Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter, men skjermen er helt svart!


Anbefalte innlegg

Som sakt så starter maskinen alt går som det skal, men det kommer ikke noe fram på skjermen! dette skjedde etter jeg fikk error under formentering og innstalasjon av XP home. jeg prøvde på nytt det samme kom. så prøvde jeg å demontere systemet og sette det i sammen igjen, og da klarte jeg å bøye noen av pinnene på cpuen, men jeg prøvde å starte systemet lell med den cpu'en og da skjedde det! Skjermen vart svart!

 

jeg bytta CPU, ingen forandring. prøvde på ny skjerm, ingen forandring. nytt skjermkort, ingen forandring. så da fann jeg ut at det er ikke noe galt med skjermkortet, cpuen, skjermen, HD!

 

så da tenkte jeg at HK'et mitt må ha blitt deffekt!

så jeg har bestilt nytt HK og CPU, fra AMD til intel!

 

er dette rett beslutning? plis hjelp meg

 

takk...

Endret av Hilln91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som sakt så starter maskinen alt går som det skal, men det kommer ikke noe fram på skjermen! dette skjedde etter jeg fikk error under formentering og innstalasjon av XP home. jeg prøvde på nytt det samme kom. så prøvde jeg å demontere systemet og sette det i sammen igjen, og da klarte jeg å bøye noen av pinnene på cpuen, men jeg prøvde å starte systemet lell med den cpu'en og da skjedde det! Skjermen vart svart!

 

jeg bytta CPU, ingen forandring. prøvde på ny skjerm, ingen forandring. nytt skjermkort, ingen forandring. så da fann jeg ut at det er ikke noe galt med skjermkortet, cpuen, skjermen, HD!

 

så da tenkte jeg at HK'et mitt må ha blitt deffekt!

 

er dette rett beslutning? plis hjelp meg

 

takk...

 

 

hmm, var litt wierd den der... det kan hende hovedkorte er gått til F***.. det kan ha skjedd noe strømm greier der, så har noe dritt gått i HKet.. sikker på at du ikke har mistet en skrue eller noe lignende på HK?? eller at du er så lur og bruker magnet skrujern.....

Lenke til kommentar
Jeg brukte ikke skrutrekker i dette tilfellet,,,men jeg har brukt magnetskrutrekker tidligerre ja:S

 

men jeg har nå kjøpt nytt HK og CPU nå så, får håpe at det ikke er noe galt med strømforsyningen nå da!!!

 

ja, da vill jeg si du var jeeevli lur :p for, akkurat som å holde en magnet på tv.. så går den til fans :p

kan sikkert være årsaken det ja.. :(

 

en kompis av meg gjorde det, da gikk hovedkorte hannes til gaiken:( så han måtte kjøpe nytt:P

Lenke til kommentar
Jeg brukte ikke skrutrekker i dette tilfellet,,,men jeg har brukt magnetskrutrekker tidligerre ja:S

 

men jeg har nå kjøpt nytt HK og CPU nå så, får håpe at det ikke er noe galt med strømforsyningen nå da!!!

 

ja, da vill jeg si du var jeeevli lur :p for, akkurat som å holde en magnet på tv.. så går den til fans :p

kan sikkert være årsaken det ja.. :(

 

en kompis av meg gjorde det, da gikk hovedkorte hannes til gaiken:( så han måtte kjøpe nytt:P

 

 

Men på den lille signalhøyttaleren den er det jo magnet på,,,gjør det noe om den er der???:S

Lenke til kommentar
Jeg brukte ikke skrutrekker i dette tilfellet,,,men jeg har brukt magnetskrutrekker tidligerre ja:S

 

men jeg har nå kjøpt nytt HK og CPU nå så, får håpe at det ikke er noe galt med strømforsyningen nå da!!!

 

ja, da vill jeg si du var jeeevli lur :p for, akkurat som å holde en magnet på tv.. så går den til fans :p

kan sikkert være årsaken det ja.. :(

 

en kompis av meg gjorde det, da gikk hovedkorte hannes til gaiken:( så han måtte kjøpe nytt:P

 

Jeg har bygd mine pc-er i 10 år nå, i tillegg til å skru i jobbsammenheng. Bruker som regel skrujern med magnet. HAr til dags dato ikke opplevd en eneste DOA eller ødelagt maskinvare.

 

*EDIT*

Jo forresten, jeg leverte tilbake min razer boomslang, men den hadde jeg ikke skrudd på. Den var bare ferdig koko da jeg fikk den

Endret av romhelten_spiff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...