Major Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 jeg går nå på 3 året på allmenn, og lurer sterkt på om jeg skal bli politi. men jeg vil ikke bli sånn politi som bare kjører rundt og gir folk bot. så har tenkt litt på at det ville ha vært fet og jobba i avd. med organisert kriminalitet. så hva må jeg gjør for og komme inn der? nå tenker jeg på utdannelse. vet at jeg må gå politihøyskolen, men hva mer? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 må bestå de fysiske testene og ha reint rulleblad for å komme inn på politihøyskolen.. Lenke til kommentar
Major Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 må bestå de fysiske testene og ha reint rulleblad for å komme inn på politihøyskolen.. vet jo det, men hva må man gjør for og komme inn i den avdelingen? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Meg bekjent kan man ikke søke seg direkte inn i avdelinger som vanlig betjent, men må søke seg inn etter å ha tjenestegjort en stund. Unntaket er selvfølgelig om du søker en spesialisert rolle, f.eks som labtekniker. Er vel muligens Kripos som har ansvaret for organisert kriminalitet også? Lenke til kommentar
password Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Alle må nok starte med å "gi folk bot", altså normal ordenstjeneste. Unntaket er hvis du f.eks. har utdannelse og erfaring innen økonomi, kan du komme inn "bakveien" og få en stilling innen ditt spesialfelt. Lenke til kommentar
Major Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 så det vil si. noen år som vanelig up. og så bygger man seg oppover Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Og det er vel ganske viktig å få med at langt i fra klatrer særlig langt opp på karrierestigen i politiet (om man kan kalle det det). Men hvis du er motivert nok så kommer du deg vel dit du vil i politiet med et par år på baken. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Du kan starte med å velge en militær førstegangstjeneste som er så relevant at du har noe å slå i bordet med! Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Eller drite i et langt år i grønt og gjøre noe hvor du har frihet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå