Gå til innhold

Hvordan komme meg inn på switchen? D-Link


[-GoMp-]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis kabelmodemet ditt er som mitt, så kan du ha 4 enheter på nett samtidig - det gir opp til 4 unike IP-adresser. Og en switch splitter vel bare signalene ut til til flere enheter - sånn at du kan koble 4 maskiner fra den ene utgangen som er på kabelmodemet. Men hver av dem får sin egen IP-adresse. Eller er jeg helt på jordet? ;-)

 

Se nederst på siden hvis du får tilgang til modemet ditt: http://192.168.100.1/

 

EDIT: Sånn:

 

post-69730-1197981354_thumb.jpg

 

For å omgå dette og få flere enn 4 enheter på nett (og for å få de til å se hverandre) må du vel ha en ruter etter kabelmodemet, og ikke bare en "dum" switch. Kabelmodemet er ikke noe ruter!

Endret av maheath
Lenke til kommentar
Linksys WRT54GL til den nette sum av ca 500 kr.

Flash med DD-wrt eller Open-wrt så tenker jeg meg at du blir fornødd :thumbup:

 

Vil ikke ha trådløst, ellers takk for tipset! :)

 

For å omgå dette og få flere enn 4 enheter på nett (og for å få de til å se hverandre) må du vel ha en ruter etter kabelmodemet, og ikke bare en "dum" switch. Kabelmodemet er ikke noe ruter!

 

OK,så du sier at jeg bør kjøpe en ruter og bruke bare den? eller en ruter mellom modem og switch?

:blush:

Tips til ruter med minst 8 porter, gjerne gigabit? (ikke trådløst..) :D

Lenke til kommentar

La meg se om jeg har forstått dere riktig.. Ved å kjøpe en trådløs ruter (WRT54GL), og flashe den med (BIOSen? til) DD-WRT eller Tomato, så vil den oppføre seg som en vanlig ruter? Og da skal jeg koble det slik:

Modem-->WRT54GL--->D-Link Switch - og da vi jeg få alle ting online uten problemer?

Ja?

=D

Lenke til kommentar

"Linksys WRT54GL - Trådløs ruter/basestasjon/gateway" <--den er altså trådløs og ikke trådløs?

 

ok, men det er likevel sånn jeg skal sette det opp? :

Modem--> Linksys WRT54GL--> Switch med flere porter ---> pcer/xbox360/PS3..

Da vil alt som er koblet til switchen være online?

Kan noen bekrefte dette??

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar

Vel nå har jeg skaffet meg en Linksys WRT54GL, har dog ikke turt å flashe til annen firmware, da _nesten_ alt funker fint allerede nå:-)

 

Det eneste jeg har problem med er de to PCene som er koblet til en egen switch.

Nå er det slik:

Modem-->Linksys---Switch som deler til pcer og konsoller.

 

Og så har vi den ene switchen som fordeler nettverk til 2 pcer.. skal den kobles til Linksysen eller D-linken - som er koblet til linksys? Ikke lyktes i å få de på nett...selv om nettverksmaske stemmer..

 

God jul alle sammen! Håper folk hygger seg og ikke bare sitter på nett^^

Lenke til kommentar

OK, ja, det visste jeg forsåvidt, og alle PCene står på automatisk. Men jeg tror den W-linx switchen(måtte den brenne^^) deler ut IP til de to. Den gjør det. I går prøvde jeg å velge "do NOT distribute IP adress to local computers" på dsen, men da fikk jeg begrenset/ingen forbindelse, og 255.255.0.0. som nettverksmaske is tedet for 255.255.255.0.

 

Hva må jeg gjøre på den switcehn for at den skal få tildelt internett til de to? =)

Lenke til kommentar

Det er nok ikke switchen, men modemet (med innebygget router) som gjør dette. Koble en PC på modemet og og slå av DHCP. Merk deg også hvilken IP adresse modemet har og sett opp linksysen til å dele ut adresser i samme området.

 

Edit: Mulig jeg ikke leste alt godt nok... Hva skjer når du plugger maskinene direkte i linksysen? Er alt OK da?

 

Edit2: Har tittet litt på den switchen og det finnes ikke konfigurering av den, så det er nok modemet som deler ut IP adresser i en annen range.

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...