Gå til innhold

Har ikke premium HDMI kontakt?

genetex

Anbefalte innlegg

Heisann.

Hjalp akkurat pappa å bestille meg xbox 360 til meg i julegave :p

Bestilte xbox 360 premium. Vi har flattv hjemme, og har forstått at bildet blir mye bedre på en slik tv om man har hdmi kontakt. Men nå sier kompisen min at det finnest bare hdmi kontakt på elite!? Altså, kan jeg ikke koble til hdmi kontakt til min 360 premium!?

Er forvirra og frustrert nå! :(

Endret av genetex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Hjalp akkurat pappa å bestille meg xbox 360 til meg i julegave :p

Bestilte xbox 360 premium. Vi har flattv hjemme, og har forstått at bildet blir mye bedre på en slik tv om man har hdmi kontakt. Men nå sier kompisen min at det finnest bare hdmi kontakt på elite!? Altså, kan jeg ikke koble til hdmi kontakt til min 360 premium!?

Er forvirra og frustrert nå! :(

De nyeste versjonene av Premium har også HDMI. Så vennen din tar feil... ;)

Lenke til kommentar
Vi har flattv hjemme, og har forstått at bildet blir mye bedre på en slik tv om man har hdmi kontakt.

Ja for de med over 100" tv kan det sikkert være kos med HDMI? Om bildet blir mye bedre tviler jeg litt på. Tørk tårene og kos deg med HD kablene som følger med Premium :)

Lenke til kommentar

Nix. HDMI er "moderne scart". De HD kablene som følger med Premium heter komponent, og gir akkurat like fint bilde som HDMI. (HDMI overfører riktignok HD lyd også, men om man plugger HDMI rett i tv'n er det samma f hvilken type lyd kabelen kan sende, siden tv lyd= god gammeldags stereo).

Endret av freke
Lenke til kommentar
Nix. HDMI er "moderne scart". De HD kablene som følger med Premium heter komponent, og gir akkurat like fint bilde som HDMI. (HDMI overfører riktignok HD lyd også, men om man plugger HDMI rett i tv'n er det samma f hvilken type lyd kabelen kan sende, siden tv lyd= god gammeldags stereo).

Så det er igrunn ingen fordel med HDMI kabel?

Den nye 360 med HDMI heter "Pro" og ikke "Premium"

Lenke til kommentar

Bortsett fra muligheten til HD lyd (hvis man sitter med et 7.1 surround anlegg f.eks), færre kabler å holde styr på, og at ikke alle skjermer støtter 1080p (hvis det er et være eller ikke være for deg) over komponent; ikke store fordeler, nei.

Pro, premium, whatever.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...