Gå til innhold

OC påvirker det trådløse nettverkskortet?

Goliath

Anbefalte innlegg

Har overklokket skjermkortet, prosessoren og minnet. Kjørt Stress Prime 2004 Orthos med TAT og Core Temp for overvåking. Overklokket fungerer glimrende men..

...jeg syntes WLAN NIC'en er veldig ustabil i form av hastighet på nettet. Har noen rapportert lignende problem? Grunnen til at jeg mistenker overklokken er pga dette problemet hadde jeg ikke før..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg endret PCI-E til 101 for liten siden og det virket som at det løste problemet men akk!

Det virker som at hastigheten går med en gang ned til 1 mbit når det blir heavy load på linja. Har prøvd å laste ned noe demoer fpr å teste og det virker som at nettverkskortet struper. Dette problemet hadde jeg ikke før klokken så noe forbindelse må det være vel?!

Hvis dere som har mye mer erfaring i OC mener at dette ikke skyldes direkte OC'et så vil jeg høre med nettverksgutta i nettverkskategorien om de kan løse dette :)

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok. Tok meg friheten av å flytte denne tråden fra Overklokking-kategorien til nettverk da det viser seg at endring i PCI-E ikke hjalp på problemet. Muligens kompetansen her er bedre for å løse mitt problem..

----

Problemet viser seg at nettverket stuper plutselig ned til 1-2 Mbps og ingenting fungerer internettmessig. Har en bærbar jeg har surfet med får å kostantere at ruteren fungerer og at problemet er med maskinen. Nettverkskortet kom med hovedkortet (Asus P5B Deluxe m/ Wifi) og jeg bruker IKKE den medfølgende software for nettverksstyring da jeg har opplevd det som bloatware. Driverene til kortet er det nyeste. Noen ideér folkens?! Hvorfor stuper den ned plutselig?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...