JFM Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Hvor lang tid har man normalt når man kjøper en telefon? Er det ikke to år? Jeg kjøpte jo telefonen i oktober 2006. Når går garantien ut? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 1års garanti, 2 års reklamasjon er vanlig. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 1års garanti, 2 års reklamasjon er vanlig. http://forbrukerportalen.no/faq/1073635575.18 Når kan jeg ikke benytte meg av dette da? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 1års garanti, 2 års reklamasjon er vanlig. tsk tsk; glemt at høyestrett slo fast at den egentlig dekkes av 5 år? 1års garanti, 2 års reklamasjon er vanlig. http://forbrukerportalen.no/faq/1073635575.18 Når kan jeg ikke benytte meg av dette da? Det forlanger at det er samme feilsymptomer alle gangene, er det ikke det, så stiller du svakere. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 1års garanti, 2 års reklamasjon er vanlig. tsk tsk; glemt at høyestrett slo fast at den egentlig dekkes av 5 år? 1års garanti, 2 års reklamasjon er vanlig. http://forbrukerportalen.no/faq/1073635575.18 Når kan jeg ikke benytte meg av dette da? Det forlanger at det er samme feilsymptomer alle gangene, er det ikke det, så stiller du svakere. Joda, det veit jeg. (Telefonen min holder ikke på strømmen). Men hvor gammel kan telefonen maks være for å benytte seg av det Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Nå var det litt mye rart her. Garanti og reklamasjon må man skille mellom. Reklamasjonsretten er lovpålagt og på mobil er dette satt til 5 år. (4 års "datostempling"), mens garantien er noe som de kan velge om de gir på produktet eller ei. For å kalle noe for en garanti må det gi deg som forbruker bedre rettigheter enn reklamasjonretten allerede har. For å ta din Sony Ericsson som et eksempel har denne 2 års garanti og normalt sett så gis det ny garantitid hvis man får den byttet (swap). For å kunne heve kjøpet må produktet ha samme feil 3 ganger. Er det mindre ting som datamuser og slikt er det litt forskjellig fra leverandør til leverandør hvordan det fungerer, men de jeg har erfaringer fra (Logitech og Microsoft) kreditterer stort sett bare butikken for det defekte produktet så kunden kan plukke ut en ny vare. Om butikken ønsker å heve kjøpet med kunden før det skjer flere feil er opptil butikken. Det som er sikkert er at ikke du skal betale frakt fram og tilbake sålenge det blir dekt på garantien/reklamasjonsretten. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Jøje meg her ble det mye rot ja. Hva med en telefon til SHG som løser ALT av problemer du måtte ha? Og det Christian86 og Datating sier er riktig! Lenke til kommentar
JFM Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 For ca to måneder siden kjøpte jeg meg en mus fra shg.no. Denne funker ikke som den skal. Så jeg vurderer å sende den tilbake på garantien. Kan jeg si at jeg vil ha pengene tilbake? Eller "må" jeg få en ny mus? Ringte til SHG nå. Jeg spurte om jeg kunne velge ei ny mus. De sa at det ver helt greit. Så jeg blir å få løst dette. Dette er super kundeservice Kjempebra av SHG Lenke til kommentar
Unreal_ Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Bra det årdnet seg Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Etter å ha lest gjennom denne tråden tror jeg at jeg tørr å sende tilbake min 8800GT til SHG. Funker nemlig ikke som den skal. Har lest om folk som har hatt identiske problemer som meg som har fått et nytt kort av samme type, også har alt ordnet seg. Strevde veldig med å få tak i det kortet, fikk det faktisk i slutten av november. SHG.no sendte det til meg uten min bekreftelse. Ringte nemlig de når jeg så de hadde kort inne, men de sa de ikke hadde flere igjen. :S Så ble kortet sendt 4 dager etterpå. Heldig var jeg kanskje, men kortet har altså ikke funket med 3D.:/ Prøvd alt. [ALT!] Tror du jeg får de til å sende et nytt kort til meg ? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Etter å ha lest gjennom denne tråden tror jeg at jeg tørr å sende tilbake min 8800GT til SHG. Funker nemlig ikke som den skal. Har lest om folk som har hatt identiske problemer som meg som har fått et nytt kort av samme type, også har alt ordnet seg. Strevde veldig med å få tak i det kortet, fikk det faktisk i slutten av november. SHG.no sendte det til meg uten min bekreftelse. Ringte nemlig de når jeg så de hadde kort inne, men de sa de ikke hadde flere igjen. :S Så ble kortet sendt 4 dager etterpå. Heldig var jeg kanskje, men kortet har altså ikke funket med 3D.:/ Prøvd alt. [ALT!]Tror du jeg får de til å sende et nytt kort til meg ? De kommer nok til å teste det først. Sansyneligvis sender de ut nytt hvis det ikke fungerer. Hvis du får artifacts ved 3D så er det garantisak, ellers så er det programvareproblemer sansyneligvis. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Får ikke noen artifacts, men det er driveren som klikker. Kan ta 2 sec [Crysis] eller 30 minutt [TF2/HL2]. Har prøvd med Vista og XP. Av installert drivere helt med Driver Cleaner. Prøvd gamle og nye drivere. Oppdatert bios. Gjort masse små greier som egentlig ikke har noe med skjermkortet å gjøre, men som folk har sagt skal funke. Underclocket kortet. Prøvd forskjellige strømledninger. Har selvfølgelig hatt vifta på 100% for å forsikre meg om at de ikke var overoppheting. Hele systemet er helt nytt. [se signatur] Skal ikke være noe problemer med det. Kortet er faktisk et Inno3D 8800GT OC. Og når jeg ser at folk har blitt kvitt problemene ved å få et nytt kort, så kan ikke jeg gjøre noe mer for å fikse mitt. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Tråden er feilpostet og flyttes til forbrukerrett. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Jeg har fått noen opplysninger fra SHG nå. Det starta med at jeg spurte om jeg kunne få pengene tilbake til min bank-konto. Men jeg er litt noob, og skjønner ikke hva svaret jeg fikk betyr. Epost: Kreditering av reklameret produkt (Tilgodebevis) Deres produkt kjøpt ved shg.no A/S er blitt krediteret. Det betyr at der utsendes en kreditnota til Deres kundekonto i vårt bokholderi. I visse tilfelder utgår varer av våres sortiment/lager beholdning og kan derfor ikke byttes med engang. I stedet utsender vi et tilgodebevis, som kan brukes ved at kontakte supportavdelingen på [email protected] eller ved, å legge en ny bestilling via våres hjemmeside og velge, at få trukket tilgodehavende fra den nye ordre. Vi beklager naturligvis, at De har har mottat et produkt med feil og håper, at Deres reparerede produkt fungerer feilfritt. Vi håper De også handler ved shg.no A/S neste gang De kjøper computer-hardware. Dette står på "mine sider" på shg: Status på RMA sak 18-12-2007 17:46:53 RMA sak er opprettet. 09-01-2008 14:24:27 10-01-2008 09:43:48 Dit produkt er sendt videre til vores forhandler. 10-01-2008 09:45:12 Produktet vil bli kreditert deg. Har ikke fått pengene på inn på min bank-konto. Skal jeg få de ditt? Eller har jeg fått tilgodebevis (som brukes neste gang jeg handler der? Endret 22. januar 2008 av JFM Lenke til kommentar
Caze Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Hva forhindrer deg i å stille det spørsmålet til SHG, da? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Hva forhindrer deg i å stille det spørsmålet til SHG, da? Jeg ringte ditt, men de tok ikke telefon. Jeg og mattelæreren min fant ut at dette er penger som jeg må bruke hos SHG. Men jeg har sent e-post hvor det står at jeg ønsker pengene overført til min bankkonto Lenke til kommentar
RIP Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Anngående garanti på swap-varer. Gjelder ikke garanti\reklamasjons tiden fra datoen produktet er kjøpt siden swap-varen nødvendigvis ikke er ny? Lenke til kommentar
OldDuke Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hmm, det er en mus det er snakk om? Ja. ikke en mobiltelefon... BTW: Telefonen min har vært 4-5 ganger på reperasjon i løpet av 15 måneder Hehe, så sarkasme og ironi biter ikke på deg? Poenget var at det er da for Guds skyld bare en mus, lage en hel halloi utav absolutt ingenting! Du spurte, fikk svar, men fortsetter med en masse flisespikkeri! Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 jeg har ikke leste alt her.. men med min erfaring med SHG så vil jeg tro at du skulle få pengene tilbake.. Det er den mest vennlige butikken jeg har vært hos syns jeg nesten.. ikke det at alle butikker har fått samme sjansen, men gjorde samme greia hos 3 butikker samtidig for litt over ett år siden, og SHG var lettest å ha med å gjøre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå