Zeph Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 XP2200, A7N8X. Får feilmeldingen "Warning, Cpu have over speed!!" Den er ikkje overklokket, heller underklokket fordi eg satt den på 1350Mhz. men fremdeles er den vist "over speed". Temp ligger på 65 grader++. Skjønner ikkje hvorfor dette skjer. Lenke til kommentar
Zpeidar Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Prøv å underklokke den? Lever den tilbake? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Slå av power on self test da. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Håper du får den til starte. Men med 65 grader på 1350MHz, så ville jeg vurdert bedre kjøling. Da enten i form av ny montering av kjøleren (skikkelig kjølepasta) og/eller bedre luftgjennomstrømning i kassa. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Med 65 grader lukter det feilmontering. Prøv å gjør monteringen på ny, husk og bruk kjølepasta. Regner med at du har en kjøler som støtter denne prosessoren ? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Gradene er fine de hvis det er 65. Sjekk jumpere å switchher på hk at de står på default og jumperresett bios Pass på at hk støtter cpu eller må det en bios oppgradering til??? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Vifta eg bruker hadde eg på min gamle 1,4ghz som holdt 55 grader. Derfor synest eg det var rart at den viste 65 grader. Eg har formatert begge HDene og inst. XP på nytt. Og med A7N8X HKet følger det eit program kalt ASUS PC Probe som holder status på maskina ol. Dette programmet viser 41 grader etter å ha stått på noen timer. Skal eg stole på BIOS eller Asus?? Eg har tenkt å laste ned SiSoft og WCPUID for å se hva de finner av temperaturer. Kan de virkelig vere så stor feilmargin på BIOS eller Asus PC Probe? Kan det hjelpe å Flashe BIOSen?? Hvilke vifte passer egentlig til ein XP2200? Helst en med lite støy og god kjøling. :wink: Til Admin'c: HK skal støtte CPUen. Det er greit. Asus A7N8X og AMD Athlon XP2200+ T-bred. Og er virkelig 65 grader fint når den kjører 1395Mhz? Den skal jo kjøre 1800Mhz, (før overklokking). Grunnen til varmen er at vifta er tynn og gammel, men den går på 4500rpm Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Saken er jo at eg ikkje har vifte som støtter CPUen fult ut fordi eg ikkje har funnet ei ny enda. Men eg kan ikkje få stilt CPU under 1350Mhz, om eg går høyere blir den opp i 75 grader...som er for mye. Men hvorfor får eg beskjeden "Warning!! CPU over speed" når den står på 1350 Mhz?? og hvorfor er det 25 graders forskjell på BIOS og Asus Pc Probe. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Flash bios og last ned nyeste pcprobe, funket for meg Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 ok...får håpe PcProbe har rett med 40 grader da...sjølv om eg tviler... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Et alternativ er mainboardmonitor 5, liker ikke dette selv Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 du har vel ikkje ein link til nyeste PC Probe update? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 møkkasiden dems er nede, sorry men det ligger under support, motherboard->utilities eller tools husker ikke helt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 merket at siden var nede ja...nå har eg stresset opp og ned og att og fram med denne maskina heile dagen og helga så nå er eg rett og slett lei...den funker endelig, men må ha ny vifte.... nok ei helg er over Lenke til kommentar
vegge Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Last ned PC Probe herfra. Tipper CPU-en din ligger på 65 grader jeg. Du bør gjøre noe med det som sagt. Høres ikke ut som om du har noen kjempekjøler akkurat.. http://www.tweakup.dk/HTML/download/diagnose.htm Lenke til kommentar
HAG Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Fikk samme problem prosessor ble automatisk satt till 200 BUS fra 333 selv om jumper for FSB stod på 266/333. Disabla Serial ATA (s.19 i manual) endret også HALT ON i Bios fra "all errors" til "No errors". Før eg disabla Serial ATA ble FSB endret til 200 selv om eg "ørten ganger" rettet til 333 i Bios. Mulig at raid drivere også ble instalert , formaterte disken - WD 80 Gig SE, og la inn XP og kun hovedkort driver som fulgte kortet + skjermkortdriver. Har etter dette fungert perfekt til meg siste 7 uker, CPU temp i Bios er fra den integrerte tempføleren i XP prosessoren og den i PC Probe fra tempføleren under socket derfor ca. 10 grader avvik - har enda 1xxx.C Bios som fulgte kortet. Skal visst være endret i "ferskere" Bios slik at Bios og PC Probe viser samme temperatur." MBM5 skal ha ei "fersk" utgave som også støtter nForce2 korta, verre med SiSoft Sandra- får kjøre endel Benchmarking, men får ingen temperaturer/ spenninger under "Mainboard Info". Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Last ned PC Probe herfra. Tipper CPU-en din ligger på 65 grader jeg. Du bør gjøre noe med det som sagt. Høres ikke ut som om du har noen kjempekjøler akkurat..http://www.tweakup.dk/HTML/download/diagnose.htm Ja, er nok BIOSen som har rett...og eg skal få meg ny kjøler, men problemet er at eg ikkje veit hvilken eg skal velge.... Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 sett på "halt on" til "no errors" Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Kan de virkelig vere så stor feilmargin på BIOS eller Asus PC Probe? Kan det hjelpe å Flashe BIOSen?? PC probe bruker de samme sensorene som bios'en gjør, så enten er noe galt med bios'en eller PC probe programmet. Prøv å oppdater begge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå