Gå til innhold

PS3 FW 2.10 Ute i morgen(18.12)


vegavnil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
trykker du trekant på ikonet og så vis alle?

 

Det gjorde selvfølgelig susen, takker :thumbup:

 

Ser at PS3 sliter litt med å få spillt alle filer sammenlignet med 360`en. Sammenlignet eit par mapper med anime serier på begge konsollene.

 

EDIT: Eg må legge til det at eg fikk spillt av At World`s End på Blu-ray etter denne oppdateringen :wee:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
dhadde vært digg å få xvid HD tv-serier, men hvis ikke tv-serier, hva er det som er egentlig xvid HD? på forhånd takk

Grunnen er at mkv har bedre komprimering og kvailitet når det kommer til HD materiale.

Kan fint få tak i Xvid som er i HD, men de fleste velger MKV siden det har bedre alternativer

med tanke på audio/subs osv, og ikke minst ytelse ved dekoding.

Men HD betyr bare at kilden viser i 1280x720 oppløsning (eller mer), så er ikke værre enn det.

Lenke til kommentar

Mkv er bare en container, som avi, men er åpen og har støtte for flere lydspor, tekst, menyer osv.

På de filene som er i HD inneholder mkv-filen ofte video med X.264-codec (en åpen versjon av H.264 som er støttet av PS3) og lyd i Dolby Digital (som også er støttet av PS3). Det burde være en smal sak for Sony å legge inn støtte for mkv siden kildekoden fritt kan lastes ned, og de heller ikke trenger å betale lisens for den, som de må for WMA/WMV.

Lenke til kommentar
At man må aktivere WMA er jo sikkert på grunn av lisensiering. Teit å betale lisens for alle, når det sikkert bare er 10% som gidder å faktisk bruke det.

 

Noen som vet om en bra media server til linux som kan streame film til PS3? Byttet ut windows med fedora for et par mnd siden men har ikke giddet å sette opp noe enda.

Mediatomb bruker jeg. Funker fint, men den transcoder altså ikke, så du må bruke støttede formater.

 

Da var mediatomb oppe men eneste problem er at PS3 ikke finner noen mediaserver :(

Lenke til kommentar
At man må aktivere WMA er jo sikkert på grunn av lisensiering. Teit å betale lisens for alle, når det sikkert bare er 10% som gidder å faktisk bruke det.

 

Noen som vet om en bra media server til linux som kan streame film til PS3? Byttet ut windows med fedora for et par mnd siden men har ikke giddet å sette opp noe enda.

Mediatomb bruker jeg. Funker fint, men den transcoder altså ikke, så du må bruke støttede formater.

 

Da var mediatomb oppe men eneste problem er at PS3 ikke finner noen mediaserver :(

Her popper den opp umiddelbart når jeg starter det her, uten at jeg trenger å søke. Du bør dobbeltsjekke at den ikke blir blokkert i brannmur på PC eller router.

Lenke til kommentar
Her popper den opp umiddelbart når jeg starter det her, uten at jeg trenger å søke. Du bør dobbeltsjekke at den ikke blir blokkert i brannmur på PC eller router.

 

Ja sefølgelig :p Funket fint når jeg skrudde av brannmuren og la til dette i configfilen til mediatomb:

 

<map from="divx" to="video/divx"/>

<map from="avi" to="video/divx"/>

 

Men vet du hvordan jeg legger til mediatomb til "trusted services" i brannmuren (Fedora 8 uten fungerende system-config-firewall ... bruker system-config-firewall-tui)? Kunne ikke la den være av :p

Endret av shaker
Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Har lasta ned PS3UPDAT.PUP og prøvd både minnipinne og ekstern 2,5" HDD men den finner ikke noen brukende filer sier PS3en..

Har 3 partisjoner på HDDen og la fila på alle.En av partisjonene er NTFS(siste) di t andre er fat.

Minnepinnen formaterte jeg som fat32.

 

Hva gjør jeg gale?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...