[-GoMp-] Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 Har forsåvidt ikke koblet de maskinene direkte på linksysen, men kan se om jeg får prøvd senere. Regner egentlig med at alt går bra da. (Så hvorfor switchen? Ja det lurer jeg og på.. faren min har to pcer på det rommet, så han må dele internett til begge..). Derfor lurer jeg på hva som må til for at dette skal gå:-) : Modem-->Linksys--->W-linxcrap--->2 stasjonære. Jo, den switchen har DHCP. Har tastet inn 192.168..... og kommet inn på den, og der kunne jeg velge om den skulle gi ip til lokale pcer eller ikke. Krasjer den med linksysen da kanskje? Da jeg valgte "ikke gi ip" så gikk det som sagt dårlig... måtte skrive inn ip og nettverksmaske manuelt på pcen for å kunne komme inn på w-linxen igjen. Har forsåvidt sjekket at de deler ut ip i forskjellig range... w-linx starter på 192.168.1.1., mens Linksys begynner på 192.168.1.100. Modemet vil jeg ikke røre, tror ikke det spiller inn her... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Si heller litt mer om ISP'en din og modemet... Nekter å tro at dette ligger i switchen... En swith er pr. definisjon ikke annet enn en fordeler om den ikke koster mer enn 20.000,- Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Vel , har funnet ut at alt fungerer strålende dersom vi droppet den ekle W-linx switch/ruteren (hva den nå enn er). Har ikke flashet Linksysen, fungere utmerket så langt:=) Takk for hjelpen jeg har fått! =D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå