Gå til innhold

Ny full HD tv men ikke 1080p på ps3?!?


Norfra

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en sony kdl-40w3000 og det går fint å sette x360en på 1080p via komponent men jeg får ikke satt ps3en min på 1080p via hdmi kable (har ikke komponent til ps3), var til og med nede på AV sjappa og kjøpte meg en ny hdmi kabel får å være sikker, men det funket fortsatt ikke, hvordan kan dette ha seg? Hjelp motaes med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må du ikke bruke komponent kabler og sette de på PS3n på 1080p og så bytte til HDMI da? syns jeg har lest det før her på forumet?

 

Eller tar jeg helt feil nå?

 

Nei det skal absolutt ikke være nødvendig.

 

Trådstarter. Du har haket bort 720 og 1080i valgene? Slik at det bare er 1080p som er valgt, og i tillegg 576p?

 

merkelig problem..

Lenke til kommentar
Må du ikke bruke komponent kabler og sette de på PS3n på 1080p og så bytte til HDMI da? syns jeg har lest det før her på forumet?

 

Eller tar jeg helt feil nå?

 

Nei det skal absolutt ikke være nødvendig.

 

Trådstarter. Du har haket bort 720 og 1080i valgene? Slik at det bare er 1080p som er valgt, og i tillegg 576p?

 

merkelig problem..

Har prøvd det meste nå :blush: Har sendt en mail til sony nå, men mottar fortsatt forslag med stor takk:) Det stod lite om det i manualen til tven og, trodde sony+sony skulle være ultrakompitabelt :!:

Endret av Norfra
Lenke til kommentar

Hørtes merkverdig ut. Jeg har 46W2000 og ikke hatt noe problem med 1080p på PS3.

 

En annen ting jeg synes hørtes rart ut var at du får 1080p via komponent på 360. W3000-serien støtter ikke 1080p via komponent (på papiret), og min W2000 støtter heller ikke det via komponent. Høres veldig rart ut det der.

 

Hva skjer når du velger 1080p på PS3 og trykker "OK"?

 

 

Spec på W3000 er her:

http://hjemmekino.no/database/tvinfo.aspx?...6&view=spec

Lenke til kommentar

Jeg hadde et lignende problem med oppkobling mot PC. Det var rett og slett ikke mulig å få 1080p på skjermen. Fant til slutt ut at det utrolig nok var hdmi kabelen det var noe feil med. 1080i fungerte fint, men den klarte altså ikke 1080p. Byttet til en annen kabel og da fungerte alt 100%.

Lenke til kommentar
Må du ikke bruke komponent kabler og sette de på PS3n på 1080p og så bytte til HDMI da? syns jeg har lest det før her på forumet?

 

Eller tar jeg helt feil nå?

 

Nei det skal absolutt ikke være nødvendig.

 

Trådstarter. Du har haket bort 720 og 1080i valgene? Slik at det bare er 1080p som er valgt, og i tillegg 576p?

 

merkelig problem..

Ok, tok altså helt feil da...beklager :)

Lenke til kommentar
Hørtes merkverdig ut. Jeg har 46W2000 og ikke hatt noe problem med 1080p på PS3.

 

En annen ting jeg synes hørtes rart ut var at du får 1080p via komponent på 360. W3000-serien støtter ikke 1080p via komponent (på papiret), og min W2000 støtter heller ikke det via komponent. Høres veldig rart ut det der.

 

Hva skjer når du velger 1080p på PS3 og trykker "OK"?

 

 

Spec på W3000 er her:

http://hjemmekino.no/database/tvinfo.aspx?...6&view=spec

 

Joda den støtter 1080p via komponet :)

 

http://pdf.crse.com/manuals/3219140412.pdf

Lenke til kommentar

Dette blir bare særere og særere, poppet inn en blu-ray film i ps3en og trur du jaggu ikke den spratt automatisk opp til 1080p@24 :thumbup: men når jeg prøver og sette opp oppløsningen til 1080p via menyen går det ikke. Det tyder vel på at det er en svakhet med ps3en og ikke tven.

Lenke til kommentar

har samme problem med full HD 1080p Toshiba TV.. får bare opp til 1080i på ps3... har ikke prøvd andre HDMI kabel da.. men jeg har en ganske dyr en med gold plating og alt.. så skjønner ikke det.. men den er 42" og jeg leste et sted at man ikke kan merke forskjellen mellom 1080i og 1080p på 42"? måtte minst være sånn 50" og oppover med prosjektor og sånt? er det sant eller kan dere som har sett begge si at det er feil?

Lenke til kommentar
har samme problem med full HD 1080p Toshiba TV.. får bare opp til 1080i på ps3... har ikke prøvd andre HDMI kabel da.. men jeg har en ganske dyr en med gold plating og alt.. så skjønner ikke det.. men den er 42" og jeg leste et sted at man ikke kan merke forskjellen mellom 1080i og 1080p på 42"? måtte minst være sånn 50" og oppover med prosjektor og sånt? er det sant eller kan dere som har sett begge si at det er feil?

Hva er modellnavnet på den Toshiba-TVen? Jeg kjøpte meg en Toshiba-TV på Elkjøp for en stund siden, som ble reklamert å være 1080p. Det var den IKKE. Den var kun 1080i.

Lenke til kommentar

jeg skal finne modellnavnet snart nok! men ja, kan hende samme skjedde med meg, fordi det var på lefdal og det er jo samme opplegg.. men hvis den er reklamert som 1080p men er bare 1080i, kan jeg da klage eller er det ganske poengløst? skal redigere dette etter jeg finner modellnavnet

 

EDIT: modellnavnet: TOSHIBA REGZA 66/67 series

 

bare det som sto på manualen.. hvor kan jeg sjekke hele modellnavnet? eller er det alt man trenger for å se om den støtter 1080p eller ikke?

Endret av tc47
Lenke til kommentar
jeg skal finne modellnavnet snart nok! men ja, kan hende samme skjedde med meg, fordi det var på lefdal og det er jo samme opplegg.. men hvis den er reklamert som 1080p men er bare 1080i, kan jeg da klage eller er det ganske poengløst? skal redigere dette etter jeg finner modellnavnet

kan fint klage om det plager deg, vi kjøpte en 42" til skolen og selgeren sa det var vga inngang... kom tilbake på skolen og der var det jo ingen vga inngang, byttet den en uke etterpå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...