Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Usikker på trådløs router

Anbefalte innlegg

Jeg er usikker på hvordan jeg skal gjøre det når jeg nå skal gå over til trådløst nettverk. Jeg sitter med et virrvarr av ledninger og bokser pr i dag, og jeg kommer meg på internett ved hjelp av en internett-tilkobling der jeg trenger brukernavn og passord.

Spørsmålet er: Bør jeg kontakte Telenor og be de ordne med trådløst til meg? Hvor mye koster dette ekstra (Telenor sine sider er håpløse)? Aller helst vil jeg ha en egen router, altså kjøpe selv, slik at jeg slipper å bytte router når jeg bytter leverandør om ikke så altfor lenge. Er det "trygt" å satse på egen router? Eller vil jeg slite med oppkoblinga mot internett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så det modemet må jeg kjøpe? Er det ikke problemfritt å kjøpe egen router?

Hvis du kjøper en egen trådløs ruter setter du bare denne opp bak modemet ditt med en pppoe-tilkobling.

Har dette selv hjemme og det fungerer helt fint og er stabilt.

Verdt å merke seg er at du ikke bør kjøpe den rimeligste trådløse ruteren, da de har en tendens til å være ustabile.

Lenke til kommentar

Hvis du skal bytte leverandør snart, hvil det vel gjerne veære greiest å bestille integrert trådløs løsning fra dem når du bestiller. Jeg har ikke kjempegod peiling på oppsetting av trådløse nettverk selv, men jeg tør påstå dette:

*Når du har en integrert løsning, vil du få færre problemer mht. kommunikasjonsproblemer mellom ADSL-modem og trådløst aksesspunkt.

*Eventuell hjelp en usikker bruker trenger til oppsett, vil han da kunne få av ISPen som da har levert alt, fremfor å måtte forholde seg til hvem som har levert ADSLmodem og hvem som er leverandør av tråløs router. Kundesider til D-link, Jensen, hvem-som-helst kan være vanskelig å navigere rundt i hvis du er usikker på hva du leter etter. Har ISPen levert alt, skal også ISPen kunne hjelpe deg med det aller meste.

Lenke til kommentar

Jeg vil også komme me en anbefaling av SMCWBR14-N som er utrolig enkel å sette opp med telenor adsl.

Har selv satt opp en slik router med en kompis som har Telenor ADSL, og man får det ikke enklere! Det er gjort på 1-2-3.

Er i besittelse av samme router og kan si at den er veldig stabil, enkel brukermanual og har god rekkevidde, fikk 6 i terningkast på Dinside.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...