Mr_Dillon Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Som topic sier, hva er betydningen av epsilon i forbindelse med lysutstyr? Dersom noen vet hadde jeg satt stor pris på en liten innføring. Og så det er sagt, jeg har prøvd meg på google etc uten hell.. Takker for alle svar! Andy Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Epsilon er en gresk bokstav. Betyr derfor ikke noe spesielt. Ser slik ut(e'en): Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 riktig .. men ikke med resirkulerings tegnet rundt da:p men tegnet brukes i måling av lys styrke .... Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Jeg har lett litt på nettet. Det jeg finner er at epsilon brukes som symbol for en konstant i forbindelse med dielektrisk effekt. Epsilon er også navnet på en stjerne. Candela er måleenheten for lysstyrke. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Ok, må bare spørre. Når ble det kult å bruke NTNUs logo som avatar? Edit: Epsilon kan i grunn være så mye. I forbindelse med strøm står epsilon for indusert spenning. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Når ble det kult å bruke NTNUs logo som avatar? Det er ikke kult, ikke så vidt jeg vet i alle fall. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Det er ikke kult, ikke så vidt jeg vet i alle fall. Da er vi enige i alle fall .. Og sånn ser en epsilon ut: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå