-MarL- Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Jeg trenger hjelp med Morrowind Skal Morrowind hakke på en pc som har denne ytelsen? Athlon XP1600, G4 TI 4600, 768 ram Grafikken på spille er ikke på det høyeste. Noen som gi meg noen ideer, som gjør spille mindre hakkete? Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Morrowind er et sinnsykt krevende spill. Har en XP2000, men det hakker litt hos meg óg. Et par ting du kan gjøre, er å redusere view distance samt og nedjustere shadownivået! Du kan evt. justere ned hardware acceleration i desktopen... Athelas Lenke til kommentar
Gibson Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 "]Jeg trenger hjelp med Morrowind Skal Morrowind hakke på en pc som har denne ytelsen? Athlon XP1600, G4 TI 4600, 768 ram Grafikken på spille er ikke på det høyeste. Noen som gi meg noen ideer, som gjør spille mindre hakkete? Er nok CPU'n din, sett ned innstillingene litt da vel, det blir bra for det. Er ikke den avataren litt mer en 50x50 pixler... Lenke til kommentar
el_krapyl Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Det er CPUen. Det er et veldig omfangende og krevende spill, jeg spilte det med G4Ti4200, 512 mb ram og en athlon xp 2400+, og da gikk det helt glatt, med alle instillingene på maks. View distance er nok det som vil være mest effektivt å sette ned, og oppløsning kanskje.. Men jeg syntes ihvertfall det hørtes rart ut at det hakket på den PCen, har sett det gå glatt på dårligere maskiner. Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Oppløsningen vil det nok ikke hjelpe å sette ned noe med, dette går på ytelsen til grafikkortet dit, og siden du har et såppas kraftig korta, kan du kjøre det på full oppløsning. Det er CPUen ja, sett ned viewdistance, så får den mindre å jobbe med, dette er det mest effektive, deretter kan du sette ned shadows. Prøv deg fram og finn noe du er fornøyd med. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Lag deg et eget grafikkort! :smile: Lenke til kommentar
-MarL- Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Det vil si at, jeg må skafe meg en ny CPU og hovedkort, men kan jo prøve å oppgradere BIOSEN min. Vil det hakke med XP1900??? Når Star Wars knights of the old republic kommer. Lenke til kommentar
Hittman Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 "]Jeg trenger hjelp med Morrowind Skal Morrowind hakke på en pc som har denne ytelsen? Athlon XP1600, G4 TI 4600, 768 ram Grafikken på spille er ikke på det høyeste. Noen som gi meg noen ideer, som gjør spille mindre hakkete? Hva ligger FPSen din på da? Er en liten linje du kan legge til i en av filene i Morrowind så kan du få det opp på skjermen. Husker ikke akkurat hva eller hvor nå men jeg kan finne det ut til senere hvis det er ønskelig. Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 I morrowind.ini er det ei linje som heter show fps=0 Endre dette til show fps=1 Da får du opp FPS'en nederst i høyre hjørnet... Spillet vil nok gå fint på boksen din om du setter oppløsningen til 800x600 og midt på view distanse. Lenke til kommentar
Dreadlord Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 "]Det vil si at, jeg må skafe meg en ny CPU og hovedkort, men kan jo prøve å oppgradere BIOSEN min. Vil det hakke med XP1900??? Når Star Wars knights of the old republic kommer. Vel hvem vet, men jeg tror ikke du skal ha for store forhåpninger med all grafikken på max. Sjekk noen av de nye scrennshotene Knights of the old republic. Eller ta en titt på SW: Galaxies mmorpg som jeg har en følelse bruker samme motor. Begge kommer vel om ikke så lenge. Om pc'en din holder får tiden vise Lenke til kommentar
Phreak^ Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Jeg har: XP1900 Asus K7V333 (er ikke helt sikker på at det var det det het... noe i nærheten) Asus GeForce 4 MX440 512 DDR-DIMM 266 RAM Hakker bare bittelittegrann når jeg presser over hva jeg egentlig vet er grensene, da har jeg full view distance og shadow, kjører på 1024x640x32 bare sett ned view distance og shadow litt da så går det fint Lenke til kommentar
XeRoX|elg Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Oppgrader biosen i hovedkortet(celeronkorte).......så må du kopiere filene fra morrowind til cpu inngangen i ms-dos ledetekst.....hvis det ennå ikke funker....må du kjøpe deg et nytt skjermkort Lenke til kommentar
pcverden Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Enten det eller bare sett ned oppløsningen. Jeg har en XP1600+, GF 3, 512 mb ram, og det hakker ikke i det hele tatt. Godt ting å gjøre er å ikke kjøre *32 i farger. Sett det ned til *16 og det vil sikkert bli mye bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå