GeirGrusom Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Du kan lese om Deep Space 3 på programmeringsloggene. Takker for alle inspill Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 problemer med somefunction() = const 0; someFunc() = const 0; vil jeg tro betydde det samme 'someFunc() const' altså at funksjonen behandler klassens innhold som const. Hvis man ser bort fra D3D så ser det ut til at du har gjort de samme valgene som jeg har gjort på mitt prosjekt så jeg er spent på erfaringen du får, spesielt med squirrel. Bruker du foresten SquirrelPlus? Deep Space 3... noen forbindelse med Deep Space 9? Ellers så får du ha lykke til med prosjektet. Jeg følger spent med Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Angående const saken, jeg fant ut av det Du hadde helt rett selvsagt Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Det markup språket du lager har den noen sammenheng med ressursdataene som 3d motoren bruker eller er det noe som editoren bruker? Siden du nevner system.xml så må jeg bare spørre: Programmerer du managed c++? Lykke til videre! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Disse markupfilene skal brukes av både editoren og spillmotoren. Editoren skrives i C#, og spillmotoren skrives i unmanaged C++ (så kommentaren om System.Xml gjelder bare C#) Et managed C++ program ville vært bortkastet CPU. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Alt til sin tid, det er viktig å planlegge. Når det kommer til programmering er vel sånn selve det å skrive koden 10% av jobben. Satt litt på spissen... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Hehe, tja, planlegging er ofte det som tar tid, men ofte så plutselig finner man ut at noe kanskje ikke var så smart allikevel når man begynner å skrive Men god planlegging hindrer ofte at man støter på alvorlige tekniske problemer underveis Lenke til kommentar
RAVENyeahLikeInBIRD Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 DeepSpace blir skrinlagt på grunn av arbeid med en spillmotor Hei, syntes først og fremst det var interessant å lese om utfordringene og progresjonen på Deep Space 3. Du sier du skal lage en spill motor, kan du gi litt mer informasjon? (Spill sjanger, personlig prosjekt etc...) Studerer selv 3d og er interesert i å komme i kontakt med folk som brenner for den tekniske siden ved det å lage spill. Jeg kan hvis muligheten byr seg, stille opp som frivillig 3d artist. Det hadde jo vært kjempe morro å kunne vært med fra scratch av... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Flott Send meg en mail fra profilsiden min, så kan jeg oppdatere deg litt om hva som foregår Jeg skriver ikke ned emailen min på et offentlig diskusjonsforum av åpenbare årsaker. Spillmotoren er ikke egentlig sjangerspesifikk, (ihvertfall ikke sånn utdraget ser ut nå) Jeg har ikke egentlig tenkt å skrive så mye her om hva som skjer, for det er ikke bare opp til meg. Lenke til kommentar
RAVENyeahLikeInBIRD Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Har sendt deg melding via profilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå