Thorsen Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Tack Missy9001 ! Julen annalkar med en så väldig fart att snart måste jag ta en liten paus, för att hinna möta jultomten ute vid porten då han kommer med sin rensläde som är fullastad med paketer till min fru, mig, våran hund Patu och katten Stalin. Katten har fått sitt namn efter en välkänd kommunist, ty katter är kommunister allihopa. Vår hund är av rasen finsk stövare. Katten är av blandras, hälften norsk skogskatten och hälften finsk bonderas. Djävlar vad man blir kommunist med den blandningen! Han har gjort revolution flera gånger om i vårt hushåll. Ah min katt er halvt skogkatt den også. Om han er noen kommunist tviler jeg dog på, han er i alle fall veldig egenrådig og liker ikke at andre katter kommer inn på hans territorium. Kaller han for Buster. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Julen annalkar med en så väldig fart att snart måste jag ta en liten paus, för att hinna möta jultomten ute vid porten då han kommer med sin rensläde som är fullastad med paketer till min fru, mig, våran hund Patu och katten Stalin.Katten har fått sitt namn efter en välkänd kommunist, ty katter är kommunister allihopa. Hehe. Det er en evig "diskusjon" mellom meg og min forlovede. Hun mener selvsagt at julenissen (joulupukki) er finsk, mens jeg selvsagt mener julenissen er norsk. Vår hund är av rasen finsk stövare. Katten är av blandras, hälften norsk skogskatten och hälften finsk bonderas. Djävlar vad man blir kommunist med den blandningen! Han har gjort revolution flera gånger om i vårt hushåll. Er finsk stövare det samme som finsk spets? I såtilfelle er det vell mye bråk i hagen Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Hehe. Det er en evig "diskusjon" mellom meg og min forlovede. Hun mener selvsagt at julenissen (joulupukki) er finsk, mens jeg selvsagt mener julenissen er norsk. Julenissen nordpolsk da Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 ...eller var det Drøbaksk? Lenke til kommentar
PenttiNaumanen Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Ja, jag väntar då på både julenisse og jultomte. Beträffande finsk stövare, den är icke samma som en finsk spets. Jag vet inte hur man skulle kunna kopiera en bild av honom i ett sånt här vanligt inlägg. Annars har jag öppnat honom en egen sida vid namn: HundenPatu. Den finns på kulturen, närmare sagt där man berättar de böcker som man har skrivit själv. Där kan man se en bild på min finsk stövare. Han har jobbat över tio års tid som kåderist på flera tidningar och jag tänkte, att han skulle lägga in några av sina bästä även på det här forumet. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Her er et bildet av en fs: Og nei, det var langt i fra en finsk spets. Er vel ikke noe felles mellom de hundene (bortsatt fra at begge er jakthunder?) Selv har jeg veldig lyst på en finsk spets, men de bråker litt mye å ha når man bor i byen Lenke til kommentar
PenttiNaumanen Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Bilden är tydlig, hur fick du den inne på sidan? Hunden i bilden ser ut att vara en fin stövare. Det finns ju två typer av dess huvudform, den kantiga (i bilden) och en så kallad spanielhuvud (som Patu närmast har). Min hund är avlad på finska Norrland och kommer av en mycket fin stam som är berömd för att jaga räv. Genimsnittsåldern för finska stövare är c:a 4 år, ty de flesta omkommer i olycksfall i arbete. Patu fyller snat 12 år, ty jag jagar inte. Patu har gjort sin livsgärning som kåserist. Hans skriverier kan läsas även på detta forum på annat ställe eller under en annan rubrik på tråden. Vet ej längre säkert om han kåserar under kultur/litteratur eller någon annanstans. Hittar hans skriverier genom att klicka egna inlägg. Jag har inträde på hans personliga uppgifter. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Bilden är tydlig, hur fick du den inne på sidan? [img=http://www.side.com/dittbilde.jpg] Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Bilden är tydlig, hur fick du den inne på sidan? [img=http://www.side.com/dittbilde.jpg] Alternativt kan du laste opp bildene fra din maskin, du kan bruke vedleggsfunksjoner som ligger under området der du skriver inn tekst når du velger svar (ikke hurtigsvar). Etter at du har lastet opp vedlegget velger du sett inn fra Admistrere vedlegg rullemenyen. Lenke til kommentar
PenttiNaumanen Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Tack skall ni ha båda två! Patu har skrivit en ny kåseri idag. Något mera hinner han knappast före jul, vi får se hur det blir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå