Gå til innhold

Støynivå på IFL90+


gizmo45

Anbefalte innlegg

Har nå hatt min IFL90+ noen uker, og begynner å irritere meg over et noe (unødvendig?) høyt støynivå.

 

Idle, dvs. ved surfing eller tekstbehandling høres maskinen ganske godt selv med TV på i bakgrunnen. Mener at den var stillere når den var helt ny, men er ikke helt sikker.

 

Hvordan opplever dere andre eiere av IFL90+ støynivået? Nå er støy gjerne et subjektivt begrep, men hører du f. eks. maskinen på 1m avstand, må du legge øret helt inntil osv?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for svar, men jeg er mer interessert i å høre fra andre IFL90+ eiere og hvordan de opplever støynivået. I forhold til om det er noe galt med min, eller om andre's støyer tilsvarende.

 

Jeg har denne maskinen og synes at støynivået ikke er så høyt. Eneste er at den er litt variabel når jeg spiller, men ellers er den ganske lav. :)

 

Mvh

Treasure

Lenke til kommentar

jeg tenker ikke over støynivået på min...hvis jeg ikke bruker den lager den ikke noe lyd, men tenker ikke noe over det da jeg kjører programmer heller...

min pc står fint på om natten en halv meter unna hode mitt, og tenker ikke noe over det.

er veldig fornøyd..ikker blir den varm heller. :grin:

Lenke til kommentar

Ikke at dette er direkte relatert til temaet,men det er hvertfall samme PC - hva syns dere om PCen? Jeg lurer virkelig på om jeg skal kjøpe den, og lurer bare på om dere er fornøyde? Hvordan fungerer den i spill osv? Er den funksjonell? Har lest mange tester osv, men hadde vært kjempebra med kommentarer fra brukere. Også - noen spesielle specs jeg bør oppgradere?

 

På forhånd takk!

 

 

Tomto

Lenke til kommentar
Har nå hatt min IFL90+ noen uker, og begynner å irritere meg over et noe (unødvendig?) høyt støynivå.

 

Idle, dvs. ved surfing eller tekstbehandling høres maskinen ganske godt selv med TV på i bakgrunnen. Mener at den var stillere når den var helt ny, men er ikke helt sikker.

 

Hvordan opplever dere andre eiere av IFL90+ støynivået? Nå er støy gjerne et subjektivt begrep, men hører du f. eks. maskinen på 1m avstand, må du legge øret helt inntil osv?

 

Takker for svar.

 

Støynivået mitt er høyst akseptabelt. Min IFL90+ støyer forolsvis lite i idle. Litt verre under spill, men det er jo forståelig. Hører støyen såvidt på en meters avstand, men da med noe bakgrunnstøy. Når jeg sitter med den på fanget er støyen merkbar, men ikke irriterende. Om din støyer veldig kan du fjerne støv og slikt.

 

Ikke at dette er direkte relatert til temaet,men det er hvertfall samme PC - hva syns dere om PCen? Jeg lurer virkelig på om jeg skal kjøpe den, og lurer bare på om dere er fornøyde? Hvordan fungerer den i spill osv? Er den funksjonell? Har lest mange tester osv, men hadde vært kjempebra med kommentarer fra brukere. Også - noen spesielle specs jeg bør oppgradere?

 

På forhånd takk!

 

 

Tomto

 

Jeg er fornøyd med min. Den fungerer hvertfall ypperlig til Half-Life 2, CS: Source, Battlefield 2 og andre relativt nye spill. Sliter litt i de aller nyeste grafikkmonster-spillene, men den greier hvertfall å kjøre dem. Bærbare maskiner på 15.4" er ikke akkurat supercomputere, men de duger til det meste. PC-en er så funksonabel som en bærbar er. Kan dra den med deg hvor nå enn du skal. Fin å ha til forelesninger, til kamerater, på LAN etc.

 

Når det gjelder spesifikasjoner er følgende ting å tenke på:

 

Å velge bedre prosessor lønner seg ikke i forhold til ytelse/krone

4GB ram er minimum til Vista, nyere spill og tung multi-tasking

Bluethoot kan være greit å ha selv om du kanskje ikke ser behovet akkurat nå

TV-tuner er ikke nødnvendig med mindre du vil ha tilgang til TV-signaler rett til laptop i hvilket som helst hus

Vista Home Premium holder til private formål. Kun velg Ultimate om du kommer til å bruke den bærbare i jobbsammenheng

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Sjekk om det er noen prosesser som suger ressurser.

 

På min IFL90+ så kjørte psqltray.exe (fingerprintprogrammet) minnebruket i taket, og prosessoen fikk kjørt seg.. Dette medførte naturligvis en del varme som igjen startet viftene på maks.

 

Jeg sendte en mail til Upek (www.upek.com) via deres supportsider (http://www.upek.com/support/customersupport/form/).

 

Etter kort tid fikk jeg svar, hvor det var vedlagt en oppdatering som inneholdt fiks for dette problemet.

 

Forøvrig har jeg IFL90+ og kjører Vista 64bit.

 

EDIT: sjekk også hvilken BIOS du kjører. Nyeste versjon er 1.13, og såvidt jeg har fått med meg, har none tidligere bioser har trøbbel med viftestyringen.

Endret av TheHead
Lenke til kommentar
Sjekk om det er noen prosesser som suger ressurser.

 

På min IFL90+ så kjørte psqltray.exe (fingerprintprogrammet) minnebruket i taket, og prosessoen fikk kjørt seg.. Dette medførte naturligvis en del varme som igjen startet viftene på maks.

 

Jeg sendte en mail til Upek (www.upek.com) via deres supportsider (http://www.upek.com/support/customersupport/form/).

 

Etter kort tid fikk jeg svar, hvor det var vedlagt en oppdatering som inneholdt fiks for dette problemet.

 

Forøvrig har jeg IFL90+ og kjører Vista 64bit.

 

EDIT: sjekk også hvilken BIOS du kjører. Nyeste versjon er 1.13, og såvidt jeg har fått med meg, har none tidligere bioser har trøbbel med viftestyringen.

Har du den patchen ennå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...