikke blitt fulgt i ett eller annet ledd. Gilde er vel feks. en av verstingene her til lands hva det gjelder å produsere mat som man blir syk av, men det vil ikke dermed si at man automatisk kan si at Gilde er et merke man blir syk av. Er ikke tull JEG ble det. Vær så snill og ikke si det er tull siden det er ikke du som har opplevd det og har ikke noe å still med i den situasjonen. Folk er forskjellige og har forskjellige opplevelser, jeg delte bare min. Selvfølgelig er det tull å påstå at man blir syk av bestemte merker?? At du tilfeldigvis ble syk av noe du spiste en gang betyr ikke at at man blir syk av dette på generell basis. Les det jeg skrev om Gilde om igjen. Om du ble syk var det rett og slett noe feil med akkurat den maten du spiste, eller det kan ha vært noe galt med deg.(Allergisk el.) Feil skjer med mat hele tiden og kan ikke knyttes opp mot et bestemt merke. Lenke til kommentar
fgr Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 hadde man tatt en blindtest på de fleste firstprice tinga vs vanlig merkevarer hadde nok veldig få kunne finne forskjellen, hvor rart det enn høres ut. jeg syns også det høres rart ut, siden jeg syns majonesen til firstprice smaker rævv, og tror jeg kunne kjent forskjell. men greia er at veldig mye av smaken sitter i det visuelle. selv noe så distinkt som rød og hvitvin er vanskelig å kjenne forskjell på i blindtest. prøv selv, få noen til å ta blindtest på deg, det er mye verre enn du tror. det at man kan kjenne forskjell på heinz, firstprice og annen ketchup som noen her i tråden snakka om er vel på konsistensen. dårlig firstprice smak kommer nok mye av uappetittelig innpakning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå