Gå til innhold

PS3 FW 2.10 Ute i morgen(18.12)

vegavnil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har i alle fall fått til å spille av alt jeg har hatt liggende av TV serier på min PS3. Men personlig syntes jeg kvaliteten var helt for jævlig rett og slett. Det har aldri sett så jævlig ut når jeg har sett på skjermen min, men det kan være fordi den er såpass mye mindre. På 40 tommeren min var det bare kornete og mye dårligere enn bildene jeg får ut av PVR dekoderen min i alle fall. Begynner å bli lenge siden sist jeg så på analoge signaler, men jeg skal nesten påstå at selv de så bedre ut enn Divx avspilling på PS3.

Skal teste litt med de filene som har litt bedre oppløstning, de som er en 700 mb per episode, kanskje de er mer akseptable.

Lenke til kommentar
Jeg har i alle fall fått til å spille av alt jeg har hatt liggende av TV serier på min PS3. Men personlig syntes jeg kvaliteten var helt for jævlig rett og slett. Det har aldri sett så jævlig ut når jeg har sett på skjermen min, men det kan være fordi den er såpass mye mindre. På 40 tommeren min var det bare kornete og mye dårligere enn bildene jeg får ut av PVR dekoderen min i alle fall. Begynner å bli lenge siden sist jeg så på analoge signaler, men jeg skal nesten påstå at selv de så bedre ut enn Divx avspilling på PS3.

Skal teste litt med de filene som har litt bedre oppløstning, de som er en 700 mb per episode, kanskje de er mer akseptable.

Tror dette må ha hatt litt med opptakskvaliteten på de seriene du har. Har testet med noen ulike DivX/Xvid sekvenser og ser at det varierer endel, men de fleste er da ganske bra på min 40".

Lenke til kommentar

De blir da vist i akkurat samme oppløsning som de blir sendt over i. Jeg tipper du streamer dem via et program som transcoder dem til 400x300 Mpeg4 on-the-fly eller noe sånt, er default i flere av dem. Eller?

Her fungerer det i alle fall strålende. Krystallklar HD.

Lenke til kommentar

De blir da vist i akkurat samme oppløsning som de blir sendt over i. Jeg tipper du streamer dem via et program som transcoder dem til 400x300 Mpeg4 on-the-fly eller noe sånt, er default i flere av dem. Eller?

Her fungerer det i alle fall strålende. Krystallklar HD.

Vel, de er jo lasta ned da, så jeg vet ikke direkte hvordan de er koda eller noe sånt. Er f.eks. fra disse som navngir filene sine med "hdtv-lol" osv.

Er en 40" samsung 1080p tv, PS3 koblet til med HDMI kabel, 1080p oppløsning og det meste ellers er stock settings skulle jeg tro. Har ikke stilt på noe.

Lenke til kommentar

Får ikke så bra kvalitet på mine Divx filmer heller...har vell noe med at tven er 1080p og filmene jeg spiller av er laaangt fra den oppløsningen, men dette er filmene jeg legger inn på ps3'en og ikke streamer over. Blir bedre kvalitet med streaming men ikke akkurat HD der heller men det er vell vansklig... Geofrank, Når du skriver du fikk krystalklar HD, var det streaming eller hadde du lagt den på hardisken?

Lenke til kommentar

Krystallklar HD er vel en objektiv vurdering..

Filmen du spiller av må ha HD-oppløsning og ingen synlige komprimeringsartefakter. Er klippet i lavere oppløsning enn 720p/1080i/1080p så vil man aldri få 'krystallklar HD' siden bildet må oppskaleres et eller annet sted på veien.

Lenke til kommentar
Sliter med at den ikke tar alle divx filmer eller xvid da som det heter nå. Noen som har en forklaring på hvorfor!!

Ingen som har gjordt om navnet på DivX. DivX og XviD er fortsatt to forskjellige mpeg4-baserte-codec'er med litt forskjellige opsjoner. Hvis sony har gått inn for å støtte DivX i størst mulig grad så er det ikke alle opsjoner i XviD som har blitt med.

Så vidt jeg har lest så er "packed bitstream" noe som ikke fungerer, men dette kan du fjerne enkelt ifra XviD'ene dine med programmet du finner her: http://www.moitah.net/

Lenke til kommentar
Krystallklar HD er vel en objektiv vurdering..

Filmen du spiller av må ha HD-oppløsning og ingen synlige komprimeringsartefakter. Er klippet i lavere oppløsning enn 720p/1080i/1080p så vil man aldri få 'krystallklar HD' siden bildet må oppskaleres et eller annet sted på veien.

Nei, selvfølgelig ikke. Men det er som sagt viktig å se til at divx-filmen blir sendt rett over, og ikke transcodet til lavoppløselig Mpeg4 når den streames. Da vil man få lav kvalitet ved streaming av filmer, selv om de har høy kvalitet.

Lenke til kommentar
Nei, selvfølgelig ikke. Men det er som sagt viktig å se til at divx-filmen blir sendt rett over, og ikke transcodet til lavoppløselig Mpeg4 når den streames. Da vil man få lav kvalitet ved streaming av filmer, selv om de har høy kvalitet.

Joda, men når jeg legger filene på en USB disk som jeg kobler til PS3 så skulle vel ikke dette være noe problem? En typisk DivX tv-serie på en 3-350MB skal vel ikke være så grovoppløst at man bokstavelig talt ser firkantede pixler i bildet eller hva? Kan det være noen settings på konsollen som jeg kan ha kommet til skade for å slå på som forårsaker dette?

Lenke til kommentar

xvid supporten virker helt random her.. Jeg kan starte en xvid fil, ser igjennom, skal starte igjen, så får jeg "data not supported" ...

Når jeg prøver å kopiere den over til disk fungerer den ikke i det hele tatt.

Sliter også med meget ustabilt nettverk, "the ps3 system disconnected from the media center" bla bla, har prøvd både med trådløs og kablet nettverk! :/

Lenke til kommentar
xvid supporten virker helt random her.. Jeg kan starte en xvid fil, ser igjennom, skal starte igjen, så får jeg "data not supported" ...

Når jeg prøver å kopiere den over til disk fungerer den ikke i det hele tatt.

Sliter også med meget ustabilt nettverk, "the ps3 system disconnected from the media center" bla bla, har prøvd både med trådløs og kablet nettverk! :/

Har du noen brannmurer som ligger og lager bråk? Fikk det ikke til, så tok jeg av brannmuren i Vista. Så funket alt perfekt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...