Gå til innhold

Venninne skal ha ny Macbook. Hvor mye RAM?

Anbefalte innlegg

Jeg har en god venninne som skal kjøpe en MacBook.

Det jeg lurer litt på er om hun skal kjøpe 2GB RAM versjonen for 13000 eller 4GB for 14500? Hun skal bruke den mest til bilder, photoshop, musikk, surfing på nettet og kanskje litt film. Altså ikke spilling.

Takker for svar med begrunnelse.

Endret av danno_O
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobba gjennom hele vgs på en maskin med 1gb minne.. Jeg brukte after effects, photoshop cs2, adobe premiere, 3d studio max, illustrator osv.. det funka helt glatt.. så kan ikke skjønne hvorfor ikke 2gb skal holde i massevis! kjøper hun 4gb ram, og har 32bit os så får hun uansett ikke utnyttet mer en 3gb!

Lenke til kommentar
Jobba gjennom hele vgs på en maskin med 1gb minne.. Jeg brukte after effects, photoshop cs2, adobe premiere, 3d studio max, illustrator osv.. det funka helt glatt.. så kan ikke skjønne hvorfor ikke 2gb skal holde i massevis! kjøper hun 4gb ram, og har 32bit os så får hun uansett ikke utnyttet mer en 3gb!

Ok. Da tror jeg det blir 2GB =)

Takk for hjelpa gutter.

Lenke til kommentar

Alle trenger så mye minne som mulig, men heldigvis for henne så koster minne en slikk og ingenting i dag. Kjøp maskinen med minimumsvalget på minne hos apple, kjøp heller minne utenom fra en annen nettbutikk som komplett eller psdata. Det er MYE billigere.

Lenke til kommentar
men garantien ryker om man setter i ram selv...

Åååååh, når skal dette evige maset om garanti ta slutt? :nei:

I Norge er det hovedsaklig forbrukerkjøpsloven som gjelder, og det er ikke noe som skulle tilsi at man mister rettighetene ved å sette inn RAM på egenhånd. Det er mulig garantien fra Eple ryker, for når det gjelder garanti er det produsent/selger som setter vilkårene, men det er ikke mulig å avtale seg bort fra forbrukerkjøpsloven eller sette spesielle vilkår for denne. Hvis det oppstår et problem og Eple hevder at det er din skyld, bare fordi du har satt inn mer RAM er det faktisk Eple som må sannsynligjøre (og det holder ikke med å tro eller synse) at det er dine handlinger evt. RAM'en som er årsaken til problemene.

For øvrig så må en garanti gi noen rettigheter/fordeler utover det forbrukerkjøpsloven gir for at det skal være lov til å kalle det en garanti, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...