/dev Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Har reformatert og satt opp en ca. 3 år gammel PC med Norsk Win xp sp2, som trenger diskettstasjon. Den fungerte fint under Win ME, men nå får jeg bare beskjed om at 3,5"-diskettstasjonen er skrivebeskyttet når jeg skal formatere en tom diskett. Hvorfor? Jeg får til å kopiere ut data fra disketten til PC-en, men ikke inn på disketten. Selve disketten står ikke i skrivebeskyttet modus. (Den fysiske låsen på disken altså.) Hva kan være galt her? Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Er det en tom vanlig diskette, eller er det en som har fulgt med noe som har vært drivere på ? Har opplevd at de ikke kan skrives på uansett. Lenke til kommentar
/dev Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Helt vanlig tom IBM-diskett... :/ Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Det skal være en "bryter" på disketten. Øverst på disketten tror jeg. Skyv den over til andre siden og prøv igjen. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Det skal være en "bryter" på disketten. Øverst på disketten tror jeg. Skyv den over til andre siden og prøv igjen. Les hva trådstarter sa i første innlegg du Prøvd med en annen diskett? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hmm.. hvordan klarte jeg å overse den.. Vel, sjekk bios om diskettstasjonen er skrivebeskyttet. Lenke til kommentar
b21a Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Har reformatert og satt opp en ca. 3 år gammel PC med Norsk Win xp sp2, som trenger diskettstasjon. Den fungerte fint under Win ME, men nå får jeg bare beskjed om at 3,5"-diskettstasjonen er skrivebeskyttet når jeg skal formatere en tom diskett. Hvorfor? Jeg får til å kopiere ut data fra disketten til PC-en, men ikke inn på disketten. Selve disketten står ikke i skrivebeskyttet modus. (Den fysiske låsen på disken altså.) Hva kan være galt her? Har du riktig kabel til disketstasjonen?!? Siden du får kopiert FRA disketten og ikke til? Lenke til kommentar
/dev Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Vel, sjekk bios om diskettstasjonen er skrivebeskyttet. Aldri hørt om det der. Hvor i bios ligger dette valget under? Er en gammel HP-maskin det er snakk om her... Kontorstol: har prøvd med flere forskjellige disketter uten hell. b21a: kabelen har fungert fint før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå