JFM Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hei. For ca to måneder siden kjøpte jeg meg en mus fra shg.no. Denne funker ikke som den skal. Så jeg vurderer å sende den tilbake på garantien. Kan jeg si at jeg vil ha pengene tilbake? Eller "må" jeg få en ny mus? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hei. For ca to måneder siden kjøpte jeg meg en mus fra shg.no. Denne funker ikke som den skal. Så jeg vurderer å sende den tilbake på garantien. Kan jeg si at jeg vil ha pengene tilbake? Eller "må" jeg få en ny mus? Først så blir det nok en ny mus ja.. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Så det er ingen muligheter for at jeg kan få pengene tilbake? (eller en annen model) Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hei. For ca to måneder siden kjøpte jeg meg en mus fra shg.no. Denne funker ikke som den skal. Så jeg vurderer å sende den tilbake på garantien. Kan jeg si at jeg vil ha pengene tilbake? Eller "må" jeg få en ny mus? Snakk med SHG, vi kan dessverre ikke bestemme utfallet til SHG. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Hei. For ca to måneder siden kjøpte jeg meg en mus fra shg.no. Denne funker ikke som den skal. Så jeg vurderer å sende den tilbake på garantien. Kan jeg si at jeg vil ha pengene tilbake? Eller "må" jeg få en ny mus? Snakk med SHG, vi kan dessverre ikke bestemme utfallet til SHG. ~ Mortis360 Er klar over det. Men kanskje noen her har erfaring? Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hei. For ca to måneder siden kjøpte jeg meg en mus fra shg.no. Denne funker ikke som den skal. Så jeg vurderer å sende den tilbake på garantien. Kan jeg si at jeg vil ha pengene tilbake? Eller "må" jeg få en ny mus? Snakk med SHG, vi kan dessverre ikke bestemme utfallet til SHG. ~ Mortis360 Er klar over det. Men kanskje noen her har erfaring? trur det er vanlig at selger får mulighet til å erstatte produktet, hvis selger ikke greier dette er det pengene tilbake. Trur nok du må kommunisere med SHG og se hvordan det går. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Hei. For ca to måneder siden kjøpte jeg meg en mus fra shg.no. Denne funker ikke som den skal. Så jeg vurderer å sende den tilbake på garantien. Kan jeg si at jeg vil ha pengene tilbake? Eller "må" jeg få en ny mus? Snakk med SHG, vi kan dessverre ikke bestemme utfallet til SHG. ~ Mortis360 Er klar over det. Men kanskje noen her har erfaring? trur det er vanlig at selger får mulighet til å erstatte produktet, hvis selger ikke greier dette er det pengene tilbake. Trur nok du må kommunisere med SHG og se hvordan det går. Skal jeg ringe dem eller sende mail? Lenke til kommentar
Unreal_ Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) regelen er at du ikke kan få et annet produkt uten at selger har fått prøvd å reparert den 2 ganger først. Endret 17. desember 2007 av Unreal_ Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Så det er ingen lover som sier at jeg kan forlange pengene tilbake? Endret 17. desember 2007 av JFM Lenke til kommentar
Unreal_ Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jo men ikke før den 3 gangen en vare blir levert til selgeren. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Jo men ikke før den 3 gangen en vare blir levert til selgeren. Ikke det at jeg ikke tror deg, men kan du vise meg hvor det står? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 http://forbrukerportalen.no/faq/1073635575.18 Det er jo selvsagt at selger må kunne få reparere produktet. De har jo rettigheter de også. Lenke til kommentar
OldDuke Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hmm, det er en mus det er snakk om? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Hmm, det er en mus det er snakk om? Ja. ikke en mobiltelefon... BTW: Telefonen min har vært 4-5 ganger på reperasjon i løpet av 15 måneder Lenke til kommentar
Unreal_ Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Du får ikke automatisk ny telefon eller noe annet produkt, så lenge du ikke sier at du vil heve kjøpet kommer selger til å prøve å reparer produktet. Dvs neste gang du får feil på din telefon så sier du at du vil heve kjøpet og viser til de 4 gangene din telefon har vore inne. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Du får ikke automatisk ny telefon eller noe annet produkt, så lenge du ikke sier at du vil heve kjøpet kommer selger til å prøve å reparer produktet. Dvs neste gang du får feil på din telefon så sier du at du vil heve kjøpet og viser til de 4 gangene din telefon har vore inne. Ja, ja, ja. Men nå er det jo snak om datamusa jeg kjøpte hos SHG for ca to måneder siden Skal jeg ringe dem eller sende mail? Endret 17. desember 2007 av JFM Lenke til kommentar
Unreal_ Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Det så skjer er at du kan ringe til den spør fint om en annen datamus i samme pris klasse, hvis det ikke går så må du sende din inn på garanti og få den reparert. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Kommer da til å spørre om ei mus som er 100kr billigere... Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Litt off topic om telefonen min: Du får ikke automatisk ny telefon eller noe annet produkt, så lenge du ikke sier at du vil heve kjøpet kommer selger til å prøve å reparer produktet. Dvs neste gang du får feil på din telefon så sier du at du vil heve kjøpet og viser til de 4 gangene din telefon har vore inne. Jeg har en Sony w810i. Jeg betalte 1000kr for den med abonnement fra telenor. Jeg fikk en ny andre gangen jeg hadde den på reperasjon. Det ver i februar. Har jeg garanti fra februar da? Eller gjelder garantien fra jeg først kjøpte telefonen? (som er litt over et år siden) Har hatt den "nye" telefonen to ganger på reperasjon. Vil det si at jeg kan forlange pengene tilbake neste gang? Kan jeg eventuelt forlange en ny telefon fra f.eks Nokia? Hvis jeg kan velge en ny, hvordan blir det da med tanke på at telefonen min var kjøpt med abonnement? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Ved reparasjon innenfor garantitiden skal det vel gis 1 års garanti på reperasjonen som er gjennomført. Dersom hele telefonen er byttet skal du ha 1 års garanti på denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå