Beritaron Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Noen som har fått med seg noen dato på når den vil være tilgjengelig til nedlasting? Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Ser ut som det kommer før jul etter at jeg tok et kjapt google søk. Se første resultat. Endret 17. desember 2007 av sn3ipen Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Ser ut som det kommer før jul etter at jeg tok et kjapt google søk. Se første resultat. Det er server. Tipper trådstarter mener linuxklient. <icculus> it's stuck in legal http://www.linuxhardware.org/article.pl?sid=07/11/21/0433201 Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Mente klient ja, og prøvde å søke på google også. Det eneste jeg fant var: Offesielt så rakk de vel ikke å bli ferdig med linux-installasjonen innen release, og det skal ikke være andre grunner som lå bak. Dersom det kommer en ny utgivelse senere så vil linux-installasjonen følge med på DVD/CD'ene. Selv om jeg spiller det i Windows har jeg lyst til å installere det og også ha mulighet til å spille det i Linux også så jeg kan spille det i det OS'et jeg bruker der og da. En av grunnene til at jeg kjøpte spillet er at det også er/blir tilgjengelig til Linux, uavhengig om jeg skal spille spillet på Linux eller Windows så er det et prinsip jeg prøver å følge så godt som mulig. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Noe nytt om UT3-klient på linux? Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Nei, men kanskje noe man ikke kan forvente midt i disse travle dager heller Kan jo nevne at: UnrealEd for UT3 til Linux kommer til å være tilgjengelig en eller annen gang i fremtiden. Det er heller ingen intensjoner om å lage en 64-bit versjon, men det er muligheter for at det kommer. På serverfronten har det skjedd litt i alle fall "Planet Unreal UT3 Linux Dedicated Server Now in Beta Epic's Ryan Gordon has released a public beta of the Unreal Tournament 3 Linux Dedicated Server. The Linux server is now available for download. It is built from the 1.1 patch, and is network compatible with all retail UT3 clients. We feel pretty good about this build, but it should be considered beta for now, as it hasn't had the full wrath of the Internet applied to it yet. The file weighs just over 1.6GB and is available from FilePlanet. News Story from Planet Unreal News Date: Tuesday, 18 December, 2007 Link: http://planetunreal.gamespy.com/fullstory.php?id=146380 Printed On: Tue Dec 25 5:45:44 PST 2007 ©2007 IGN Entertainment" Lenke til kommentar
j-- Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg bare lurte på hvordan det sto til med linux-klienten. Noen som har hørt/lest noe mer? Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Ikke et ord, vet bare at det er mange frustrerte Linuxbrukere som er irriterte da det har gått to måneder og ingen har hørt noe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Så vidt jeg har skjønt så er problemet at de putta inn Gamespy-teknologi i UT3, og pga lisensproblemer får de den altså ikke ut. Kan hende jeg har hørt feil Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Håper det, har iallefal ikke hørt noe om det. Etter å ha tittet litt på Epic sine egne UT3 forum, ser det ut til at alle tråder med spørsmålet om når en klient til Linux kommer eller nevner Linux og Client i samme setning blir stengt og linket til en gammel post... denne: http://utforums.epicgames.com/showthread.php?t=584654 Det til tross for at flere klager over at posten er gammel og ikke sier noe om hvordan det går med utviklingen til Linux og MAC går, blir de stengt uten noe tilføyd. Flere av dem har kjøpt retail-BOX som ligger og støver eller spiller på Windows i mellomtiden ... Synes det er bra at de utvikler til båda Windows, Linux og MAC, men dette begynner å bli litt håpløst. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Har også hørt at det gjelder lisensproblemer, men at det er deres PhysX implementasjon som er årsaken for utsettelsen. Nå som Nvidia har kjøpt opp Ageia så blir det forhåpentligvis en løsning på problemet. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Har også lest noen rykter om det, men er det noen nyheter som er bekreftet av Epic? Denne begynner å bli litt gammel, var det eneste av informasjon jeg klarte å finne etter å ha kjøpt spillet i håp om å finne en releasedato. "LinuxHardware had a quick chat with Icculus in relation to the Unreal Tournament 3 Linux client and server, among other things. icculus: it's stuck in legal augustus: Legal? Seriously? Have you had legal involved in previous games? icculus: Not like this, no icculus: There's some issues with middleware augustus: so is the hold-up indefinite? icculus: not indefinite icculus: the politics should be worked out for the server soon, I'm removing the offending piece of code. augustus: And the client? icculus: that's going to take somewhat longer augustus: From the sound of it, there is no ETA then? icculus: I'm not committing to one augustus: I understand. Seems like it's quite out of your hands. icculus: If I told you what the specific problem is, you wouldn't believe me * icculus declines to say more. " Er det virkelig så viktig å holde dette så hemmelig at det må gå utover kundene dems? Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Spørs om vi ville likt hva som ble fjernet ;-) Lenke til kommentar
j-- Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Fortsatt full stopp? Æsj, det irriterer at det er såpass treigt. Det mister hele sjarmen sin når linux-verdenen ikke får tilgang til native klient før lang lang tid etter windows-verdenen Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Over hundre dager har gått nå ... Angående PhysX: "Epic's Unreal Tournament 3 Linux client has been held up in legal problems, which we initially believed were related to the physics engine, but AGEIA said it wasn't PhysX." http://www.phoronix.com/scan.php?page=news...m&px=NjM2Mg Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Kom over en noe skremmende overskrift nylig, og selv om dette ikke er offentlig, og kanskje ikke noe med dette å gjøre i det heletatt, kan man fort tenke noen konspirasjoner angående dette. Det går rykter om at MS skal kjøpe Epic, de som lager UT serien, Gears of War, etc. Strategisk sett så vil dette være et veldig "smart" trekk av MS å gjøre. De vil få eksklusive rettigheter til et veldig bra spill, og et av de få og største og av spillene i fps sjangeren som har nativ støtte i Linux ... trenger ikke gå mer inn på hva som kommer til å skje der(!) ... og om dette skal bli den nye måten MS skal angripe Linux på, vil MS slippe å bry seg om de som vurderer å gå over til Linux fordi de klarer seg med de få kommersielle spillene som finnes til Linux der ute. I tillegg til dette vil det sette MS i en mye sterkere posisjon på konsollmarkedet. http://www.wral.com/business/local_tech_wi...ogpost/2449264/ Endret 7. februar 2009 av tamarin Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 5 måneder etter utgivelse og fortsatt ikke et ord Ser ut til at det også er flere som begynner å spekkulere i mulig oppkjøp fra MS. Dette er siste nytt jeg har funnet om saken, selv om det ikke kommer til å gjøre mange særlig klokere: http://www.phoronix.com/scan.php?page=news...m&px=NjQ0MA Om jeg ikke ser noen klient snart kommer det til å være en lykkelig eier av et gratis UT3-spill der ute, og da gir jeg f i om det noen gang kommer til Linux, finnes grenser i hva man må finne seg i uansett om man ikke har all verdens å boltre seg i! Lenke til kommentar
haalo Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Det blir veldig trist hvis MS kjøper opp Epic, dog kunne det vært verre -- det kunne vært EA. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 (endret) EA er spillindustriens svar på MS, synes ikke den ene er bedre enn den andre og hadde ikke kjøpt noe fra noen av dem. I det minste så er det større sjanse for at EA kommer til å utvikle noe til Linux enn MS tror jeg. EA har også vist interesse for Unreal-engine, så de er kanskje intrersserte i et mulig oppkjøp, men de konsentrerer seg om et fientlig Take-2oppkjøp for øyeblikket og tviler på at det blir aktuelt før mulig Take-2 oppkjøp er avgjort, håper virkelig ikke det går i boks Endret 21. april 2008 av tamarin Lenke til kommentar
haalo Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 EA er MS svar på spillindustrien, [...]Mener du ikke "EA er spillindustriens svar på MS"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå