Galskap Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Heihei. Vurderer å bytte motoren i min Golf cab '89. Det står nå en 1600 forgassermotor i den. Har en 1800 innsprøytningsmotor stående og har sett at disse to motorene er "lik" med unntak av bensintilførselen. Er det noen som vet om jeg kan bruke 1800 motoren og sette forgasseren fra 1600 på den? Mener å huske at forgasseren er lik på både 1600 og 1800. (pierburg 2e2?) Har snakket med noen som mener jeg bør bygge om til innsprøytning, men det får komme etterhvert. Det som er viktig nå er å få Golfen på veien igjen. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Hotto Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Forgasseren kan være den samme. 1800 forgasseren har helt sikkert større dyser. Det er heller ikke sikkert at insuget er det samme. Har brukt Weber på Passat 1800 med stort hel. Tror jeg har den fremdeles. Husk at i noen VAG moddeller satt motoren på langs. I Golf sitter den på tvers. Blir mye tull med motorfester ol. Har du alle bitene fra innsprøytingsmotoren styring,følere og bensinpumper ol. Er dett en grei jobb å bytte. Stemet som VAG brukte på den tiden var veldig simmpelt og ikke av de beste. Jeg hadde kjørt Weber trikkset. Endret 19. desember 2007 av Skagen Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Motoren står i en Golf så den passer nok rett nedi vil jeg tro (?). Har alt det elektriske også så det går nok an å konvertere til innsprøytning, men orker ikke gjøre dette med det første. Får eventuelt vente til våren når det blir varmere i været. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå