EinarEriksen Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Prisene på mobilbruk raser nedover, men likevel er få klare over prisreduksjonene. Les mer Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Ikke så rart egentlig. Alle mobilopparatører reklamerer med "billig billig billig" til enhver tid, så det er ikke enket å vite når de faktisk mener det. Lenke til kommentar
genser Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Har ringeprisene blitt billigere? Kan aldri huske å ha betalt noe for ringepriser. Dere er ikke de eneste som gjør feilen, OneCall reklamerer jo med markedets billigste priser. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg er Youngtalk-kunde på åttende året nå, og det er jeg fortsatt såre fornøyd med. Hvorfor stresse med å finne noe som er billigere når man har noe man trives med og det ikke er rare summene det er snakk om uansett? Det evinnelige prisjaget her til lands er uttrykk for noe svært vemmelig med nordmannen. Det er uendelig mange diskusjoner på pris rundt omkring, men det er jævlig sjelden jeg hører noen si "kjøp hos dem, de er flinke". Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Prisene er lave, ikke billige Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Bra det finnes telefonselgere da =P Så blir folk informert om dette. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Jeg er Youngtalk-kunde på åttende året nå, og det er jeg fortsatt såre fornøyd med. Hvorfor stresse med å finne noe som er billigere når man har noe man trives med og det ikke er rare summene det er snakk om uansett? Det evinnelige prisjaget her til lands er uttrykk for noe svært vemmelig med nordmannen. Det er uendelig mange diskusjoner på pris rundt omkring, men det er jævlig sjelden jeg hører noen si "kjøp hos dem, de er flinke". Nå er det jo relativt liten forskjell mellom tilbyderene som ikke går på pris. At du synes det er "vemmelig" å ikke ville bruker mere penger enn nødvendig får være din sak, personlig synes jeg det er helt greit. AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Jeg stusset litt på den formuleringen jeg også. Få er klar over at ringeprisene har blitt billigere. -> Få er klar over at mobilbruk har blitt billigere. -> Få er klar over at ringeprisene har blitt lavere. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Jeg er Youngtalk-kunde på åttende året nå, og det er jeg fortsatt såre fornøyd med. Hvorfor stresse med å finne noe som er billigere når man har noe man trives med og det ikke er rare summene det er snakk om uansett? Det evinnelige prisjaget her til lands er uttrykk for noe svært vemmelig med nordmannen. Det er uendelig mange diskusjoner på pris rundt omkring, men det er jævlig sjelden jeg hører noen si "kjøp hos dem, de er flinke". Som sagt er det ikke store forskjellene på de mange operatørene. Hvis du spør venner, familie, kollegaer, osv om de har hatt noen problemer med operatøren så svarer de aller fleste nei, uansett hvilken logo de måtte ha øverst på regningene sine. Men jeg skjønner ikke hva du synes er vemmelig med prisfokus. (bortsett fra på varer det kan være nevneverdige kvalitetsmessige eller servicemessige forskjeller). Fokus på pris gir økt konkurranse på pris siden det er lave priser som etterspørres. Økt konkurranse gjør at kun de flinkeste (=mest effektive) selskapene overlever i det lange løp. Hvilke kunder ønsker vel en økning i antall ansatte, minkning av arbeidseffektiviteten, flere lange lunsjer, høyere priser osv når det kan gjøres kjapt, effektivt billig og med få ansatte? Bra det finnes telefonselgere da =P Så blir folk informert om dette. Noen skal betale lønna til telefonselgerne. Det er selvsagt ikke fra sjefens lønn dette trekkes men blir et påslag på prisen som kunden må betale. Siden jeg kan velge mellom selskaper med telefonselgere (og noe høyere pris) og selskaper uten telefonselgere (og lavere pris) og tjenesten er praktisk talt identisk så velger jeg selvsagt den med lavest pris. Lenke til kommentar
AyeGee Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Vel, alle selskapene har telefonselgere... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Vel, alle selskapene har telefonselgere... Du tenker vel på telefonsupport. Noe helt annet enn telefonsalg. Noen få operatører har faktisk ikke telefonsupport heller men tar all support via epost. Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Jeg la i hvert fall merke til dette, men jeg er enig i at i massemedia var og er det kanskje ikke alltid så god informasjon om ringeminutt og sms. her er det altså noe å bli bedre på. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Men jeg skjønner ikke hva du synes er vemmelig med prisfokus. (bortsett fra på varer det kan være nevneverdige kvalitetsmessige eller servicemessige forskjeller). Fokus på pris gir økt konkurranse på pris siden det er lave priser som etterspørres. Økt konkurranse gjør at kun de flinkeste (=mest effektive) selskapene overlever i det lange løp. Hvilke kunder ønsker vel en økning i antall ansatte, minkning av arbeidseffektiviteten, flere lange lunsjer, høyere priser osv når det kan gjøres kjapt, effektivt billig og med få ansatte? Det er ikke mest relevant av meg å klage på prisfokuset i akkurat denne bransjen, hvor de største forskjellene kanskje ligger nettopp på det området, men jeg har følelsen av at Ola Dunk generelt er alt for opptatt av pris og alt for lite av kvalitet og service. Så kjøper de et ræva produkt som går i stykker, får ikke god nok hjelp av forhandleren som ikke har råd til å gi ordentlig service fordi man stort sett bare konkurrerer på pris her i landet, og blir enda surere og småligere enn de var før, av noe de egentlig har seg selv å takke for. Den diskusjonen hører forsåvidt ikke hjemme her, men jeg leser stadig om ræva service hos mobiloperatører som kanskje har nedprioritert mennesket fullstendig for å kunne slå seg frem i et allerede ganske mettet marked. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg