Gå til innhold

Hallå Norge från Finland!

PenttiNaumanen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Velkommen skal du være! Alltid hyggelig med nye brukere, enten de er norsk eller ikke. Nå som julen nærmer seg er det vel på sin plass med en "God jul!" også.

*Moderatorhatten på* Som ny bruker kan det være lurt å sette seg inn i retningslinjene og netikette. Det er en del å lese, men frykt ikke. Man kommer langt også med vanlig folkeskikk og sunn fornuft. Til slutt vil jeg bare få ønske deg lykke til. Om du har noen spørsmål kan du sende meg eller hvem nå du vil en PM, så får du sikkert svar. :)

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Jag är en livlig debattör på många olika forums både i hemlandet Finland, som även annorstädes.

Får jag komma med här också?

Är bosatt i Pori på finska väskusten. Har en liten båt och brukar fiska till hembehov på sommartid.

Är inte längre med i det egentliga arbetslivet, men publicerar en liten tidskrift vid namnet Monogrammi här hemma. Det är tolfte årgången nu nära slut och den trettonde börjar.

Har också skrivit några böcker utan att blivit Nobelpristagare för den skull, haha. Aforismboken, som kom ut år 1993 såldes dock slut samma år.

Ett smakprov: Intelligensen och visdomen kan komma så långt ifrån varandra att man behöver en massa förnuft för att foga samman de igen.

Tja, vad skall jag annat säga om mig själv? Det är nämligen så att jag har nästan överdrivit redan nu.

Hälsningar till alla här på tråden

Pena från Pori

Oversatt:

Jeg er en aktiv debattør på mange ulike forum både i Finland og andre land.

Får jeg bli med her også?

Er bosatt i Pori på finske vestkysten, Har en liten båt og bruker å fiske til eget bruk på sommeren.

Jeg er ikke i fast arbeid lengre men publiserer en liten tidssrift ved navn Monogrammi her hjemme. Det er tolvte årgangen nå, snart den trettende.

Har også skrevet noen bøker selv om jeg ikke ble Nobelpris vinner. Aforismboken som kom ut i 1993 og ble utsolgt samme år.

En smaksprøve: Intelligensen og visdommen kan skli så lang fra hverandre at man trenger god fornuft for å sette de sammen igjen.

Tja, hva mer skal jeg fortelle om meg selv, nesten så jeg har overdrevet allerede.

Hilser til alle i tråden

Pena fra Pori

Lenke til kommentar

Jeg ser arvorlig talt ikke problemet med å lese svensk. Hvor vanskelig kan det være? De fleste ordene er jo nært beslektet våre norske ord. Og om de ikke er det greier man sannsynligvis å forstå ordet ut fra kontekst. Det er jo ikke værre enn å lese og forstå nynorsk. Men så virker det jo som om halvparten av dagens ungdom ikke greier å lese nynorsk heller da. :\

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Joku tiili kirjoitti sinulle viestin ja hyppäsi ikkunastasi sisään. - Tässä lukee että kuolen tänään keskipäivällä.

Velkommen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...