Gå til innhold

PS3 FW 2.10 Ute i morgen(18.12)

vegavnil

Anbefalte innlegg

Xvid fungerer som bare juling i følge ett ti talls personer.

Xvid vil i noen tilfeller funke i og med at codecen er veldig lik. Det vil imidlertid være store begrensninger mht Xvid, så man får prøve seg litt frem. Finner i farta ikke igjen linken som forklarte hvorfor.

Hva mener folk med at man ikke får spilt av Xvid Divx filmer vi Tversity? Alle formater funker fint for meg.

TVeristy er ikke oppdatert med siste PS3 firmware, så den transcoder DivX og Xvid som tidligere. Dvs at det du ser er en mpeg1 eller mpeg2 videostrøm, avhengig av hvilke innstillinger du har gjort i TVersity.

edit: Skru av transcoding i TVeristy hvis du vil teste. Det er imidlertid ingen mulighet for selektiv transcoding, så man må velge om man skal se støttede eller ustøttede formater..

For de som ønser .flac-/.ogg-støtte så transcoder TVersity henholdsvis til PCM (flac) og MP3 (ogg). Direkte støttet er det ikke, dessverre.

For de som vil se mkv så bruk mkv2vob og konverter, er det AC3-strøm i fila får dere streamet med 5.1. Funker også på de fleste .mkv filer men ikke alle. Link: mkv2vob

Endret av Mozze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TVeristy er ikke oppdatert med siste PS3 firmware, så den transcoder DivX og Xvid som tidligere. Dvs at det du ser er en mpeg1 eller mpeg2 videostrøm, avhengig av hvilke innstillinger du har gjort i TVersity.

Har ingenting å si. Man slår av settingen for når TVersity skal transkode, og dermed får du Divx/xvid rett inn i PS3'en.

Lenke til kommentar
Haha Gud for noen nisser!

http://www.n4g.com/ps3/News-93705.aspx

Ja, lol, det der kaller man "bias"! :D

Likte denne spesiellt godt:

The first time you play back a WMV file, you need to activate WMA playback first. Not a huge deal, but kind of a pain that you have to go to the System Settings screen and activate WMA playback before you can watch any WMV file that uses the codec.

....

HAHAHA!! Jeg ser ikke håp i sikte for vedkommende som har skrevet det der, han må kanskje være det lateste mennesket som eksisterer. :!:

Anyways, divx og (hd) wmv funker perfekt, og alle xvid filene jeg har prøvd funker

helt nydelig.

Endret av XDamage
Lenke til kommentar

At man må aktivere WMA er jo sikkert på grunn av lisensiering. Teit å betale lisens for alle, når det sikkert bare er 10% som gidder å faktisk bruke det.

Noen som vet om en bra media server til linux som kan streame film til PS3? Byttet ut windows med fedora for et par mnd siden men har ikke giddet å sette opp noe enda.

Mediatomb bruker jeg. Funker fint, men den transcoder altså ikke, så du må bruke støttede formater.

Lenke til kommentar

Mozze: Hei!

Jeg prøvde guiden din som du hadde laget på AVforum, men det fungerer dessverre ikke på mange av filmene jeg har prøvd det på. Enten så får det error når jeg fikser filmen, eller så henger f.eks lyden etter når jeg får shara filene i TVersity..

Får vel kjøpe filmer isteden ;)

Lenke til kommentar
UPDATE:

DTS MA HD dekodes fortsatt kun som 'core', noe som tilsvarer en konstant bitrate på 1.5Mbps, mens DD TrueHD har en variende bitrate fra 0 - 3Mbps (kan vel gå høyere, men fant ingen syke scener som trengte dette). Dette må jeg si jeg likte!

LPCM har en konstant bitrate på 4.6Mbps for de som ikke visste det.

PS3 har gjort full dekoding /støtte for True HD lenge, så det har ikke endret seg. Og DTS HD MA dekodes fortsatt ikke nei - så det er ingen forandring på lydsiden nåt det gjelder lyd og BD på PS3 i denne oppdateringen. True HD kan på BD gå helt til 18Mbps hvis det skulle trenges.

LPCM bitrate vil variere alt ettersom hvilken oppløsningen miksen har, antall kanaler, om det er 16 eller 24 bit i 48 eller 96khz. I en og samme film vil jo LPCM ha samme konstante bitrate, men ellers vil det kunne variere mellom filmtitlene alt ettersom lydsampling og kanaler som er brukt. F.eks "Chris Botti: Live with Orchestra & Special Guests" konsert BD'n har et LPCM 5.1 i 24bit/96khz og har vanvittige 13824 Kbps bitrate. Mens "Pearl Harbor" og Pirates of the Caribbean filmene har LPCM 5.1 spor i 24bit/48khz, og det gir en bitrate på 6912 Kbps. De filmene med 4.6mb(som du nevner) (4608 Kbps) er de BD titlene med "dårligst lyd" teoretisk sett, og har 16bit/48khz. Så man kan ikke si at LPCM har 4.6 Mpbs som standard. Men kanskje jeg misforsto deg.

Uansett da, denne oppdateringen tilfører null og niks på lydsiden dessverre. Hadde jo håpet på DTS HD MA dekoding, men det kommer kanskje senere? Har en del titler fra Fox som sikkert vil gjøre seg med slik støtte.

Lenke til kommentar
For de som ønser .flac-/.ogg-støtte så transcoder TVersity henholdsvis til PCM (flac) og MP3 (ogg). Direkte støttet er det ikke, dessverre.

For de som vil se mkv så bruk mkv2vob og konverter, er det AC3-strøm i fila får dere streamet med 5.1. Funker også på de fleste .mkv filer men ikke alle. Link: mkv2vob

Dette funket elsk!

Streamer nå mine "sikkerhetskopier" (.mkv fra Blu-ray / HD DVD) rett til PS3en via TVersity. Fantastisk kvalitet!

Lenke til kommentar
UPDATE:

DTS MA HD dekodes fortsatt kun som 'core', noe som tilsvarer en konstant bitrate på 1.5Mbps, mens DD TrueHD har en variende bitrate fra 0 - 3Mbps (kan vel gå høyere, men fant ingen syke scener som trengte dette). Dette må jeg si jeg likte!

LPCM har en konstant bitrate på 4.6Mbps for de som ikke visste det.

Mase smart

Er du sikker på den har støttet DD True HD? Jeg var temmelig sikker på at det var kune core den fikset, samme som med DTS MA HD. Men jeg tok nok feil!

Det var nok ikke du som misforstod meg, det var bare jeg som var litt uvitende! Alle filmene mine som har PCM uncompressed har nemlig 4.6Mbps som constant bitrate, så jeg antok dette gjaldt alle.

Er da sannelig rart at ikke flere har bedre lydspor, har jo sett at et DD True HD-spor har f.eks 24bit, mens PCM kun har 16bit. Ville tro de hadde plass til det.

Jeg må lese litt mere skjønner jeg. så får vi snakkes siden :p

Er enig med deg i FOX-titlene, har ikke en eneste release som har PCM, men "bare" DD og DTS MA HD. Skjønner jeg trenger bedre utstyr gitt :p hehe. Skulle gjerne sett Die Hard 4 med HD-sporet ;)

Lenke til kommentar
Ikke én kommentar om den oppdaterte 'Remote Play'-funksjonen?

For uvitende: PS1-spill, både fra fra disk og nedlastede PSN-titler, er nå funksjonelt via avstandsspill. PSP/PS3-sambandet begynner virkelig å ta en imponerende form. Fortjener nevnelse og heder.

Ja det syns jeg var genialt, blir nok og brukke denne funksjonen en del.

Lenke til kommentar

digg update, men dere sa noe om at xvid HD filer funker. men hvor kan man faktisk finne xvid filer som er HD? :p har bare tv serier som er .mkv, og som vi vet, så funker ikke .mkv. hadde vært digg å få xvid HD tv-serier, men hvis ikke tv-serier, hva er det som er egentlig xvid HD? på forhånd takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...