Thomas. Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Heisann Har laget ett script som lager BBkoder, og det ser sånn ut: $comment = str_replace("[b]", "<b>", $comment); $comment = str_replace("[/b]", "</b>", $comment); $comment = str_replace("[i]", "<i>", $comment); $comment = str_replace("[/i]", "</i>", $comment); $comment = str_replace("[url=", "<a href=>", $comment); $comment = str_replace("[/url]", "</a>", $comment); $comment = str_replace("[u]", "<u>", $comment); $comment = str_replace("[/u]", "</u>", $comment); Og jeg sliter med å få til dette: $comment = str_replace("[url=", "<a href=>", $comment); $comment = str_replace("[/url]", "</a>", $comment); Altså URL! Det trenger jeg hjelp med. Skjønner ikke hvordan jeg skal få det til... Kan noen hjelpe meg ? Endret 17. desember 2007 av php_user Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Å bruke str_replace til å lage bb-koder er idiotisk. Ta heller en titt på preg_replace(...) Hvorfor? Fordi: 1. Hele teksten blir ikke bold hvis man glemmer å lukke -tagen. 2: Det er mye lettere å lage mønstre for mer komplekse bb-koder, som her [url=] Endret 17. desember 2007 av hans3k Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Kan du gi meg et eksempel på hvordan du bruker preg_replace ? Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Det kan jeg: $comment = preg_replace("#\[url=([^\"']+?)\](.+?)\[/url\]#is", "<a href=\"http://$1\">$2</a>", $comment); Men husk at Google ofte er din venn. Endret 17. desember 2007 av hans3k Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) $comment = preg_replace("#\[url=([^\"']+?)\](.+?)\[/url\]#is", "<a href=\"http://$1\">$2</a>", $comment); Så det betyr at, jeg skal skrive <a href=ok.php>ok</a> ?? Og hvordan får jeg fet skrift ? =) Endret 17. desember 2007 av php_user Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Det betyr at hvis du skriver [url=www.hardware.no]hardware.no[/url] produserer den hardware.no Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Funker ja Har du noe kode for fet skrift da ? =) Har funnet ut på nettet Takk for hjelpen, (link) !!! Denne koden bruker jeg nå: (kansje andre vil ha den ? ) ###################### BB KODER ################################################################### ## FET ## # [b]Tekst Her[/b] ## KURSIV ## # [i]Tekst Her[/i] ## UNDERSTREKET ## # [u]Tekst Her[/u] ## LINK ## # [url=LINKHER]navn på link her[/url] # LINK: $comment = preg_replace("#\[url=([^\"']+?)\](.+?)\[/url\]#is", "<a href=\"http://$1\">$2</a>", $comment); # FET: $comment = preg_replace ('/\[b\](.*?)\[\/b\]/is', '<b>$1</b>', $comment); # KURSIV: $comment = preg_replace ('/\[i\](.*?)\[\/i\]/is', '<i>$1</i>', $comment); # UNDERSTREKET: $comment = preg_replace ('/\[u\](.*?)\[\/u\]/is', '<u>$1</u>', $comment); ########################################################################################## ######## Endret 17. desember 2007 av php_user Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå