Gå til innhold

Oppstarts problemer

anhbjo

Anbefalte innlegg

Under oppstart, hvor pc'n teller opp og finner hardware kommer det opp en melding:

"Secondary IDE channel 80 conductor cable installed"

hvorfor kommer denne opp hver gang en starter opp pc'n? Noen som kan hjelpe?? Har også problemer på installasjon av OS, at den ikke vil/klarer å legge inn filene, så er det feil under kjøring etter installasjon mangler "kernell-filer". Kan det være feilmeld. over som gjør dette? Og hvordan rette dette opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar men har prøvd ut bytte av IDE kabel, hjalp lite. Men et annet problem er ved innstallering av programmer og det kommer opp feilmelding:

Installasjon av Photoshop:

"file c:/DOCUME~1/navn/lokale~1/temp/photoshop/data1.cab: Bad CRC 3cff8b5f (should be 7e6a85b5. Possible cause: file transfer error."

Annen feil ved installasjon av Acrobat Reader er: "Corrupt cabinet file" og prøver jeg en gang til så vil den installere seg :evil:

Hvor kommer alle disse feilene fra, det har jo noe med overføring av informasjonen å gjøre.

Det skal sies at jeg har tuklet litt med maskinen i det siste, byttet om HD(partisonert/formatert), installert OS etc..... Hvorfor virker en annen HD jeg har på en annen maskin, da har jeg ingen problemer?

:(

Lenke til kommentar
Under oppstart, hvor pc'n teller opp og finner hardware kommer det opp en melding:  

"Secondary IDE channel 80 conductor cable installed"  

Dette er ikke en feilmelding, det er bare en melding om at 80 leders ATA66/100/133 kabel er koblet til harddisken din.

Tidligere så hadde vart det brukt 40 leders kabler som støttet maks ATA33.

Lenke til kommentar

Kan dette forårsake noen av disse feilene jeg får opp?? IE klarer ikke å holde seg oppe. Feil som:

AppName: iexplore.exe AppVer: 6.0.2600.0 ModName: mshtml.dll

ModVer: 6.0.2600.0 Offset: 001295ea

C:DOCUME~1ArvidLOKALE~1TempWER5.tmp.dir00appcompat.txt

Slet også under installasjon av XP, var flere filer den ikke fikk overført, mens siste gangen var det ingen feilmeldinger...men feilene kommer nå!

Lenke til kommentar

Tviler egentlig på at det er en løsning men prøv å den IDE kabelen med mange ledere på Primary (dvs. den andre) IDE kontakten hvis du har en med 40 ledere og en med 80.

Kablene med 80 bruker egentlig fortsatt bare 40 av lederne, de andre er der for å forhindre elektornisk "støy". Du må bruke en kabel med 80 ledere på alle disker som er raskere enn ATA/33, dvs. alle nyere harddisker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...