nomore Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hei! Eg satte nettopp i et nytt nettverkskort i en Linux-maskin eg har stående. Det nye nettverkskortet er kjøpt samtidig med det som stod i fra før, samme firmware og samme chipset(dmesg bekrefter det). Så har eg satt opp det nye kortet i interfaces med ny fast ip(eth0 har tildelt fra dhcp). Når eg så kjører ifup eth1 så får eg følgende feil: ifup eth1SIOCSIFADDR: No such device eth1: ERROR while getting interface flags: No such device SIOCSIFNETMASK: No such device eth1: ERROR while getting interface flags: No such device Failed to bring up eth1. Er det noe problem at nettverkskortene er av samme chipset? I dmesg står det følgende: eth0: RealTek RTL8139 at 0x1400, 00:40:f4:6c:eb:a9, IRQ 10eth0: Identified 8139 chip type 'RTL-8100B/8139D' eth1: RealTek RTL8139 at 0x1800, 00:40:f4:ea:ba:9e, IRQ 11 eth1: Identified 8139 chip type 'RTL-8100B/8139D' Eg har et 3com kort stående i desktop maskinen som eg evnt kan bruke, men det blir mye styr så det vil eg helst unngå. Er det kanskje noen måte å få til vlan på det ene nettverkskortet der? Eg har en switch som støtter vlan og det er derfor eg skal ha flere nettverkskort i maskinen. Eg har 5 vlan i nettet mitt og eg ønsker at denne maskinen er tilgjengelig i to av disse nettene. Håper og takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå