tobler0ne Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Hei! Jeg søker altså hjelp til å skaffe meg et nytt skisett. Tidligere har jeg kjørt på Snowblades (som hadde en annen eier før meg), men jeg må si at det ble litt tregt iforhold til de med de lengre skiene, og hopping etc. har jeg ikke fått prøvd meg skikkelig på, siden jeg synes det er vanskelig med bladene, mens de mer lengre skiene skal visst være enklere. Jeg har lyst på TwinTip-ski, fordi de skal være gode å trikse og hoppe med, noe jeg vil bli bedre på. Tidligere har jeg for det meste kjørt ned bakkene, uten å ta noen spesielle hopp - jeg greier skjelden å lande - så skiene jeg skal kjøpe bør kunne brukes til allround alpin, ikke bare hopp/triks. Så jeg ønsker å vite om dere synes TwinTip er et bra valg. De bør ikke være noen proffski til flere tusen. Jeg ønsker rimelige ski, så får jeg heller kjøpe nye til viderekommen alpin senere om det trengs. Jeg har tenkt å dra på en valig sportsbutikk, Intersport, XXL, (eller OBS! Sport). Er dette greie butikker, eller er servicen dårlig, skiene er overpriset osv. Kan nevne til slutt at jeg trenger en vanlig skipakke: Ski, staver, støver og... var det noe mer? Har hjelm fra før av. Og ja, er ca 168cm og rundt 54kg. Takk på forhånd! Endret 17. desember 2007 av Tobye Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Ville ikke gått for twintip, med mindre du er sikker på at du kommer til hovedsaklig å kjøre park. Men før du kjøper noe nytt, anbefaler jeg deg på det sterkeste å vurdere brett i stedet. Brett er fett! Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Med park menes et anlegg hvor bakkene er preparert og man må betale osv? Selvfølgelig er det dette jeg skal kjøre i. Om "ikke-park" er i fri mark og fjell: nei, det blir det ike noe av. Brett... hmm. Vet ikke helt. Gode argumenter hvorfor jeg skal begynne på det? Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Det du tror er park heter alpinanlegg (ikke heng meg for stavingen) Når vi sier park, mener vi en del av bakken hvor det bare er hopp og rails. Men jeg tror twintip er et godt kjøp for deg. Noen ski du kan ta en titt på er K2 Fujative, gode ski til en ålreight pris... Har selv gått fra brett til ski, og må si jeg liker ski mye bedre. Men dette er jo en smak sak... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Nei, med park meines den delen av dei preparerte løypene der det er laga hopp og satt opp railer. Du skriv jo at du har lyst til å drive med hopping og triksing, so då ville eg gått for twintip. Sjølv gjorde eg den same overgangen for 7-8 år sidan, og har ikkje angra sidan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå