Feil Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) ` Tatt på Scandic hotell, nedre elvehavn, det er et relativt nytt bygg og passe fotogent. Stedet er egentlig veldig fargerikt men tar seg godt ut i shvarthvitt, som fremhever bla. teksturen i veggen på en god måte mens de fargede glassrutene blir tonet ned. som alltid tatt med D80 og 18-135. Ståle Endret 17. desember 2007 av Feil Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Slike motiver/bilder som dette blir fryktelig lett kjedelige, men her har du utnyttet lys, vinkel og tonalitet på en slik måte at du har klart å gjøre bildene både vakre og interessante. Et godt stykke arbeid som jeg finner lite eller ingenting å utsett på. Bravo! Endret 17. desember 2007 av Aetius Lenke til kommentar
Soulwax Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Som Aetius sier, har slike bilde en tendens til å blir kjedelig, og jeg synes at det første bildet svarte litt til den meningen. Ble ingenting å feste blikket på og jeg ser ikke helt hva det er og hvor det er tatt fra. Det andre bildet ga etter min mening mer. Fint lys, og spesiell stemning. Kanskje bittelitt undereksponert. Lenke til kommentar
reds Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Dette er rett og slett vakkert. Kan jeg ta meg friheten og laste ned de små versjonene? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Det første manglar eit hovudmotiv, drt blir liksom litt tomt. Det andre derimot lagar lampekablane fine brytande linjer og sjølve lampane gjer seg godt som motiv og det heile vert plutseleg hundre gonger meir interessant. Bra utnytting av eksisterande lys. Lenke til kommentar
theriksen Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Det første er som allerede nevnt noe forgrunnsløst. Det er en bakgrunn, men mangler noe mer. Man ser sjeldent malerier som bare er bakgrunner, ettersom maleren og bildekunstneren vet at et forgrunnselement er utrolig viktig for bildets uttrykk. Det andre bildet er bedre der som flere nevner, men jeg syns du skulle ha kjørt kameraet lengre ned. Det er de små ballysene som henger i ledninger som er motivet, ikke taket, derfor burde du nok forsøkt å få med flere av lysene og mindre tak. Jeg finner også refleksjonen i vinduene svært irriterende, de gjenspeiler noe som ikke er nødvendig for bildet og det som ikke gagner et bilde ødelegger det, og det syns jeg nevnte refleksjon gjør her, selv om det er vanskelig, om ikke umulig å gjøre noe med det. Veldig stilig at mønsteret på veggen gjentar seg i takevinduene, og kontrasten som de små runde hullene på lysene skaper til firkantene i de øvrige mønstrene. For å være ærlig ville jeg nok forkastet begge disse bildene, men dersom du har ett hvor du har vinklet kameraet litt mer nedover hadde det vært svært interessant å se det. Lenke til kommentar
Feil Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 tusen takk for kritikkene, føler jeg har lært endel av dette, spesielt i henhold til den forgrunnen, som er noe jeg egentlig ikke hadde tenkt på. flere bilder på vei. Lenke til kommentar
DHM Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Skarpe, fine skygger, elskbare kontraster, har egentlig ikke noe å utsette på disse bildene, og synes ikke det gjorde noe uten forgrunn på det første. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Skarpe, fine skygger, elskbare kontraster, har egentlig ikke noe å utsette på disse bildene, og synes ikke det gjorde noe uten forgrunn på det første. Jeg er helt enig. Jeg likte også bilde 1 - det er brytende linjer og refleksjoner som skaper dynamikk. Bilde 2 er enda bedre, men der er vel alt sagt som trengs å sies. Tom Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Glimrende svart hvitt bilder, spes den nederste er noe av det beste i svart hvitt arkitektur som jeg har sett her inne. Nydelig komposisjon, toner og linjer (det nederste). Bittelitt mørkt kanskje, men det gjør ikke så mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå