Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

internetten hopper ut når telefonen ringer

Anbefalte innlegg

Hei, har et ganske stort problem med internetten min. vær gang hus telefonen ringer, og noen tar den/legger på så hopper internetten ut Og kommer igjen etter 2 min. Dette er ganske irriternede når jeg sitter å spiller på internett eller driver med andre ting på internett, surfing, MSN, ventrilo OSV. Det er 2 andre PC-er i huset enn min, en som er stasjoner (sånn som minn) og en som er bærebar, viss det har noe og si.

internetten er koblet sammen i en liten boks ved telefonen vår, der går det en kabel fra telefonen inn, og en kabel til routern.

Lurte på om noen av dere viste hva som var feilen.

Mvh Sno

Endret av Sno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En splitter har som oftest 3 utganger. De er gjerne merket som dette:

Line

Phone/ISDN

Modem

Fra vegguttaket (hoveduttaket) kobler du en kabel til Line på splitteren.

Telefonapparatene må tilkobles i Phone/ISDN. *

ADSL-modemet tilkobles modem.

* Dersom du har et telefonapparat direkte i et eget telefonuttak vil det medføre at internetlinjen bryter hver gang det ringer/ringes hjemme hos deg.

Dersom splitteren er defekt kan du få ny tilsendt av din internetleverandør. Dette kan du enkelt sjekke dersom du kobler som nevnt over, ringer et nummer med telefon, blinker DSL på modemet da er det nok en defekt splitter.

Edit: tekst

Endret av Oto2moto
Lenke til kommentar
Ja, alle telefonene må kobles etter splittern.

Enkelst av alt... sleng opp trådlause telefoner i stade for dei med tråd... og da setter du basen etter splittern din.

Så du mener at jeg kjøper f.eks 2 telefoner som er trådløse så kan jeg koble de sammen på splitteren? skjønte det ikke helt

Lenke til kommentar

En montør som skal koble om koster ganske sikkert mye mer enn en trådløs basestasjon

med et par tre oppkoblede håndsett.

Doro har mye billige greier som er helt ok.

Siemens har også fine systemer for telefoni, men koster noen lapper mer.

Men grunnen til at internett faller ut er nok telefonene dine som er koblet rett i vegguttak.

Du sier du har et par tre telefoner i vegguttak. Du kan jo sjekke om det går an koble de

om (kablene fra de går sikkert til ett sted i huset), slik at alle vegguttakene i huset kobles

på via phone-uttaket i splitteren.

Spørs hvordan det er lagt opp hos deg.

Lenke til kommentar
Hvor mye koster det?

Når jeg jobbet som telemontør tok vi 525,- i timen. (1 år siden.)

En slik job skal ikke ta så enormt med tid, så ville regnet en times arbeid.

Ta en telefon til Relacom, Eltel og sønnico og sjekk timeprisen, og rutiner for utkjøring ol. Er normalt ikke så veldigt dyrt for en slik liten jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...